mobiele telefoon

• jolijn

hoi allemaal!

weer een vraagje van mijn kant :-)

Is het aan te raden om bij onze huurauto (van Hertz) een mobiele telefoon te reserveren? Dit wordt aangeboden voor 10 R exl. 14% btw per dag excl. gesprekskosten.

groetjes jolijn

• Dave

Zelf een telefoon meenemen en een sim van MTN er in stoppen,overigens is het bereik zeer beperkt,of de afstanden nogal groot…,zodat je vaak geen verbinding hebt.

• jolijn

Hoe duur is zo'n sim van MTN dan? Goedkoper dan die prijzen die bij Hertz genoemd worden?

• Dave

Sorry,het is MTC,MTN is in Zuid Afrika.Ik heb 90 N$ voor mijn sim betaald.Hij is helaas in Namibia achtergebleven,dus ik kan hem je niet aanbieden ;)

• jolijn

Aha en die kan je gewoon in Windhoek aanschaffen?

Is prepaid sim dan neem ik aan? Hoeveel belminuten zijn dat dan?

goetjes Jolijn

• Dave

Het is inderdaad prepaid,sim is overal te koop.Ik heb hem zelf in Gobabis bij een auto onderdelen zaak gekocht.Er zat 10 N$ beltegoed bij.Beltegoed,wordt “airtime” genoemd is ook overal te koop.SMS naar Holland koste me zo'n 5 N$ en een gesprek zo'n 10 N$ per minuut.Roaming werkt niet met prepaid,mijn Zuid Afrikaanse Vodacom sim was onbruikbaar in Namibia.

• jolijn

Voor naar Nederland bellen kan ik wel mijn gewone mobiel (heb abbonnement, dus kan dan wel roamen?) gebruiken denken ik? Is ong. net zo duur aldus de t-mobile site als de prijzen die jij noemt. Maar voor bellen in Namibie (bijvoorbeeld in het geval van noodgeval of reservering e.e.a.) lijkt het me veel goedkoper met een Namibische SIM!?

groetjes Jolijn

• Dave

Om nare verassingen achteraf te vermijden,adviseer ik je om alles met een Namibische sim te doen,je hebt natuurlijk wel een simlock vrije telefoon nodig,wanneer ga je overigens?

• jolijn

Oei, vraag me eigenlijk af of ik dat heb… Mijn vriend denk ik wel, heeft oud koelkast-type :-) Gaan eind juni voor 3 weken! Moeten vandaag aangeven of we bij auto mobiele telefoon willen, vandaar…

• jolijn

Maar gaan inderdaad voor de Sim!

Handiger!