Kampeersafari Namibie

  • Bep van der Pluijm

    Wij zijn met een groepje van 6 personen en willen een rondreis van een dag of 10 door Namibie maken.

    Het lijkt ons wel wat om een kampeersafari te doen. Er zijn aanbieders die een “luxe” tent aanbieden. Wie heeft hier ervaring mee?

  • Ruud

    Hallo Bep,

    ik heb hier geen ervaring mee, wij zijn met een camper op pad geweest en dat is ons ook in Namibie weer meer dan goed bevallen. Voordeel is dat je niet iedere dag de hele boel hoeft in te pakken en weer neer te zetten.Je hebt altijd alles bij de hand en op de meeste wegen kun je ook met een camper rijden.

    Een aanrader is bijvoorbeeld ook om naar Okonjima Lodge / Africat Foundation te gaan. Dat ligt ten noorden van Windhoek. (maar is niet goedkoop) Ook aan te raden een is tocht over zee bij Windhoek.

    Eigenlijk is 10 dagen voor het mooie gewoon te kort, want er zijn zoveel plaatsen waar je ‘geweest moet zijn’. Hebben jullie al een route uitgestippeld…

    succes

    (neem gerust een kijkje op onze site)

    www.afrikafotosafari.nl

    groeten

    Ruud.

  • Ada

    http://home.wanadoo.nl/edgar123/namibie.htm

    Als je op deze link klikt kom je op een van de mooiste site van Namibië, veel info, boeken over Namibië, je kunt eigenlijk alles vinden op deze site.

    als je meer wilt weten, mail me gerust direct op mijn e-mail.

    Ada

    www.adarosman.nl

  • MartinH

    Ik heb zelf in Namibië met diverse lokale safari aanbieders gewerkt en een luxe tent hangt van de prijs af. Meestal is het een canvas koepeltent met een matje of in sommige gevallen een stretcher. Bij de duurdere reizen rijdt iemand vooruit en zet de tent op. Er zijn zelfs safari bedrijven die langs zgn. tentedcamps rijden waar vaste tenten van 4m x 6m staan met bedden en douche. Het licht er dus maar helemaal aan wat je (wilt) betaald. Als je lokaal wilt boeken kijk dan eens op www.namibian.org