Van Brandberg naar Mowani

  • amanda1

    Hallo allemaal,

    Zeer binnenkort vertrekken wij voor de 3e keer richting Namibië. We zijn de route nu via Tracks 4 Africa aan het uitstippelen zodat we deze op onze Garmin kunnen overzetten.

    Wij slapen 1 nacht bij de Brandberg White Lady Lodge. De dag erna gaan we naar Mowani. We rijden met een Toyota Hilux Bushcamper. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft hoe het Two Spoor Pad (zand) is vanuit Brandberg recht naar het noorden richting Geibigeb Village. Daar rijden we dan de D2612 op. Hoe zanderig is dit pad? Ik zag dat het ongeveer 35 km is.

    Alternatief is terugrijden naar de C35 en dan de D2612 op te gaan. We twijfelen een beetje, want als het erg diep zand is moeten we onze bandenspanning voor deze 35 km flink omlaag brengen en dan natuurlijk met de compressor weer omhoog brengen, wat toch wat tijd kost. Is het de moeite waard om het zandpad te nemen?

    Groeten,

    Amanda

  • Luuk

    Wij zijn al vaker in deze regio over diverse alternatieve paden gegaan. Zij over het algemeen goed te doen daar. Ook door de Ugab, nu zeker ook de 'natte stukken" er is niet veel regen gevallen daar dit jaar. Het pad wat je noemt ken ik niet. Een mooi alternatief is langs of door (wel banden aflaten lopen) de Ugab richting d2319. De kans op woestijn olifanten is daar relatief groot. Daar is het em dan ook om te doen daar. Let wel op met deze olifanten, en houd gepaste afstand (min 200m)

  • amanda1

    Dank je wel Luuk. Ken je de White Lady Lodge toevallig? We denken erover om daar 2 nachten te blijven en Mowani te skippen. In dat geval hebben we een hele dag om vanuit brandberg rond te rijden if gamedrive te maken. De campsite van Mowani lijkt niet erg aantrekkelijk itt Mowani lodge.

    De dag erna gaan we naar Palmwag, ook prima te doen canuit White Lady Lodge.

    Ik ga jouw route opzoeken in T4A

    Groeten

    Amanda

  • amanda1

    Ons alternatief als we niet het Two Spoor Pad nemen binnendoor is inderdaad de D2319 en dan de D2612 inderdaad zie ik op T4A. De D2319 lijkt ons so wie so ok. Ik ben ook heel benieuwd of we de woestijnolifanten gaan zien. Normaal zijn ze in mei/juni vaak nog in het noorden, maar gezien de enorme droogte van dit jaar, heb ik hoop dat de kans groter is om ze te spotten.

    Groeten,

    Amanda

  • amanda1

    De woestijnolifanten zijn sinds Pasen niet meer bij de White Lady Lodge gezien, momenteel zijn ze in de wetlands bij Sorris Sorris. Als ze in de omgeving van de White Lady Lodge komen, wordt er door de lodge een gamedrive georganiseerd. Zelf ernaar toe rijden kan natuurlijk ook :-). We gaan dus navragen als we bij de lodge zijn waar de olifanten ze zich op dat moment vinden!

    Gr,

    Amanda

  • Annemieke

    2 weken geleden waren ze in de buurt van Sorris sorris, we hebben ze niet gezien. De rivier bedding is aardig nat en niet te rijden, wij durfde het niet aan.