Caprivi

• Anne

Dit jaar hebben wij individueel het Noordwesten van Namibië gedaan, alsook Etosha en Waterberg Plateau Park. Volgend jaar willen we graag naar de Caprivi strook.

Hoe is het met de veiligheid daar ? zijn er soms nog problemen tegenover de toeristen (Rundu / Angola) ?

Welke lodges zijn aan te bevelen ? Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Anne

• Erik

Hi,

De laatste jaren is het op de strip naar mijn weten veilig voor toeristen. Wij zijn er vorig jaar geweest en hebben geen hinder/problemen ondervonden.

Aanrader

Kubu lodge bij Mahango.

Lianshulu lodge bij Mudumu NP (toppertje!!!!)

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• MartinH

Anne,

Ik heb zelf een tijdje aan de Kavango rivier (Bagani) op de rand van de Caprivi gewerkt. Vorig jaar zijn we er nog geweest en geen enkel probleem. Bij Rundu kun je uit een scala van goede lodges kiezen. Lianshulu is inderdaad een aanrader. Tussen Divundu en Mahangu NP zijn een aantal lodges en campsites die de moeite waard zijn. Over het algemeen (een beetje afhankelijk van de periode) hoef je hier niet te reserveren. Een afrader is het Divundu guesthouse. Een tip heb ik nog wel. Zodra je de Kavango rivier over bent heb je na ca. 10+ kliometer aan de rechter kant het totaal onbekende Buffalo NP. Hier komt bijna niemand en je kan hier vanwege de rust en ongestoordheid vaak meer dieren zien als in het tegenovergelegen Mahangu.

• Ruud

Hoi Martin,

jij hebt het over Buffalo NP. Kan je aangeven waar ik dat ongeveer kan vinden.

Op de kaart zie ik het niet.

Ruud

www.afriakfotosafari.nl

• Ruud

Sorry

ik geloof dat ik het al heb gevonden. Is het vlakbij Popafalls ??

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• MartinH

Hoi Ruud,

Ja aan de overkant vam popa falls en loopt door tot aan de grens met Botswana. Het ligt eigenlijk aan de anderekant van Mahangu. En de dieren die over kunnen steken doen dat ook. De grote aantallen buffels en olifanten hebben we altijd hier gezien. Vorig jaar nog kuddes van over de honderd buffels. Ook roan en sable antilopen. Luipaarden en leeuwen etc, etc Vroeger was dit een legerbasis van Zuid-Afrika en behoort nu tot een groter nieuw opgericht game reserve (volgens mij heet dit Bwata-Bwata o.i.d) Er liggen nog hele spookdorpen binnen dit park wat een heel bizar beeld geeft. Wij hebben hier rondgereden met een vw busje en eerder ook met een personen auto maar een 4x4 is geen overbodige luxe. Achter in het park zijn diverse hippo poelen.

Voor mij een van de betere parken in namibië.

groet,

Martin

• MartinH

Nog eentje dan.