Hallo,
Mijn vriend en ik willen volgend jaar 4 weken rondtrekken door Zuid-Afrika en Namibie. Kan iemand mij wat meer vertellen over de verschillende seizoenen en wat de ''beste" tijd is om naar Namibie te gaan.
Groetjes Maureen
Maureen,
Dit is altijd een lastige want het ligt er maar net aan wat je wilt en verwacht. Op het moment regent het behoorlijk in Namibië wat natuurlijk best gaaf is om te zien in een woestijnland. Persoonlijk vindt ik dit de mooiste tijd. Alles is groen en er zijn is hele bijzondere vegetatie te zien. Omdat er veel wolken zijn heb je prachtige zonsondergangen en kleurstellingen. Er is veel jong wild maar ze zijn wel moeilijker om te vinden want het gras staat hoog er is veel blad aan de bomen en genoeg water in het veld, ze hoeven in de parken niet naar de watergaten te komen. De mensen zijn blij omdat het regent en de sfeer is goed. Nadeel is dat de wegen wat slechter zijn en dat sommige rivieren lopen en dat kan je ophouden of je kan zelfs vastkomen zitten. Wel avontuurlijk. In de winterperiode (onze zomer) is het droog en stoffig maar als je voor de dieren gaat is het wel makkelijker. Ook is het dan drukker qua toeristen. De overgang in seizoenen is niet zo duidelijk als hier (lente, zomer, herfst, winter) men spreekt meer van regen en droge tijd en van zomer en winter.
Als je aan mij vraagt wat de beste tijd is om te gaan, moet ik zeggen: enige tijd, liever vandaag als morgen!
Veel plezier!
Beste tijd = altijd.
Maar als ik mag kiezen zou ik in Sept-oktober gaan. In ZAF is dan voorjaar en in Nam niet te heet. Bovendien is er het dan aan het einde van het droge seizoen nog gemakkelijker om wilt te spotten. Dit omdat de struiken niet vol begroeid zijn en omdat de dieren nog meer richting waterplassen trekken.
gr,
Erik
www.erikjoosten.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?