Hallo allemaal,
Weet iemand of je bij ieder autoverhuur bedrijf grensoverschrijding moet betalen.
Of hoe dat precies in elkaar zit. We gaan van Kaapstad naar Namibie en weer terug naar Kaapstad.
Groetjes, Mo
Nu heb ik even geinformeerd bij Holiday Cars, en ze zeggen daar dat ik 3300 rand extra moet betalen als ik de grens over wil naar namibie. Dat is bijna 500 euro en dat vind ik natuurlijk wel erg veel geld.
Hoe komt dat ze zeggen dat ik dat moet betalen.
Snappen jullie daar iets van?
Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken. Want we hebben echt een auto nodig van
20 augustus tot en met 15 september vanuit kaapstad naar namibie en weer terug naar kaapstad. Wat is dan het aantrekkelijkst?
Groetjes, Mo
Wij huren de auto altijd via Uitkyk, hebben we erg goede ervaringen mee. Zijn ook Nederlanders, dus lekker makkelijk. De service is goed en de auto's zijn prima.
Ze zijn zelfs een koelkast komen brengen naar Etosha, vanuit Windhoek, toen bleek dat de onze kapot was…
Verder hebben we alles zelf geregeld. We houden niet van van te voren plannen, dus we zien daar wel wat en hoe. Alleen de Sossusvlei/Sesreimcamping hadden we vooraf geboekt.
Namibie is een geweldig land en mensen zijn vreselijk behulpzaam, je gaat vast een geweldige tijd beleven daar!
Wij hebben vorige week de auto gehuurd bij Holiday Cars. Is ook een Nederlands bedrijf (Je moet mischien even opletten, want er zijn schijnt er nog een te zijn!) Wij hoeven absoluut niks extra te betalen voor het brengen van de auto naar namibie. Tenzij je de auto niet terug brengt op de plek waar je hem ophaalt natuurlijk, dan heb je forse drop off kosten, dat kan kloppen.
De website is: www.holidaycars.com
Wij betalen €788,- voor een nissan almera voor 23 dgn incl. afkoop eigen risico.
succes.
Hoi,
Ik heb enkele jaren gewerkt in zuidelijk afrika en daarbij regelmatig een auto gehuurd om zelf rond te reizen. Wanneer je een auto huurt in ZA moet je bij bijna alle maatschappijen wat extra betalen. Hiervoor krijg je een document waarin de verhuurder verklaart dat je de auto het land uit mag nemen. Heb je dit document niet dan kan je problemen verwachten aan de grens. De kosten hiervoor verschillen behoorlijk, bij Avis betaalde ik er 100 rand voor.
Aan de grens zelf moet je vaak alsnog betalen voor de wegenbelasting. Dat zijn echter geen schokkende bedragen.
Veel plezier.
Stephan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?