Etosha Park en route

• jolijn

Hoi allemaal!

Mijn vriend hebben afgelopen zaterdag een vlucht en auto geboekt naar Namibie van 26-06-17-06!! Nu we dit allemaal geregeld hebben komen er wat praktische vragen naar boven.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af hoe de gang van zaken in Etosha Park zijn. Kan je daar gewoon zelf rondrijden of is het juist leuker/beter om met een safari te gaan? Zijn zulke safari's duur? Hoe gaan die in zijn werk. 3/4 dagen genoeg in Etosha Park en zijn er nog andere wildparc in Namibie aan te bevelen?

Verder vraag ik me af of het voor ons te doen is om ‘heel Namibie’ te bekijken, we hebben netto geloof ik 19 dagen of is het meer aan te raden om alleen het Noorden of juist het Zuiden te bezoeken?

Groetjes Jolijn

• MartinH

Hallo Jolijn,

ik zou in ieder geval voor die periode de accomodatie reserveren anders kan je nog wel eens buiten het park moeten slapen. www.nwr.com.na

Etosha kan je prima zelf doen en een georganiseerde safari zou dit onnodig duur maken.

19 dagen om heel Namibië te zien betekend dat je iedere dag in de auto zit en nergens tijd voor hebt. Ik denk dat je beter een selectie kan maken. De meest voor de hand liggende en volgens mij ook gereden volgorde is, Sossusvlei, Swakopmund, Twijfelfontijn, Etosha, Waterberg omgeving of v.v.

Succes,

Martin

• Ruud

Ha Jolijn, net als Martin zou ik je niet aanraden om in krap 3 weken heel Namibie te willen zien. Je moet echt een keuze maken en dan zou ik inderdaad voor het noordelijke gedeelte kiezen. Windhoek/Sossusvlei-Sesriem-Solitair (lees het boek van Ton vd Lee; ‘Solitair’ , een aanrader), Swakopmund en dan in noordelijke richting naar Etosha. In Etosha is 3 tot 4 dagen zeker niet te lang. Ik zou eerder zeggen dat het iets te kort is maar dat komt ook omdat wij eigenlijk wildparken als hoofddoel hebben tijdens onze reizen. Maar in Etosha wel boeken anders lukt het niet meer. En zeker zelf op pad gaan en niet een safari boeken. Zelf rijden is meer dan goed te doen en je bepaalt zelf hoelang je bij cheeta's of leeuwen wilt blijven staan. En je ziet niets meer of minder dan met een geboekte safari.

Kortom…..lekker zelf op pad.

succes en een fijne vakantie in prachtig Namibie.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Jacob

Moet je ook in juni (nog geen hoogseizoen) al reserveren voor Etosha? En Sesriem Camping? Ik reserveer liever niets, maar ja als het moet dan moet het.

• Ruud

Hallo Jacob,

ik denk dat je in Etosha de camping misschien niet hoeft te boeken, maar ik ben daar niet zeker van. Je zou er een telefoontje aan kunnen wagen. Wij waren in April/mei in Etosha en op de camping was er nog plek genoeg.

Sesriem is wellicht een ander verhaal omdat je daar maar 1 camping hebt en vol is vol. Ik begrijp dat boeken wel lastig is want je bent niet zo flexibel meer maar als de camping in Sesriem vol is moet je of een hele dure lodge nemen of uitwijken naar Solitair….80 km rijden…

Het is altijd een risico, maar t is maar net wat je wilt…

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• MartinH

Jacob,

in juni kan het in Etosha al aardig vollopen. Het seizoen in Namibië begint al in mei en ook hier geldt vol is vol. Je hoeft maar een paar overlanders voor je te hebben. Je hebt dan nog wel een paar mogelijkheden net buiten het park maar het blijft onpraktisch. Het beste is inderdaad ff checken.

Martin

• jolijn

Bedankt voor alle info!

Ik zal mij binnenkort eens gaan verdiepen (zoeken op deze site :-)) naar informatie over de verschillende kampen (zijn er 3 geloof ik) en over hoe lang wij overal gaan blijven. Behalve in Etosha nog andere plekken waar we lodges moeten reserveren?

groetjes Jolijn

• Jacob

Ja bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk. Ik denk dat ik toch maar ga reserveren, Sesriem en Etosha zijn toch zekerheidjes.

• Mart

Sesriem moet je wel reserveren, in elke tijd van het jaar. Wij waren in mei in Etosha, zonder te reserveren en er was meer dan genoeg plaats.

Hoeveel dagen Etosha is erg persoonlijk. Als je een echte dierenfreak bent dan kun je er weken verblijven zonder je te vervelen. Wij vonden het na een dag of 4 mooi geweest. De dieren zijn prachtig maar het landschap is eentonig. En we voelden niet de behoefte om álle soorten bokken enzovoort te zien.

• Ruud

Dat kan inderdaad voor iedereen verschillen. En wij vonden 11 dagen in Etosha een mooie tijd. Eentonig….het is ongetwijfeld minder afwisselend dan bijvoorbeeld het Krugerpark maar wij heben ons niet verveeld.

Dit jaar weer naar Etosha.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl