Sossusvlei naar Luderitz

  • pafuri

    Eind november gaan we voor twee weken naar Namibie. Vanuit de Sossusvlei willen we naar Kolmanskop(spookstad). Volgens de kaart is dat een mooie maar ruige route. Wie heeft ervaring met deze tocht “langs”de kust naar beneden? Hoelang onderweg?

  • Roeldekrom82@hotmail.com

    Deze route hebben wij enkele weken geleden ook gemaakt. Route is goed te doen. Prima zand/gravel/stenen route. Je moet er wel een dag voor uittrekken omdat je er op moet rekenen dat je wel behoorlijk veel stukken niet harder dan 60km kunt rijden. Vergeet bij aus niet te stoppen bij de wilde paarden. Ik ben geen paardenliefhebber maar dit was wel spectaculair.

  • pafuri

    Hallo Roel,

    Dank voor je informatie. We zullen zeker even langs Aus gaan. Hebben jullie de C27 genomen of de d707. Ben je ook in Kolmanskop geweest? daarvoor gaan we eigenlijk richting Luderitz.

  • Roeldekrom82@hotmail.com

    we hebben de d707 genomen . Is een leuke route. We zijn niet in kolmanskop geweest. We hadden wat pech met de auto waardoor we in tijdsnood zaten op dat moment. Ik heb er wel leuke verhalen over gehoord. Ik zou dan wel luderitz, kolmanskop en die wilde paarden op een dag plannen. Is prima te doen.

  • pafuri

    Dank je wel voor deze informatie. We gaan dan ook de 707 nemen. Blijven waarschijnlijk 1 nacht daar. Voor Kolmanskop moet je reserveren in Luderitz. Dus dat zel wel even tijd in beslag nemen. We hebben niets gereserveerd, we zullen daar wel zien. terug gaan we via de Fish river canyon naar boven (etosha) Hangt van de tijd af, of we nog verder gaan.

    Dank voor je info.

  • tilly

    zijn net terug van Namibie en hebben ook de route van sossusvlei naar Luderitz gereden via de D707. prachtige route en goed te doen.

    Hebben in Kratzplatz b&b overnacht.was ok voor de prijs.

    Bezoek zeker Kolmanskop de moeite!!!!!!

    Vandaar naar Fish river canyon is in 1 dag te doen.

  • Trits

    Vandaag terug uit Namibie en Botswana. voor Kolmanskop hoef je niet te reserveren. Er zijn 2 rondleidingen 's morgens Dacht om 9 uur en half 11 of 11 uur.

    Ze sluiten om 13.00 uur!! Je kan ook zelf rondlopen. Rondleidingen zijn in Engels en Zuid Afrikaans door jong knul.(heel leuk) of in Duits. Je hoeft hiervoor niet te reserveren.

    Kan gewoon naar de poort toerijden zo'n 10 km voor Luderitz. Vlak bij Luderitz ook veel flamingo's en robben.

    Veel plezier

  • Ger

    Wat zijn de plussen om niet via de c27 maar via de d707 naar Luderitz te gaan, qua kilometers is het even ver.

    Als je via Google maps de trip wilt plannen wordt je steeds via de c27 geleid.

    Is de c27 een betere weg, is dat misschien een van de redenen?

    En als je al kiest voor de d707 is dat dan goed te doen alleen.

  • Luuk

    Kan in een dag 500km maar dan is het niet meer “africa tempo” als je de route splits is het relaxter. De omgeving is daar erg mooi. Je MOET dan kamperen op de kanaan farm (www.kanaannamibia.com) vanwege het prachtige uitzicht. http://www.panoramio.com/photo/55620453 Helemaal prachtig daar. Ik denk wel even vastleggen want er is maar een kampeerplek.

    (BTW ik heb geen aandelen daar, maar ben gewoon een Namibië en mooie uitzichten liefhebber)

  • Ger

    We moeten het traject helaas in 1 dag doen in verband met ons al vastgelegde programma.

    Blijft de vraag of de D707 te verkiezen is boven de C27.

    We zijn alleen en hebben niet echt uitgebreide 4x4 ervaring.