We zijn weer thuis

  • Nancy

    Hallo

    Wij zijn weer terug van ons Namibie avontuur.

    Je kan ons verslag lezen op: ons dagboek.punt.nl

    Groetjes Nancy

  • Klaas

    Bedankt Nancy,

    Tjonge tjonge wat een verslag. Kun jij Steno o.i.d. ? :) Mijn interesse gaat eveneens uit naar zo'n Discoverer Camper 4x4. Hoe is het rijden etc. bevallen?

    Gr. Klaas

  • nancy

    De discoverer is ons heel goed bevallen, het rijden ging heel goed, zeker de 4 x 4 zorgt ervoor dat je toch confortabel zonder hotsen en botsen over de gravel roads kan rijden.

    Je moet wel steeds de wielen vastzetten met een knop om 4 x 4 te rijden. Wij hebben het grootste gedeelte 4 x 4 gereden.

    Wel zeker het slot van de deur goed controleren, want hiermee hadden wij wat problemen. hou de achter deur ook steeds goed gesloten op parkings enz…

    Het bed was goed om te slapen. Het toilet hebben we niet zo vaak gebruikt, maar was wel handig als je s'nachts een keer moet gaan plassen vooral op plaatsen waar je s'nachts wel eens een olifant naast je camper kan treffen.

    Wij zouden de volgende keer zeker weer deze wagen huren.

    Groetjes Nancy

  • Inge

    Mag ik de link van het verslag. Met wat er boven staat kom ik nergens uit. Ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen met de Discoverer 4x4.

    Gr Inge

  • Nancy

    Hallo

    ons verhaal staat nu op mijn website ( thaiyani ‘s place ) bij reisverhalen. De link naar onze site kan je vinden op ons dagboek (Hans heeft je de link al gegeven naar ons dagboek) of gewoon bij google: thaiyani’s place.

    Veel leesplezier

    Groetjes Nancy

  • Inge

    Bedankt voor de link en het fantastische verhaal. Ik kan niet wachten om zelf te gaan als ik dit zo lees. Wij gaan eind februari en ik ben nu alles aan het voorbereiden.

    Ik begrijp dat jullie van te voren geen campings hebben gereserveerd. Is er voldoende keuze mogelijkheden voor het geval je ergens komt en er geen plek meer is? Of moet je dan nog een paar uur verder rijden…

    Hadden jullie een lijst met campings bij ?

    Was er geen stopcontact in de camper? Ik las ergens dat je bij de receptie de laptop ging opladen, of was er geen stroom bij die plek. Ik zou het namelijk erg vervelend vinden om steeds bij de receptie de laptop en batterijen van de camera's te moeten opladen.

    Gr. Inge

  • Walter

    Inge Schreef:

    ——————————————————-

    > > Was er geen stopcontact in de camper? Ik las

    > ergens dat je bij de receptie de laptop ging

    > opladen, of was er geen stroom bij die plek. Ik

    > zou het namelijk erg vervelend vinden om steeds

    > bij de receptie de laptop en batterijen van de

    > camera's te moeten opladen.

    > Gr. Inge

    Een goeie tip: laat de laptop thuis !

  • Nancy

    Hallo

    ik had van tevoren al wat campings opgezocht via internet en ook via goede commentaren op deze site.

    Dus we hadden volop keuze. Sommige plaatsen kan je beter van te voren boeken bv Etosha of sesriem en eventueel ook de cheetah ranch of duesternbrook. Voor de rest kan je wel overal terecht.

    Er zijn campings waar er geen stroom is. Je kan dan je baterijen van camera en laptop opladen aan de receptie, of je doet dat al een dagje op voorhand op een andere camping die wel stroom heeft.( de meeste hebben wel stroom!)

    In de camper is wel een extra baterij en ook stekkers, maar deze gebruikten we enkel voor de ijskast en wat licht. Want als die helemaal plat gaat, dan heb je geen koel eten en drinken meer en dat vind ik toch belangrijker dan baterijen opladen. Op de meeste campings is er wel stroom en dan steek je gewoon de stekker van de camper in het stopcontact van de campeerplek. Je kan dan in je camper alle stekkers gebruiken ( neem wel een adapter mee ) het zijn geen gewone stekkers in Namibie. Ik had 1 adapter en een stekkerblokje mee.

    Ik vond mijn mini laptop wel heel handig om bij me te hebben. zo kon ik al mijn foto's iedere dag al op mijn pc zetten en de foto's al beter bekijken, s'avonds is er op de meeste plaatsen niets te beleven en ook omdat het heel snel donker is. Mijn laptopje heeft me toch wel veel plezier gegeven en vooral ook makkelijk om iedere dag mijn dagboek aan te vullen. Als je op sommige plekken op internet kan is het ook leuker om je eigen laptopje te gebruiken, want de meeste pc's daar zijn heel traag.

    ik wens jullie nog veel voorpret met het voorbereiden van jullie reis

    Groetjes Nancy

  • Beheerder Forum Namibië

    De Himba kan je zo authentiek zien overla ten noorden van Opuwo in de Himbadorpjes. Georganiseerd kan je dat vanuit de Kunene River Lodge doen met een gids.

    Beheerder Forum Namibië