Etosha

• Ruud

Hallo,

begin dit jaar zijn wij met een camper door Namibie gereisd en toen zijn wij erachter gekomen dat het veel mooier en indrukwekkender was dan dat wij ons hadden voorgesteld. En aangezien 2006 niet zo heel erg ver weg meer is, zijn wij aan het kijken wat wij komend jaar willen gaan doen. Een mogelijkheid is om een keer met een 4x4 door Namibie te trekken. Echter ik ben erg benieuwd wie er in Etosha is geweest en gebruik heeft gemaakt van de huisjes/bungalowtjes aldaar.

De kritieken die er ter plaatste in de diverse kampen waren te lezen waren niet bepaald erg lovend.

Heeft iemand hiermee ervaringen??

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• MartinH

Hallo Ruud,

Leuk om te horen dat het zo goed bevallen is.

Wij gaan elk jaar tenminste een keer naar etosha en na een paar keer te hebben gekampeerd gaan we de laatste jaren eigenlijk altijd in een huisje. Dit voornamelijk vanwege de overlast van de grote kampeer groepen. Je moet er niet al te veel van verwachten en de meeste hebben ook wat achterstallig onderhoud maar dat hebben de sanitaire geriefen op het kampeer terrein ook. Wij huren meestal een vier persoons huisje omdat die beter zijn ingericht. De prijsverschillen zijn ook niet zo groot. In Namatoni heb ik geen ervaring.

De kritieken komen naar mijn mening voort uit de te hoge (en onterechte) verwachtings patronen. Er zijn nogal wat goede (dure) accomodaties in Namibië maar daar betaal je ook voor. Men verwacht ook zoiets in Etosha maar ze zouden eerst eens naar de prijs moeten kijken, het bekende dubbeltje op de eerste rang. Dus houd in gedachte dat de meeste huisjes wel wat onderhoud behoeven en verwacht geen huisje zoals bij de luxe lodges volgens mij kan er dan niet veel gebeuren.

Wat gaan jullie nog meer bekijken dit jaar?

• Erik J

Hi Ruud,

Ik heb vorig jaar in alle 3 de camps in een huisje overnacht. Soms viel het mee, soms viel het tegen en was het muf of ontbraken er tegels e.d. in de douche.

Maar voor het geld dat je er voor betaald, ach mij hoor je niet klagen.

Bovendien breng je de meeste tijd of in het park, bij een waterhole of aan het zwembad door. Zolang het bed maar redelijk is en het huisje schoon is!

Ook ik denk er aan volgend jaar terug te gaan, Namibie heeft ook op mij een

diepe indruk gemaakt!

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• bob

Hallo erik ik wij zijn er al 4 keer geweest.

En elke keer voldoet het land aan mijn verwachting

Ik moet wel zeggen dat ik van u zuid afrika kom en dat is goed koper.

Maar wij gaan altijd met een gids met zijn twee

En dan kom je van alles tegen.

Zowel goed als vies maar dat nemen wij niet .

En gaan dan praten.

En komt alles weer op zijn pootjes terecht

Wij gaan 19 oktober er weer heen

Als nog wat foto wil dan moet je het maar e-Pos

Maar die zal je wel genoeg hebben of heb ik het fout

Bye-Bye

• Erik

Hi Bob,

Wat een heerlijk vooruitzicht dat je 19 okt. weer gaat, ben erg jaloers op je!

Alvast een prettige reis. Hoe ziet je route eruit?

Ga je ook Etosha in met een gids?

Foto's heb ik voldoende, bovendien is het leuker om ze zelf te maken.

gr,

Erik

• bob

Hallo erik

ik weet het nog niet

zal wel zien

Maar mijn hart wil zeggen doeeeeeeeeeeeeen

• Anne

Huisjes in Okaukuejo : niets op aan te merken, waterhole met héél veel dieren.

Restaurant : niet goed, veel te groot, personeel niet vriendelijk, maar je hebt geen keus tenzij je zelf kookt. Er is in het winkeltje alles te krijgen.

Overnachtingen in Halali ook OK, zeer vriendelijk personeel.

Restaurant ook OK.

Namutoni : neem zeker niet de goedkoopste kamer, de andere kamers zijn zeker OK. Restaurant best van alle drie de bestemmingen, personeel zeer vriendelijk.

Dit waren onze ervaringen in Etosha in mei dit jaar.

En, we gaan zeker terug naar Namibië !

Alle tips over de Caprivi streek en opmerkingen over lodges zijn zeer welkom.

Dank,

Anne