opladers

  • tilly47

    als we naar namibie en botswana gaan wa tmoet ik dan meenemen om mijn camera op te laden

    ik heb mijn eigen oplader plus een wereldstekker, maar kan ik dat gewoon gebruiken in het stopcontact daar

    of moet ik nog iets anders aanschaffen

    als iemand dit weet ben ik je erg dankbaar

  • Michel G

    Of jouw wereldstekker gaat werken hangt af van het merk en type. Past dus niet altijd.

    Maar elke beetje fatsoenlijke supermarkt in Namibie en Botswana hebben verloopstekkers in hun assortiment, dus koop er 1 ter plaatse voor weinig.

  • amanda1

    Je hebt in Namibie een stekker nodig voor Zuif Afrika, met 3 grote pinnen. Op de meeste wereldstekkers zit die niet. In Namibie kun je bij de supermarkt een oede stekker kopen. Ik heb bij de ANWB ook wel eens een Afrikaanse stekker zien liggen. Dus niet de wereldstekker.

    Ga je kamperen of in lodges overnachten? Wij laden onze spullen op in de sigarettenaansteker van de auto. Je kunt een omvormer kopen, oa bij de ANWB zodat je van 12volt kunt omzetten naar 220 volt.

    Groeten,

    Amanda

  • Cristiene

    Een driepunt stekker van de Spar en een stekkerblok van de Blokker reist met ons mee en dat is voor ons voldoende.

    Soms moet je wat bedden verschuiven om een stopcontact te vinden.

  • tilly47

    ik heb ooit eens een stekker gekocht bij de Digros waar een amerikaen een engelse stekker op zit de engelse heeft een driepool

    is dat dan voldoende of moet ik toch bij een van de adressen die jullie geven toch iets kopen

    verder bedankt voor jullie advies

  • Petra1974

    Hoi allemaal,

    Ik zit hier een beetje mee te lezen over de opladers en zou graag wat advies van jullie hebben. We willen in de auto onze apparaten op kunnen laden (filmcamera-fotocamera-laptop-telefoon etc) en lees dus dat je een omvormer kunt kopen.

    Kan iemand een beetje concreet advies geven welke omvormer dan goed zou zijn? Ik kom allerlei omvormers op het internet tegen met allerlei prijzen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

    Kun je aan zo'n omvormer bijvoorbeeld weer een multi-lader aansluiten, zodat je meerdere apparaten tegelijk kunt laden? Ik zie aan zo'n omvormer tot nu toe 1 stopcontact en eventueel 1 usb aansluiting.

    Graag advies voor 1e keer Afrikagangers met geen kampeerervaring. Jullie zijn bedankt.

    Groetjes,

    Petra

  • amanda1

    Wij hebben onze omvormer bij de ANWB gekocht, prima ding. Helaas kunnen wij maar 1 apparaat tegelijk opladen tijdens het rijden en je moet ook rekening houden met je gps als je die hebt.

    Wij nemen altijd een dubbele accu voor de fotocamera mee en gebruiken de laptop alleen om de route in Tracks4 Africa eventueel aan te passen en op de gps te zetten. Telefoon doen we alleen even aan om een bericht te sturen. Er zijn altijd wel lodges of campings waar je weer kunt opladen, zeker in Namibie. Alleen in Botswana hebben we een week zonder electriciteit gezeten en de auto oplader en omvormer een keer gebruikt.

    De Engelse driepool is een andere dan de Zuidafrikaanse trouwens. Gewoon bij aankomst kopen in de supermarkt. Als je via Johannesburg vliegt, kun je op het vliegveld daar ook een stekker kopen, maar de supermarkt is een stuk goedkoper!

    Groeten,

    Amanda

  • Cristiene

    Voor ons werkt dit overal.

  • Erik en José

    Verloopstekkers zijn over prima te verkrijgen. In lodges zijn ze zelfs vaak wel aanwezig of bij de receptie te leen, maar ze zijn niet duur dus zou er niet op gokken.

    Wij hebben altijd een omvormer mee en vinden het echt top. Ik heb zelf een iets zwaardere (300W) omdat ik die ook voor m'n werk gebruik maar de simpele (150W) zijn voor het opladen van telefoons, camera's echt wel genoeg. Mooi tijdens het rijden laden, geen centje pijn. Als je ook een GPS meeneemt of huurt is het handig om een 12V- splitter mee te nemen zodat je en de omvormer en het GPS kunt aansluiten. Wij hebben het altijd op deze wijze gedaan en bevalt ons prima!

    gr Erik

  • Luuk

    Neem gewoon een stekker blokje mee van NL. Koop lokaal een stekker klaar is kees (of tilly47). Standaard blokjes zijn ligt en goed koop en een lokale losse stekker ook. Wereld stekkers zijn vaak lompe dingen maar belangrijker, passen in in Namibie, Botswana en Zuid Afrika.