Ongedierte

• Jeanette

Hallo,

Ik wil dit jaar een rondreis maken door Namibie (mischien met de Shongololo expres of anders een autorondreis)

Ik heb alleen een probleempje: ben bang voor ghekko's en kakkerlakken.

Mijn vraag: zitten die daar veel in de hotels en lodges of valt het mee?

Ook andere tips welkom!!

Bedankt

• Tamara

in Zuidelijk Afrika heb ik nog nooit een kakkerlak gezien. Die zitten ook vaak op plaatsen waar veel mensen op elkaar wonen. En dat is Namibie niet echt het geval ;-)

Gekko's heb ik alleen buiten gezien in namibia. Bovendien zijn die diertjes banger voor jou dan jij voor hun, dus ze maken zich snel uit de voeten als ze je opmerken.

• MartinH

Helemaal met Tamara eens. Je kan niet zeggen dat je ze niet zult zien maar ik heb zelden kakkerlakken gezien. Gekko's komt wel voor maar zitten inderdaad goed vestopt. Shongololo is overigens een soort miljoenpoot.

Ik zal over twee weken voor je uitkijken of ik er wat zie.

Martin

• Jeanette

Bedankt voor jullie reacties. Stelt me enigszins gerust. Een kennis van mij is namelijk in Zuid-Afrika geweest en hij zei dat zelfs in de duurste hotels ghekko's in je kamer op de muur zaten. In Namibie is dit dus niet zo? Ook niet in de lodges?

Klopt dat Shongololo letterlijk vertaald een miljoenenpoot is. Je weet ook dat dit een treinreis is van Windhoek naar Kaapstad? Ben me daar nu aan op het orienteren…

Veel plezier over 2 weken!! Ga je voor het eerst?

• Tamara

Denk niet dat die beesten op de prijslijst kijken voor ze een lodge binnen gaan hoor ;-)

In ZA heb ik ze ook amper gezien, echt don't worry!

• Tamara

trouwens die treinreis die jij bedoelt, die deden ze een keer bij Railaway bij de EO. Best een suf programma van zichzelf al (saaie commentator), maar de reis leek me nou ook niet echt super. Vooral veel bejaarden en je had maar weinig tijd om ergens rond te kijken. Bovendien is ie erg duur, hoorde ik. Ik zou gewoon lekker zelf gaan touren..

• MartinH

je kunt niet uitsluiten dat je er een tegen komt maar je muur zal niet bezaaid zijn met deze diertjes.

Ja weet ik. lijkt me wel heel bijzonder. Wat kost zoiets?

Nee, ik heb er drie jaar gewoond en gewerkt. Ik heb mijn vrouw daar ontmoet en we gaan elk jaar 1 of 2 keer de familie en vrienden bezoeken.

Onze jongste zoon is in oktober geboren en die moeten we nog ff showen.

• Mart

Ik heb in Namibië veel insecten e.d. gezien maar geen kakkerlakken en gekko's kan ik me ook niet herinneren.