rondreis Namibie

• Jacob

Wij gaan eind mei t/m half juni naar Namibie en we zijn volop aan het inlezen.

In de reisgidsen staat dat je op vrijveel plekken een permit moet regelen bij de NWR in Windhoek. (Bijvoorbeeld om Skeleton Coast park in te gaan, om restcamps in Etosha te reserveren etc.) Ik ben bang dat ik op deze manier alsnog een georganiseerde reis moet maken en dat ik verplicht eerst langs Windhoek moet. Is deze angst gegrond? Kan ik de permits ook een telefonisch regelen of via filialen van NWR in andere steden? Is het in mei/juni druk, zodat ik restcamps etc. ver van te voren moet reserveren?

Ik hoor graag een reactie, alvast bedankt.

Groet van Jacob

• mo

Ik hoop het niet, want wij gaan ook rondtrekken en starten niet in windhoek.

Ik heb al wel een campingplaats bij etosha en sesriem gereserveerd omdat dat schijnbaar snel vol zit.

Maar verder willen we het ter plekke bekijken…..

Dus ik hoop dat jij je voor niets zorgen maakt, maar ik ben benieuwd naar de reacties….van anderen

Mo

• Tamara

Wij hebben het afgelopen april alleen voor de camping in Sesreim geresveerd, omdat alleen als je daar staat mag je een uur voor zonsopgang het park in.

Verder hadden we niks gereserveerd en daar ook geen problemen mee gehad. Alleen de camping in Skeleton Coast, die was dicht in die periode, dus we waren dat hele stuk voor niks gereden. Volgens mij is die alleen december en januari geopend. (wel eigen schuld, want ik had er over heen gelezen in de boeken). Wat betreft de huisjes heb ik geen idee.

• Jacob

Tamara, dank je voor je reactie. Je hebt het over campings, dat bergijp ik. Maar je hebt toch ook een permit nodig om het Skeleton Coast park in te kunnen? En die permit kun je volgens mijn info (Bradt 2003) alleen bij de NWR in Windhoek krijgen. Het kan zijn dat ik het verkeerd lees, want het lijkt me sterk, maar goed.. als iemand het weet mag die het zeggen. DItzelfde geldt ook voor permits op bepaalde wegen in het Naukluft park en de Caprivi strip.

• José Kastelijn

Je kunt makkelijk individueel reizen.Ik raad je aan om even ons reisverslag te lezen, daar staan behoorlijk wat tips in.www.namibia.web-log.nl

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want wij hebben het fantastisch gevonden.

• MartinH

Jacob,

Lekker zelf doen! Voor Etosha en Sesriem van te voren je accomodatie regelen. Je kan dit ook online doen via www.nwr.com.na. Voor skeleton Coast kan je in Swakopmund een permit halen. Torra baai is inderdaad maar twee maanden per jaar open (dec/jan) en dan wil je daar niet zijn. Je zit dan tussen een honderdtal vissende Zuid-Afrikaners die allen een eigen aggregaat bij zich hebben en dwars door en over alles rijden. Een vreselijke tegenvaller in een gebied dat zo goed beschermd wordt en zo kwetsbaar is. Terracebaai is wel open maar een stuk verder weg. Je kan daar niet kamperen en van wat ik van horen zeggen heb is het niet veel soeps. Je kan wel b.v. via Ugabriver gate naar binnen en bij springbokwasser er weer uit en via Damaraland naar Etosha rijden, zo heb je toch nog een stuk gezien. Of je kan een vlucht langs Skeloton Coast in Swakopmund of een Fly in voor een paar dagen. Overigens die wrakken zijn wel aardig om te zien maar het meest bijzondere vond ik Huab (of Uniab) waterval. De rivier loopt voor het grootste deel ondergronds en vormt vlak voor de zee midden in de woestijn een waterval. In het droge seizoen druppelend maar in het najaar een stroompje erg bijzonder.

Succes

• Tamara

je kunt de permits gewoon bij de gate kopen. je moet er alleen voor zorgen dat je er voor 15 uur bent en een slaapplaats regelt bij de gate, anders mag je er niet in.

Maar inderdaad, of het de moeite waard is weet ik niet, de weg er naar toe vanaf Hentiesbaai vonden wij niet echt heel erg bijzonder.

• MartinH

helemaal mee eens. Vooral als je 's morgens vroeg rijdt en de mist er nog hangt is het een dodelijk saaie weg. Je zou nog een overnachting kunnen doen bij het eveneens saaie mile 108, dan ben je alweer een stuk op pad.

• Jacob

Bedankt Martin voor je reactie. Het is inderdaad mijn bedoeling om bij Ugab er in te gaan en bij Springbokwasser er weer uit. De permit kan dus ook in Swakop..erg goed. Die waterval is ook een goede tip. Wij komen voor een belangrijk deel voor de woestijn naar Namibie en volgens mij kunnen we er onze lol wel op.

Dank, Jacob

• Jacob

Het is juist de bedoeling om de mist mee te pakken…ik begrijp de saaiheid…maar op één of andere manier intrigeert me dat enorm..tik?! In de mist heb je daar Lithops die in de mist helemaal opleven omdat zij dan vocht opnemen. Buiten de mist om zien ze er saai uit.