Etosha hoeveel dagen

  • Eric

    Ga in oktober naar Namibie en ook naar Etosha. Hoeveel dagen is minimaal aan te bevelen voor een optimaal bezoek aan dit park? En hebben alle restcamps daar ook (alledrie?) hun eigen charme of verschillen ze niet veel van elkaar. Welke biedt of bieden de beste/mooiste kampeerplekken met een tentje?

    Eric

  • Martin

    Ik heb me laten aanraden om naar alle drie de restcamps te gaan, blijkbaar krijg je dan het beste zicht op het totaal aan dieren dat in het park voorkomt. Ik blijf 2 nachten op elke campsite, welke de mooiste/beste kampeerplekken zijn kan ik je over een paar weken vertellen, ik vertrek namelijk a.s. zaterdag! Jippie!!!!!

  • MartinH

    Etosha is heel divers en het hangt van het jaargetijde en je eigen interesse af waar je het beste kan zitten. Om elk restcamp aan te doen is daarom ook een goed idee om de meest complete indruk te krijgen. Vanwege ons toenmalige werk hadden de roofkatten onze voornaamste belangstelling en wij hebben het vaakst geluk gehad rondom Halali. Rondom de watergaten bij Goas, Rietfontein en de detour richting de panhandle, in deze openvlaktes hebben we al groepen van 5 cheetah gezien. Maar even mooi waren de varanen, vogels, schildpaden, bakoorjakhalsen en ander niet allerdaags (klein) wild. Geef je ogen goed de kost en focus niet alleen op het groot wild.

    Veel plezier.

  • marc

    Beste Eric,

    ook ik zou, als je routeschema dit toelaat alle kampen bezoeken, met daarbij minimaal 1 overnachting. De kampeerplekken zijn nogal stoffig en een beetje onoverzichtelijk en niet echt afgebakend ( de camping is niet meer dan een veld met hier en daar wat bomen en braaiplekken), maar de keuken- en wasvoorzieningen zijn goed.

    M.b.t. het dagschema: vroeg opstaan en als de gate bij zonsopgang opengaat:

    zorg dat je dan op pad gaat. Rij rond en ga b.v. naar een waterhole. Bij de receptie ligt een soort logboek waarin iedereen bijzondere sightings, kills e.d. kan melden. Maak daarvan gebruik…

    In de verdere ochtend ga je naar het ( nieuwe) kamp en zoekt een plek uit…brunchen en rusten… en rond een uur of drie is het weer tijd om te gaan rijden tot zonsondergang…

    Succes en geniet het…

    marc

  • Erik

    Hoi Eric,

    Hoi ik zou ook zeker alle restcamps minimaal 1 nacht aan doen, Okaukuejo zelfs 2 nachten. Bij de receptie liggen boeken met aantekeningen van andere bezoekers, als je de laatste maand(en) ff doorleest zul je zien dat bij bepaalde waterholes vaak dezelfde dieren komen. (Zo zit er bij Okondeka vaak een grote groep leeuwen). Hierdoor kan je gerichter op zoek naar bijv. leeuwen/luipaarden. Garanties biedt het niet, het vergroot alleen de kans.

    Veel succes met plannen en veel plezier in Namibie!

    gr,

    Erik

    www.erikjoosten.nl

  • bob

    hallo erik

    Het is geen artis

    De ene dag veel beesten en de volgen de dag niets

    Ik bedoel wat die dag bracht

    Ik zelf ben 5 x geweest prive .

    Maar net even er buiten ,

  • Eric

    mooi al die informatie, heb mijn reis inmiddels vastgelegd en hou me aanbevolen voor practische en ‘niet te missen’ tips…

  • marc

    Vraagje: hoe ziet de reis eruit die je hebt vastgelegd, m.a.w. wat ga je ( wil je) bezoeken….?

    Dan kunnen “we” een concreet advies o.i.d. geven…

    geniet het!

    marc

  • Eric

    Ga begin oktober voor 25 dagen, huur een auto en start in Daan Viljoen, dan noordelijk via Waterbergplateau en Etosha. Weet nog niet hoe lang daar. Heb wel al voor al deze plaatsen een camping gereserveerd. Verder vanuit Etosha Damaraland (niet de Sceleton coast ?) Swakopmund e.o. de Namib desert en sossusvlei. Zo ongeveer. Als ik tijd over heb misschien Fish river canyon

    Graag nog tips

  • Erik

    Hoi,

    Als je in Swakopmund bent moet je zeker de ‘Dolfin Cruise’ doen! Echt GEWELDIG, pelikanen die langs de boot vliegen je ziet dolfijnen, flamingo's, pinguins en zeehonden die op de boot een visje komen scoren (hier kan je ook mee ‘knuffellen’).

    Tip 2, bij Sossusvlei kamperen bij de ingang van het NP. Dan kan je nl een uur eerder het park in en dus genieten van zonsopkomst terwijl je boven op een duin staat!

    Veel plezier,

    gr,

    Erik

    www.erikjoosten.nl