Zomaar....namibie

• mo

Zijn er nog veel meer namibie-prikbord lezers die dit komende jaar naar Namibie gaan? Zo ja, wanneer ga je dan, welke route en hoe heb je alles geregeld…

En wat is de voornaamste reden om voor dit land te kiezen?

Ik was gewoon benieuwd, omdat het toch niet echt een ‘populaire’ vakantiebestemming is.

Groetjes, Mo

• jacob

Wij gaan eind mei/begin juni naar Namibie, waarom? Omdat ik gek ben op woestijn en onherbergzame landschappen. Bovendien kun je ook nog Afrikaans wild zien en dat wil ik ook wel eens, ik zou daar niet een speciale vakantie voor inrichten, maar samen met de Namib is dat prima.

Het lijkt me bovendien heerlijk om door de bush te rijden en er stapt ineens een olifant of gemsbok voor je auto langs..super..

We hebben alleen een vlucht geboekt naar en van Kaapstad (via WorldTicketCentre.nl €1500. 2p) en een auto gehuurd via Holidaycars. De rest zien we wel, nou ja,…we hebben ook camping Sesriem en Etosha gereserveerd…dus iets aan vrijheid ingeboet.

• mo

Heerlijk vooruitzicht he!

Dan gaan jullie hetzelfde doen als wij in augustus/september. Ik ben ook in kaapstad en een vriendin komt mij opzoeken daar. En vanuit kaapstad hebben we 29 dagen om namibie te ontdekken. Wij moeten nog wel een auto huren.

En we hebben ook sesriem en etosha camping gereserveerd.

Hebben jullie een gewone auto of een 4x4, en hoe doen jullie dat met jullie kampeer spullen???

Groetjes, Mo

• jacob

Wij hebben gewoon een 2WD gehuurd. Overal waar wij naar toe gaan kun je met 2WD doen, dus dan is 4x4 een beetje duur. Let wel, dat de gebieden die 4x4 zijn vaak ook gebieden zijn waar je eigenlijk met 2 auto's moet zijn en 4x4 rijden is natuurlijk in echt onherbergzame gebieden niet heel erg makkelijk.

Verder hebben we onze eigen kampeerspullen bij ons, we hebben een eigen tentje en matjes en slaapzakken moeten we nog kopen. Wij kamperen altijd, dus we hebben alle spullen wel, zoals een brandertje en wat handige, kleine en lichte potten en pannen. Ik denk echter dat er ook heel veel mogelijkheden zijn om te braaien, dus komt helemaal goed.

Veel plezier iig

• mo

ik heb thuis ook kleine lichte pannen en potten, maar we hebben geen klein brandertje. Weet je of we zo'n brandertje ook in zuid-afrika ergens kunnen kopen.

We wilden ook in nederland een klein pubtentje kopen en onze eigen slaapzak meenemen.

Maar een matje en pomp moeten we nog even bekijken.

Heb je nog tips waar we nog meer aan moeten denken.

We kamperen wel al jaren, maar dan binnen europa (waar je op iedere camping alles kunt kopen)

Alvast bedankt voor alle informatie.

Groetjes, Mo

• Ruud

Mo,

in ZA, kan je in bijna iedere supermarkt (Pick'nPay bijv.) ook dat soort zaken kopen. Verder zijn er uiteraard ook shops meer gericht op camping-zaken.

Het hoeft geen enkel probleem te zijn om het daar te kopen.

Maar zoals in het andere onderwerp al werd gezegd, je kunt het ook huren.

Wij gaan vermoedelijk in september ook weer naar Namibie want het is echt een prachtig land. Een (nog wel…) een heel stuk minder druk dan in ZA. Afgelopen jaar zijn wij voor het eerst gegaan nadat wij al diverse keren in ZA waren geweest. Maar zeker niet voor het laatst.

succes

en een prachtige reis!!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Lisette

Hi Mo,

Gelukkig is het niet zo'n populaire bestemming. Voor de meeste mensen die terug gaan is dat misschien wel DE reden. De rust, het uitgestrekte en de adembenemende landschappen zijn waaaaanzinnig. Tel daarbij het weer en de fantastische dierenwereld op……. en je hebt een ideeale vakantie bestemming. Verder is het land veilig en erg goed individueel te bereizen.

Ik ga dit jaar terug naar ZAF, omdat mijn ouders hier graag heel wilden. Moet eerlijk bekennen dat NAM mijn voorkeur heeft.

Namibie rules!

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• Ada

Namibie… een heerlijk land om in je eigen tempo en op eigen houtje rond te reizen. Wij hebben inmiddels 2 reizen door dit prachtige land gemaakt en gaan zeker nog een 3e keer. Wie van kamperen houdt en van Afrika houdt, zal in dit land een topreis maken. Het is een land ‘ voor elk wat wils’, natuur, cultuur en boeiende mensen.

• mo

Dank jullie allemaal voor jullie fijne reacties.

In mijn omgeving vinden de mensen het namelijk nogal een hachelijke onderneming wat we gaan doen. Om zomaar met z'n tweeen een maand door een zeer leeg land te gaan trekken. En ik heb er zoveel zin in….

Voor leuke tips van accommodatie of bezienswaardigheden enz. houd ik me altijd aanbevolen.

Groetjes, Mo

• Ada

Hoi Mo,

Je kunt me altijd direct mailen voor meer info.