auto met airco nodig in oktober?

• dini

Begin oktober gaan we weer op reis naar Zuid-Afrika. Vorig jaar zijn we naar Johannesburg gevlogen en hebben we 4 weken rondgetrokken. We zijn tot Oudshoorn geraakt. Aangezien we onze vlucht terug in Johannesburg hadden zijn we dan teruggereisd.

Dit jaar vliegen we op Kaapstad. We gaan weer voor een maand. We zijn van plan om ook een stuk van Namibië te doen (ongeveer tot Windhoek). Ik wil zeker malaria-gebieden mijden aangezien ons zoontje van 15 maanden meegaat.

We vragen ons af of we al een wagen met airco nodig hebben in oktober?

Wat raden jullie aan?

Groeten,

• Ada

Een auto met airco kan prettig zijn in het Etosha, omdat daar alles onder het zand komt te zitten, de meeste auto's hebben sowieso airco, wij hebben de beide keren dat we in Namibie hebben gereisd een goedkope auto gehuurd, geen 4wd, verder hebben we zelden de airco gebruikt, we vinden het prettiger om met de ramen open te rijden zodat ook de geuren en het lawaai van een ‘vreemd’ land onze autoe binnenkomt drijven… 't is maar net wat je wilt.

voor meer info kun je mij direct mailen, ook wil ik je graag wijzen oo het boek dat ik over onze reis heb geschreven Olifanten in de nacht'. Kijk voor meer info op www.adarosman.nl

In ieder geval veel plezier, zuidelijk Afrika is een fascinerend gebied.

• MartinH

Oktober is zo'n beetje de warmste maand in Namibië. Over het algemeen koelt het meestal s'avonds wel af maar warm is het wel. In de woestijn moet je altijd met koude nachten rekenen. Niet dat het extreem koud wordt maar als het overdag

45 C graden is en het koelt s'avonds af naar 15 C is het verschil 30 C en dat voelt erg koud aan.

• bob

toch reizen er niet veel mensen

Ik moet heel erlijk zijn het is in de etosha veel mooie dan ik krugger

of licht het aan mij

mvg bob

• deerik

Hi bob,

Ligt zeker niet aan jou. Etosha is mooier dan Kruger! Roep dat maar niet te hard anders gaat het er te druk worden :-)

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• bob

wat maak het uit iederen wil toch het mooie vakantie

Vind ook niet

Ik zit veel op pagina van zuid afrika

En ik ga er weer 19 oktober naar toe.

Ik boek altijd daar en niet hier heb veel vrienden en vriedinnen daar

maar als je kijk hier op pagina is heel verschil met rsa

groetjes bob