Hallo allemaal,
Over 2 weken vetrekken wij naar namibië. Voor ons een luxe vakantie want we hebben de hele vakantie (3 weken) een 4x4 gehuurd met een tent op het dak. Nu heb ik een aantal vragen, maar ik zal eerst de globale route even geven (we vinden beide autorijden niet erg):
- Windhoek
- Etosha National Park (alle campings 1 nacht van west naar Oost)
- Opuwo (ten noorden van Etosha langs)
- Sesfontein / Ongongo
- Twyvelfontein
- Brandenburg /Uis
- Cape Cross
- Swakopmund / Walvisbay
- Sesriem / Sossusvlei
- Fish River Canyon
- Windhoek
De campings in Etosha en Sesriem zijn gereserveerd. De reden van de 4x4 lijkt mij ook duidelijk: Himba gebied! Zelf heb ik ervaring met 4x4 rijden.
De vragen:
1) Na Windhoek/Etosha komen we volgens mij geen pinautomaat meer tegen! Is het mogelijk om in Ondangwa of Oshkati te pinnen?
2) Indien vraag 1 negatief is, hoeveel geld per dag rekenen met z'n tweeën? camping 20, bezine 40, eten drinken 30 = 90 per dag? 8 dagen = 720 euo = 5600 N$ cash meenemen! Ik ben er geen voorstander van, maar tussen Etosha en Uis is niet veel volgens mij…
3) De route ten noorden van Etosha langs is redelijk leeg: redden we het met één extra jerrycan benzine in de auto? (unleaded petrol is niet aanwezig in Opuwo volgens mijn kaart, is dat zo en is dat een probleem voor een Toyota Hilux 2.8.
4) Heeft iemand tips voor wegen die ik niet moet missen (anders dan de route die ik zou kiezen op de kaart zeg maar) Zijn er überhaupt nog tips voor onze route?
5) Wat te doen bij een zandstrom: wegrijden of ergens parkeren (waar?)
Ohja, ik hou ook een weblog bij (niet dat we kunnen mailen in Namibië), maardat is meer een voorbereiding voor het reisverslag! Het adres:
http://www.bumabuma.nl/reizen