Toegangstijden Chobe NP voor selfdrive toeristen

  • Ger

    Beste mensen,

    Ik heb de laatste tijd heel wat berichten gelezen over het feit dat je als selfdrive toerist maar beperkt Chobe NP in mag.

    Het is echter niet allemaal echt goed te volgen en ik vind het vreemd dat niemand van de organisatie die onze trip regelde het aanhaalde.

    Dus waar ligt de waarheid!

    We vertrekken op op 26 juli vanuit Kasane naar Ihaha waar we twee nachten verblijven.

    Op welk tijdstip mag ik nu op de 26ste binnenrijden en op welk tijdstip mag ik vervolgens op de 27ste en de 28ste gaan rijden (de 27ste om wat rond te rijden en de 28ste om door te gaan naar Savuti).

    Als we dan eenmaal bij Savuti zijn gelden deze MOGELIJKE beperkingen dan ook nog of …..

    Alvast dank voor jullie reacties!

    Groet,

    Ger

  • Michel G

    Hallo Ger,

    Op het Botswana Startpagina Forum vond ik deze verwijzing:

    http://www.maunselfdrive4x4.com/apps/blog/show/11869244-chobe-waterfront-protection-plan

    Dit geldt alleen voor Chobe Waterfront, dus het stuk noordelijk van de weg tussen Kasane en Ngoma Bridge.

    In hoeverre deze regels nu ook echt gelden weet ik niet. Het blijft verwarrend. Wij waren afgelopen mei in Senyati Camp, iets onder Kasane, en daar gaf men aan dat self drives geen probleem waren.

    Wij hebben dit keer niet in Chobe rondgereden, maar een boot safari op de Chobe rivier gedaan. Zie je e.e.a. ook eens vanaf het water. Was absoluut de moeite waard.

    Voor het traject vanaf Ngoma naar Savuti en verder geldt het in ieder geval niet.

  • Froggy

    Ger Schreef:

    ——————————————————-

    > Op welk tijdstip mag ik nu op de 26ste

    > binnenrijden en op welk tijdstip mag ik vervolgens

    > op de 27ste en de 28ste gaan rijden (de 27ste om

    > wat rond te rijden en de 28ste om door te gaan

    > naar Savuti).

    >

    > Als we dan eenmaal bij Savuti zijn gelden deze

    > MOGELIJKE beperkingen dan ook nog of …..

    >

    > Alvast dank voor jullie reacties!

    >

    > Groet,

    >

    > Ger

    Er zijn geen speciale beperkingen voor Self Drivers!

    Openingstijden Chobe NP zijn:

    1st APRIL - 3th SEPTEMBER Opening: 6.00hrs - Closing: 18.30hrs

    1st OCTOBER - 31st MARCH Opening: 5.30hrs - Closing: 19.00hrs

  • amanda1

    In theorie bestaat de regulering, in praktijk nog niet. Althans zo was het vorig jaar. Toen stond het al wel bij de gate aangegeven. Het zou me niet verbazen als het de komende jaren wel ingevoerd wordt want Botswana wil het liefst selfdrivers weren. Daarom stijgen de prijzen ook elk jaar. Ik zou me er totaal niet druk over maken en er zeker niet naar vragen bij de Gate.

    Wij hebben vorig jaar zelfs 2x de boot tour over de Chobe gedaan via Senyati. Die regelen dat via Kalahari Tours geloof ik. De eerste keer in de namiddag met een privé boot voor rond de 800 pula. De volgende ochtend met de normale boot met andere mensen erbij. Wij vonden de boottours het hoogtepunt. De privé tour was leuker dan de gewone boot. Je kunt verder varen en we zagen meer.

    Vanaf de Chobe Safari Lodge kon een privé tour alleen in de ochtend gemaakt worden, via Kalahari Tours alleen in de middag.

    Kalahari Tours zit vanuit Kasane gezien voorbij de Spar aan de linkerkant.

    Groeten

    Amanda

  • Ger

    Beste mensen,

    Dank voor jullie reacties, helaas blijft het allemaal vaag maar dat ligt niet aan de reacties van jullie.

    Een aanvullende vraag:

    Als we de 26ste vanuit Kasane vertrekken naar Ihaha is het dan beter om de entrancefee dan al een dag van te voren te gaan betalen bij Sedudu Gate of kan dat ook op de 26ste.

    Klopt het dat je daar dan meteen de fee voor alle dagen dat je verblijft in Chobe, Moremi en Okavanga Delta kunt betalen?

    Dank weer voor jullie reacties!

    Groet,

    Ger

  • Michel G

    Hallo Ger,

    Of je bij Sedudu Gate ook al een dag van te voren kunt betalen weet ik niet, maar je kunt daar wel de permits voor alle parken op de route naar Maun verkrijgen en betalen.

    Zorg wel dat je voldoende contant geld bij je hebt. Wij konden in ieder geval in 2011 niet met credit card betalen, dus alleen maar contant, en moesten even noodgedwongen

    terug naar Kasane om te pinnen. Dichtstbijzijnde ATM in Kasane: S17 48.298 E25 08.866, komende vanaf Sedudu Gate eerste grote afslag links vanaf de A33, doorrijden tot aan

    het kleine winkelcentrum direct naast Chobe Safari Lodge, links achter in de hoek, alleen VISA.

  • amanda1

    Wij konden in 2012 wel met creditcard (Visa) betalen bij Sedudu Gate. Maar zekerheid heb je nooit, that's Afrika.

    Zeker is wel dat Botswana een Visa land is.

    Bij benzinepompen hebben we in Namibie afgelopen weken nergens met creditcard kunnen betalen, zelfs in Windhoek niet. In supermarkten wel. In Botswana kon je wel tanken met creditcard.

    Groeten

    Amanda

  • Ger

    Hallo Michel,

    Dank voor je reactie!

    Contant betalen alleen met Pula's of ook met euro's?

    Groet,

    Ger

  • Froggy

    Michel G Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Ger,

    >

    > Of je bij Sedudu Gate ook al een dag van te voren

    > kunt betalen weet ik niet, maar je kunt daar wel

    > de permits voor alle parken op de route naar Maun

    > verkrijgen en betalen.

    > Zorg wel dat je voldoende contant geld bij je

    > hebt. Wij konden in ieder geval in 2011 niet met

    > credit card betalen, dus alleen maar contant, en

    > moesten even noodgedwongen

    > terug naar Kasane om te pinnen. Dichtstbijzijnde

    > ATM in Kasane: S17 48.298 E25 08.866, komende

    > vanaf Sedudu Gate eerste grote afslag links vanaf

    > de A33, doorrijden tot aan

    > het kleine winkelcentrum direct naast Chobe Safari

    > Lodge, links achter in de hoek, alleen VISA.

    In principe kun je met je credit card de permits betalen bij de Sedudu Gate alleen wanneer de machine ‘out of order’ is dien je cash te betalen.

    De ATM bij de Barclays Bank (naast de Spar en t.o. het Shell station accepteert alle credit cards en zelfs Maestro!

  • Michel G

    Zoals je kunt lezen uit de reacties van “Froggy” en Amanda kun je tegenwoordig blijkbaar betalen met CC.

    Mocht het onverhoopt niet kunnen (zoals Amanda al zegt, het is en blijft Afrika) dan kun je cash beter met Pula betalen.

    Als je met vreemde valuta betaalt, als ze die al accepteren, dan zijn de koersen die ze hanteren belabbert en kost het je

    een hoop extra. Zoals gezegd, mocht het pin apparaat het niet doen, dan even pinnen in Kasane en cash met Pula betalen.