Garmin kaart laden via mapsource en vinden op Garmin

  • Ed Verzaal

    We hebben via T4A de kaart van Namibië gedownload. in Mapsource is deze duidelijk te zien, en na ‘overdragen’ te selecteren lijkt de kaart naar de Garmin Nüvi overgebracht te worden. Maar we kunnen hem niet vinden op de Garmin! Alleen de kaart van Europa….. Wat doen we fout, wat hebben we gemist? Graag tips en aanwijzingen, bij voorbaat hartelijk bedankt!

  • Nelleke en Henk

    Zou het kunnen dat je in de Garmin ergens onder instellingen of zo een kaart/map kiest of veranderd? Ik heb een heel ander type maar daar staat het bij mij wel onder

    suc6

  • wombatje

    hadden wij ook, maar gevonden. Wij hebben de Nuvi765T dus weet niet zeker of dit hetzelfde is.

    Maar bij ons stonden de routes onder:

    extra (rechtsonder)

    mijn gegevens

    importeer routes uit bestand

    ik heb bijvoorbeeld 16 routes die konden wij met onze garmin niet in 1 keer laden (volgens mij per 8 ofzo).

    dan terug naar hoofdmenu.

    - dan naar waarheen.

    - aangepaste routes en daar staan ze.

  • wombatje

    en de kaart staat onder:

    extra

    instellingen

    kaart

    kaartweergave

    onderaan klikken op kaartinfo

    T4A kaart aanvinken

  • ed@verzaal.demon.nl

    De instellingen van onze Nüvi zijn iets anders, maar ik heb het gevonden. Klopt het dat de Garmin nu niets aangeeft? (omdat we nog in NL zijn……?)

    Bedankt in ieder geval!!!

  • Selfdrive4x4

    Gewoon handmatig inzoomen op bv Windhoek en kijk dan eens af je wegen en details ziet op je scherm.

    Gr. Hans

  • Nancy

    Ik heb zoals anderen me gezegd hebben de volgende stappen gedaan met mijn garmin 1390

    extra

    instellingen

    kaart

    kaartweergave

    onderaan klikken op kaartinfo

    bij mij staat daar dan enkel europa en deze is aangevinkt, dus blijkbaar aanvaard hij geen tracks4A ( ik heb het al via de kabel van pc naar gps gedaan en ook via micro sd kaartje) waarom vind hij dit dan niet?

    Ik begin stilaan wel te panikeren want we vertrekken binnen 6 dagen, als het niet werkt dan is mijn aankoop van een nieuwe gps + de kaarten van T4A verloren kosten geweest en moeten we gewoon met kaarten navigeren.

    Wie kan mij helpen?

  • Nancy

    Ik ben vandaag naar AS adventure gegaan waar ik mijn garmin heb gekocht. Een personeelslid heeft mij enorm geholpen, alhoewel het ook zijn eerste keer was dat hij met T4A werkte.

    Het was hem uiteindelijk gelukt om T4A erop te zetten , maar de routes wilden niet lukken, er kwam steeds een foutmelding. Hij heeft ook naar iemand gebeld en daar zegden men dat je geen routes kan opslaan in de garmin 1390. Wat ik wel heel vreemd vond omdat het met oudere types wel lukt. Nu toen ik thuis kwam heb ik nog wat aan het proberen geweest en toch ondanks de foutmelding staan de routes nu toch onder mijn favorieten op de GPS. Ik kan deze nu wel niet uit testen. Ik kan wel inzoemen naar namibie, maar zie op de kaart enkel de hoofdwegen en geen route's. Zou het nu toch werken als ik daar ben? de routes zijn nu opgeslagen in mijn favorieten en ik kan ook de waypoints zien en de naam van de route, dus hopelijk zal het nu wel werken?

    Ik wil alvast iedereen bedanken voor de tips en hopelijk hebben de gebruikers van de Garmin 1390 er iets aan.

    Groetjes Nancy

  • wout

    Hey Nancy,

    Ik vertrek morgen en heb nu pas ontdekt dat de nuvi 1390 inderdaad niet werkt met de tracks 4 africa. Ik heb een volledige uitleg gekregen en er zijn maar enkele andere die wel werken. Dus ik heb me juist een nieuwe 1490 aangeschaft!

    De waypoints en route die hij overzet werken daar niet op de kaart met de 1390, hij geeft dan gewoon de rechte lijnen aan…

    Hopelijk kan je er iets mee!

    groetjes

  • Nancy

    Bedankt wout

    tja… we zullen wel zien of hij het doet of niet, we hebben in ieder geval toch goede kaarten mee, die we in noodgeval kunnen gebruiken.

    zou wel zonde zijn, want ik had net deze garmin gekocht om T4A erop te zetten, ik had namelijk al een GPS van een ander merk, maar op aanraden van kenners had ik de garmin gekocht. ik heb dus momenteel 2 navigatietoestellen. Ik ga er geen derde bijkopen. Ik laat het wel weten na de reis of het werkt of niet. Ondertussen is het aftellen, mijn zakken zijn al gepakt nog 4 nachtjes slapen.

    Groetjes Nancy