sigaretten

• José Kastelijn

Er stond op internet dat de sigaretten in Namibie (marlboro) ? 0,75 zouden zijn.

Ik heb wat afgezocht, maar kon geen sigaretten vinden die zo goedkoop waren,

Ik heb ong ? 1,70 moeten betalen, wat natuurlijk ook spotgoedkoop is.

Verder wil ik even melden dat Namibie een verschrikkelijk mooi land is.

Wij hebben van onze individuele rondreis genoten. Alles was geweldig. Wij hebben ons reisverslag op een site gezet, alleen de foto's ontbreken nog.

www.namibia.web-log.nl.

Je vind in ons reisverslag ook een aantal tips.

• Kinko

Dat is inderdaad wel tegenvaller: geef je vele euro's uit om in Namibie voordelig een berg sloffen sigaretten in te slaan; blijken ze toch een stuk duurder te zijn dan de op het internet vermelde 75 cent per pakje. Ik kan me voorstellen dat je daar goed van baalt, maar gelukkig dat de schoonheid van het land toch nog een redelijke troost voor jullie was.

Ik heb van rokende vrienden begrepen dat je ook veel dichter in de buurt goedkope sigaretten kunt krijgen. Als je dan een kosten-baten analyse erop loslaat is het vaak voordeliger om bijvoorbeeld naar Egypte te gaan. Dan ben je minder reiskosten kwijt en zijn de sigaretten ook goedkoop, dus in totaal ben je dan veel minder geld kwijt.

Trouwens, als ik me niet vergis had je ook van die busreizen naar Luxemburg om goedkoop tabak in te slaan.

De voordeligste manier is volgens mij nog om gewoon via internet in een oostblokland een bestelling te doen. Dan kun je heel voordelig en met alleen wat extra verzendkosten aan je rokertjes te komen.

Groet,

Kinko

• Jose

He, Kinko heb je nog meer van die verstandige suggesties.

Je vond het interessant genoeg om even te lezen.

Jammer dat je een gefrustreerde niet-roker bent.

• Johan277

…dat was kennelijk tegen het zere been!