himba vanuit ???

  • Petra64

    Een vraagje mbt bezoek aan de Himba,

    op het forum lees ik veel verschillende mogelijkheden om een bezoek aan een himbadorp te plannen.

    Bv vanuit sesfontein,palmwag, opuwo, epupa?

    Beste optie? Minst toeristisch?

    Heeft iemand een idee van waaruit, we hebben nl voor dit deel van de reis nog geen duidelijke planning gemaakt, en willen hier graag wat extra tijd voor inlassen

  • amanda1

    Wij zijn met een gids vanuit Palmwag naar de Himba geweest. We waren de enige 2 en het kwam op ons niet toeristisch over. Als je geen tijd hebt om Kaokoveld in te gaan, een prima optie.

  • NamibRat

    Met Marius Steiner vanuit Camp Aussicht. Hij leeft al sinds jaar en dag ergens halverwege tussen Sesfontein en Opuwo, en maakt van tijd tot tijd zijn ronde langs de verschillende nederzettingen, en als bezoeker kun je mee rijden.

  • Michel G

    Ik sluit me volledig bij Namibrat aan en zou proberen 1 of 2 nachten bij Marius Steiner / Camp Aussicht, zo'n 75 km onder Opuwo aan

    de C43, te boeken en samen met hem naar de Himba's te gaan.

    Hij heeft een camp site en 4 kleine 2 persoons kamers voor als je niet wilt camperen. De lokatie is ook nog eens schitterend en Marius

    doet veel goed werk voor de Himba's en Herero's.

    Wij zijn er ondertussen al 3 keer geweest en raden het absoluut aan. Als je nog iets met edelstenen hebt, dan kun je je ook nog uitleven

    in zijn dioptaasmijn. Als je meer info wilt stuur dan even een privebericht.

  • Namibië Expert

    Beste is vanuit een Lodge. Zoals Ohakane lodge of Opuwo Country Lodge. ook vanuit Kunene Lodge of Oppi Koppi is een aanrader.

  • Petra64

    Bedankt voor alle info. Ik denk dat we marius eens op gaan zoeken

  • wies

    Wij zouden ook graag aankomende zomer een bezoek brengen aan een niet al te toeristisch himba dorp…

    Nu klinkt ook voor mij Marius Steiner als een hele goede en mooie optie.

    Maar wij zitten even met de route, weet iemand of het haalbaar is om vanuit Etosha, Dolomite Camp, daar te komen en toch een beetje tijd te hebben zodat je niet de hele dag aan het rijden bent?

    Wij hebben tijd voor twee overnachtingen tussen Dolomite Camp en Swakopmund, zou dat haalbaar zijn? Alle tips zijn welkom

    Alvast bedankt

  • Michel G

    Hallo,

    Wij reizen in mei ook vanuit Dolomite Camp naar Camp Aussicht, maar wij hebben 2 nachten bij Marius besproken.

    De reis vanuit Dolomite naar Camp Aussicht is prima in 1 dag te doen (ongev. 250 km via C35, C41, Opuwo en C43), maar of je dan nog tijd overhoudt

    oor een Himbabezoek betwijfel ik.

    Vanuit Camp Aussicht naar Swakopmund in 1 dag is wel erg veel van het goede. Het is te doen, maar het is ruim 600 km en dat vergt zeker de gehele dag,

    rijdend op gravelwegen. Die dag houdt je dus ook geen tijd over voor een Himbabezoek.

    Ik zou dus, als het mogelijk is, minimaal 2 nachten bij Camp Aussicht proberen te blijven.

    Succes met plannen.

  • wies

    Hoi Michel,

    Dank je wel voor de info.

    De lodges in Etosha blijken in juli bijna helemaal volgeboekt te zijn, dus kunnen we er niet het aantal dagen blijven als dat we graag gewild hadden.

    Nu is dat wel weer een fijne bijkomstigheid om wat langer in Camp Aussicht te blijven.

    We denken nu twee nachten te blijven, kunnen we ook een intensiever bezoek aan een Himbastam brengen. Na twee nachten rijden we door tot aan Palmwag of een andere lodge in de buurt (misschien heb je nog een aanrader?) en na een nacht daar gebleven te zijn rijden we naar Swakopmund.

    Jammer van Etosha, maar wat meer tijd in Camp Aussicht is ook wel lekker.

    Groetjes

    Wies

  • Michel G

    Hallo Wies,

    Wij overnachten op Aabadi Mountain Camp vlak bij Twijfelfontein, zo'n 270 km van Camp Aussicht (dus ongeveer halverwege).

    Ze hebben een camp site en vaste safaritenten en het Camp wordt gerund door Nederlanders, Jeroen en Tamara Verhoef.

    http://www.aabadi-mountaincamp.com/

    Uiteraard zijn er lokaal meerdere opties, maar wij waren hier reeds eerder en is wel goed bevallen. Het is natuurlijk ook maar een

    korte “stop-over” onderweg naar Swakopmund.