Kan iemand een leuke lodge aanduiden tussen Swakopmund en Etosha Okaukuejo en wat mogen we absoluut niet overslaan op die route.
Groet,
Solange
Hallo Solange,
wij zijn begin dit jaar ook naar Namibie geweest. (voor foto's neem een kijkje op onze site www.afrikafotosafari.nl) Wij zijn 2 dagen bij Okonjima geweest. Niet goedkoop, maar zeer zeker de moeite waard. Wij hadden geluk om een luipaard met 2 welpen van zeeeer dichtbij mee te maken.
Wat je ook zeker moet doen is een ‘cruise’ vanuit Walvisbaai. Pelikanen vliegen zo dicht langs de boot dat je een groothoeklens nodig hebt en de zeerobben komen aan boord.
Okonjima heeft ook een opvangcentrum erbij voor ‘grote katten’.( Africat Foundation)
Het ligt op een prachtige lokatie ten zuiden van Otjiwarongo. ( en ten noorden van Windhoek). Ik weet niet of het in te passen is maar het is de moeite waard om erover na te denken. Verder vonden wij Cape Cross ook zeker de moeite waard.
Ontelbare hoeveelheden zeerobben, van klein tot groot.
succes met je voorbereidingen
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
(Ps….vragen staat vrij…)
Hoi,
Ben het met Ruud eens dat de cruise bij Walvisbaai een absoluten topper is, moet je echt doen!!!! Okonjima is ook super, echter dit ligt wat meer op de route tussen Windhoek en Etosha.
Als je in windhoek moet overnachen zou je eens kunnen kijken naar Amani Lodge, net buiten windhoek nog midden in de natuur.
Wij hebben op twee plaatsen overnacht tussen Etosha en Swakopmund.
- Otjitotongwe, hier hebben ze 3 tamme cheeta's. Echt geweldig om mee te stoeien. Verder een cheeta opvang.
- Damaraland, door het in 2 etappes te doen, heb je hier in de middag tijd om op zoek te gaan naar de woestijn olifant. Wij hebben deze helaas niet kunnen vinden, maar het gebied is qua natuur zeker de moeite.
Je kan evt. ook nog een tussenstop maken bij Petrefied forrest, wel aardig die versteende bomen.
Voor details verwijs ik je naar mijn site; www.erikjoosten.nl
Succes met je planning,
gr,
Erik
Hoi Solange,
Er zijn niet heel veel lodges tussen Swakop en Etosha. Het hangt ook van je budget af. Ondanks dat Ruud wel gelijk heeft m.b.t. Okonjima (ik heb daar zelf gewerkt) is het wel een beetje uit de richting en kan je deze plek beter aandoen als je terug naar Windhoek rijdt. In Damaraland heb je een paar aardige (dure) lodges o.a. Moauni, Damaraland Camp, Twijfelfontijn lodge en er is een nieuwe lodge op de grootberg pas waarvan ik de naam zo niet weet. Minder prijzig zijn Aba Huab camp en Palmwag (campings). Bij die laatste zit ook een lodge van save the Rhino. Je kunt veel info krijgen op www.namibweb.com .
Succes en veel plezier.
Martin
Ik moet Martin wel gelijk geven. Wij hebben Okonjima ook aan het eind van onze reis gedaan, maar wel tot zeeeeeer grote tevredenheid.Maar je hebt gelijk, als je van Swakopmund richting Etosha gaat ligt het wel uit de slinger, maar op de terugweg is het toch aan te raden. Wij hebben er in ieder geval een meer dan prima afsluiting van onze vakantie van gemaakt.
succes
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?