verschillende vragen...

• mo

Fijn om ook dit prikbord gevonden te hebben.

Alvast een paar vragen!

Ons plan is trouwens: vanuit kaapstad helemaal naar Etosha en terug via zuid-afrika (graaff-reinet) naar Kaapstad. We hebben in namibie zelf 3 weken de tijd, want de rest van de tijd willen we in zuid-afrika doorbrengen.

1. Moet je campings/lodges ver van te voren reserveren of kun je op de gok gaan.

2. Wat zijn echt de hoogtepunten die je gezien moet hebben

3. gewone auto of 4 x4

4. kamperen of lodges of combi

5. is een bezoek aan de himba mogelijk?

oh, ik heb er zoveel zin in (en nog zoveel vragen)…nog een paar maanden

Alvast bedankt voor de reacties….

Groetjes, Mo

• MartinH

Hoi Mo,

Het ligt een beetje aan de tijd waarin je gaat of je moet reserveren ja of nee.

1. Voor Sossusvlei en Etosha is het zeker aan te raden. Voor de particuliere campsites vaak niet. Bij sommige lodges moet je resereveren maar bij de meeste kan je in het naseizoen de gok wel wagen.

2. Dit is altijd erg persoonlijk, hoogte punten zijn er vele maar Sossusvlei is er toch een die ik niet zou overslaan. Etosha is zeker ook een aanrader.

3. 4x4 is niet nodig zeker niet als je geen ervaring hebt. Om wat hoger te zitten in de parken is een “bakkie” wel handig.

4. Ik ervaar Afrika altijd het liefst kamperend. De meeste voorzieningen zijn uitstekend en je zintuigen worden buiten meer geprikkeld als binnen, maar dit is persoonlijk.

5. Als je richting Opuwo rijdt heb je een goede kans om Himba's tegen te komen er zijn lodges in deze regio die speciale tripjes naar families of ontmoetingen regelen.

Groetjes Martin

• Ruud

Hallo Mo,

Martin heeft al een aantal antwoorden gegeven, maar ik zou een kleine anvulling willen doen, ik zou Swakopmund/Walvisbaai meenemen. De weg vanaf Sesriem via Solitair naar de kust is zeker het eerste gedeelte een prachtige weg. In Walvisbaai hebben wij een 'pelican/seal-tocht gemaakt. Wel een beetje toeristisch maar de pelikanen vliegen zo dicht naast de boot dat je een beste groothoeklens bijna moet hebben. Verder springen de robben aan boord van de boot.

Anders is Cape cross ook aan te raden. Ongeveer 100 km ten noorden van Swakopmund waar zo'n kleine 200.000 zeerobben op een hoop leven….

Uiteraard mag je Sossusvlei niet missen en Etosha al zeker niet.

Namibie is prima te doen met een normale auto. Wij zijn met een camper op pad geweest (dus geen 4x4) en dat ging uitstekend.

Maar zoals Martin al aangaf…zeker Etosha en Sesriem(Sossusvlei) van te voren bespreken.

Het wordt vast een geweldige vakantie want het is een meer dan fantastisch land!!

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Erik

Helemaal mee eens!

1 aanvulling is nog Okonjima lodge, hier krijg je zeker cheetah's en luipaarden te zien, verder ook een super gave lodge!

Tja, als we het dan toch over cheetah's hebben, er zijn ook enkele plaatsen waar je met deze katten kunt knuffellen/stoeien. Vond ik ook een onvergetelijke ervaring.

zie: www.erikjoosten.nl

gr,

Erik

• MartinH

Ze lopen er niet mee te koop, maar Okonjima heeft ook een campsite als de lodge te duur is. De voorzieningen zijn basic maar goed en voor de cheeta and luipaard trails moet je apart betalen.