Beste Forumleden,
Ik heb er de afgelopen jaren al verschillende keren aan lopen denken en misschien moet het er maar eens van komen dit jaar: een reis naar Namibië. Vanwege mijn werk ben ik beperkt in mijn keuze qua tijd van het jaar.
Dit jaar kan ik uiterlijk drie weken weg ergens tussen 10 Oktober en 25 November..
Ik heb al op de zoekfunctie wat info geprobeerd te vinden over de beste reistijd maar dat hielp niet echt…ik weet dat het een saaie vraag is maar:
–is dit een goede periode om te reizen ofwel kun je (veel) regen verwachten..maakt het nog uit of je in Okt. of Nov. gaat ? In onze drie weken in Bahia vorig jaar hebben wij 15 dagen plensregen gehad dus dat moet nu echt voorkomen worden..als Okt of Nov niet de goede tijd is heb ik nog een mogelijkheid volgend jaar in maart..
–ik heb gezocht naar vluchten naar Windhoek maar de prijs viel even lelijk tegen…meer dan 1000 euro pp…dit mag niet het probleem zijn maar als iemand een tip heeft voor een goedkopere vlucht dan hoor ik dat graag.. zijn er bijv. goedkopere charters vanuit Duitsland ?
–om een beeld van het benodigde budget te vormen ben ik benieuwd naar de gemiddelde prijzen van:
autohuur
een middenklasse overnachting
maaltijden
evt hoge kosten voor parken e.d.
–wat zou je globaal voor een periode van iets minder dan drie weken reistijd in Namibië (de vluchtdagen gaan eraf) als route kunnen aanraden.
–is het beter en wellicht financieel aantrekkelijker om via een organisatie aldaar of misschien in Nederland alles ineen te laten regelen of toch maar zelf doen ? Wij zijn zeer ervaren reizigers (veel backpack) dus willen zeker geen groepreis maken.
Overige tips zijn voor deze Namibië-leek erg welkom
Bij voorbaat dank voor de tips en antwoorden
Rob