Wegendek in Namibie

• Koert

Hey Allemaal,

Wij zijn een beetje aan het kijken of het mogelijk is om van Cape to Cape te rijden met een personenauto.

Namibie is ons tweede land die we tegenkomen mijn vraag is nu, hoe is het met de wegen gesteld in Namibie. onze route zoals we die nu hebben geplanned is:

Grens Zuid Afrika - Nambia: Vioolschijf of Nakop

en dan naar Ai-Ai als we via Vioolschijf binnen komen en dan naar Golges, Windhoek, Kafrib, Walvisbay terug naar Kafrib, Tsumeb

Tsumeb, Rundu en dan naar Caprivistrip en als het kan daar vandaan Botswana in.

Wie weet of je met een personenauto dit een beetje kan afleggen en dat dan ook aan ons vertelt ben ik dan zeer dankbaar.

Koert en Peter

• Dave

Neem aan dat je Vioolsdrift bedoelt,maar van Golges en Kafrib heb ik nog nooit gehoord.Vanaf Vioolsdrift,kom je Namibia binnen bij Noordoewer en kun je met een personenwagen Ais Ais bereiken.Ais Ais is trouwens in de zomer toch gesloten?

De asfalt/gravel wegen zijn goed berijdbaar en zelfs in de Caprivi is de weg geasfalteerd,dus naar mijn mening is het mogelijk.Voor info vraag maar ;)

• Erik

Hoi,

Ik kan je alleen wat zeggen over midden/noord Namibië. Daar zijn de wegen prima, de weg naar Rundu en Caprivi zijn lang (redelijk saai) maar goed te doen.

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• MartinH

Vogens mij is het goageb en Karibib, maar zoals eerder gezegd is zijn de wegen met een personen auto goed te doen. Voor enkele jaren is de weg van Katima naar de grens ook verhard dus zitten er mijns inziens geen stukken meer in die niet met een personenauto te rijden zijn. Op het stuk van Divundu naar Katima (Caprivi Highway) kom je veel waarschuwingsborden voor olifanten tegen. De meeste mensen ervaren dit als onzin, maar ik heb een jaar daar gewoont en je zal niet de eerste zijn die er een aanrijdt. Hou je dus aan de voorgeschreven snelheid.

• Koert

Hey,

Bedankt voor de snelle reacties, kan wel kloppen dat er een paar tik en schrijf fouten in de Plaatsen zitten. we hebben een zuid-afrikaanse kaart met kleine lettertjes. En het klopt ook inderdaad dat Fish river canyon gesloten is, ook bedankt voor die info. Mochten jullie meer te vertellen hebben hoor ik het ook graag, maar we komen ook al veel te weten door alle vorige berichten en reisverslagen op het internet.

Nogmaals bedankt