prijzen voor een huurauto en overnachting

• jolijn

Hoi allemaal!

Ik ben me aan het orienteren op een rondreisje door Afrika met mijn vriend gedurende de zomervakantie (juli-augustus). Nu heb ik een paar vraagjes.

-In hoeveel weken kan je het grootste deel van Namibie zien?

-Is het aan te raden op Zuid Afrika te vliegen en vanaf daar naar Namibie te gaan?

-Is het handiger in ZA een auto te huren of in Namibie?

-Hoe duur is een auto ongeveer per dag in Namibie?

-Hoe duur is een gemiddelde overnachting in een hostel/lodge o.i.d?

-Of is het aan te raden om met een tent te reizen?

Hoop dat iemand wat antwoorden heeft!

Alvast bedankt!

Groetjes Jolijn

• MartinH

Hallo Jolijn,

In sommige gevallen kan het gunstiger zijn om eerst op ZA te vliegen, maar als je daar een auto huurt moet je hem ook terug brengen en dat kost tijd. Anders betaal je drop-off kosten en die zijn vaak hoger als het ticket ZA-NAM. Als het om Namibië gaat zou ik direkt daarheen vliegen.

Ik zou zeggen dat je in 3-4 weken het leeuwendeel van Namibië kan zien, maar je zal zien dat je altijd tijd tekort komt.

Je kan in Namibië al een gewone sedan huren vanaf N$ 340/dag. Je moet alleen goed opletten dat er vaak een eigen risico van een x bedrag gevraagd wordt. Dit is wel afkoopbaar.

Lodging hangt af van wat je wilt en waar je heen wil.

Ik ga het liefst kamperen. Je kunt bij de meeste verhuurmaatschapijen ook kampeerspullen huren. Kijk maar eens op www.namibian.org zij kunnen je ook prima helpen met accomodatie, advies en auto huur.

Succes!

Martin

• Ruud

Hoi,

ik zou toch zeker voor een week of 3 tot 4 gaan. Anders mis je een groot deel of moet je je hele reis flink doorrijden en dat kan niet de bedoeling zijn van een vakantie volgens mij.

Jammergenoeg kun je inderdaad nog niet rechtstreeks van A'dam naar Windhoek vliegen. Dus eerst naar Frankfurt oid en dan overstappen naar Windhoek of eerst naar Jo'burg en vandaar door naar Namibie. Ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt. T is maar net wat je voorkeur heeft…

Ik denk dat je gewoon in Namibie een auto zou moeten huren. Kijk anders even bij Holidaycars. Zijn over het algemeen niet echt duur.

Of……..huur een camper ( doen wij al diverse jaren en bevalt prima!) dan heb je alles bij de hand en campings zijn zeker niet duur.

Misschien een optie die het overwegen waard is…

succes en Namibie is prachtig!!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• MartinH

Je kan vanuit Düsseldorf met LTU rechtstreeks op Windhoek vliegen. Ik woon zelf aan de oost kant van NL en ben in 1:15 op de luchthaven. Zo snel kom ik niet naar Schiphol

Martin

• jolijn

Hoi Ruud,

Hoe duur is het huren van zo'n camper ongeveer per dag?

Groetjes Jolijn