4 x 4

• Maaike

Wij zijn van plan volgend jaar naar Namibie te gaan. Plan is om met 4 volwassenen een rondreis van 2 - 3 weken te gaan maken met zo'n 4 x 4 met 2 tenten op het dak. Nu kan ik via de zoekfunctie (misschien zoek ik met verkeerde trefwoorden) er niet achter komen hoe anderen het slapen in deze tenten hebben ervaren. Stel nou dat in de ene tent iemand ligt te woelen en telkens te draaien. Is het dan zo dat de 2 anderen in de andere tent ook de hele nacht kunnen mee te woelen en mee te veren? En hoe zit het met de mee geleverde matjes waar je op kunt slapen. Zijn ze erg dun, zodat we zelf ook nog iets extra moeten meenemen om redelijk te kunnen slapen? Is dit genoeg of ben je na een aantal dagen blij dat je ergens een pensionnetje/hotel/ questhouse of iets dergelijks ziet, zodat je een nacht in een “gewoon” bed kunt slapen?

• Ruud

Hoi

wij hebben geen ervaring met een 4x4 met daktenten erop, maar is een 4 of 6 persoonscamper geen optie?? heb je in ieder geval wat meer ruimte e.d.

Wij zijn afgelopen jaar met een camper in Namibie op pad geweest en is uitstekend bevallen..

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Maaike

Over een camper hebben we nog niet nagedacht. Misschien ook een optie, maar de voorkeur gaat in 1e instantie uit naar de 4 x 4. Een camper is gelijk weer zo groot.

• Ruud

Hallo Maaike,

Ja dat klopt ook wel het is een stuk groter, maar dan heb je direct alles bij de hand en ben je verder altijd van alle gemakken voorzien. Van koelkast tot toilet en douche altijd in de buurt….

Maar het ligt ook een beetje aan de route die je wilt rijden maar wij hebben in ieder geval geen problemen gehad.Als je echt helemaal het noord-westen (Kaokoland) in wilt is een 4x4 noodzakelijk. Maar het voordeel in wildparken zoals Etosha is dat je wat makkelijker met 4 personen in een camper ergens langer blijft kijken dan dat je met z'n 4-en in een 4x4 zit….

Wij hebben de camper gehuurd bij www.bobocampers.com.

Als je besluit een camper te huren is dit adres in ieder geval aan te raden.

(vanaf mei dit jaar hebben ze ook 6-persoons-campers)

succes in ieder geval en een mooie reis!!!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Maaike

Ja ik had al even vluchtig (en dus nog niet goed) op die campersite gekeken. Ik kreeg de indruk dat ik dan vanuit ZA eentje zou moeten huren. Heb ook de prijzen nog niet vergeleken. Want het wordt in ieder geval geen goedkoop reisje. Ben er in ieder geval achter dat het goedkoopst via Duitsland is. We hebben gelukkig nog even de tijd, want het plan is om pas sept/okt 2007 te gaan.

• Ruud

Hoi,

je kan ook in Windhoek de camper eventueel ophalen. Daar hebben zij ook een kantoor dus je hoeft niet helemaal vanuit Johannesburg of Kaapstad naar Namibie te rijden.

succes!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Maaike

Ik ga eerst eens op mijn gemak diverse aanbieders van vervoer opzoeken, zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb. Dat in combinatie met ervaringen van mensen hier op het pb moet ik toch een heel eind kunnen komen.

• tamara

Wij huren wel altijd een 4x4 met daktent of gaan met eigen tent. In ieder geval, als iemand zich omdraait is het niet zo dat de hele auto schudt hoor, merk je niks van.

Er liggen redelijk dikke matrassen in de auto. De eerste keer hadden ij onz eigen matjes meegesjouwd, mar was volkomen onndig. De matras was dik genoeg.

Wij huren altijd bij Uitkyk.com in ZA (zijn nederlanders)

• marc

Een 4x4 double cab of een 110 defender delen met 4 volwassenen is naar mijn bescheiden mening wat aan de krappe kant. Niet allen qua bagage maar ook qua zitcomfort voor de passagiers achterin. Kijk eens naar een Toyota Landcruiser of eventueel naar een 4x4 Toyota Condor, die zijn ruimer.

www.bushlore.com

Een camper is zoals eerder gemeld ook een goed alternatief. Je hoeft in Nam. niet bang te zijn voor smalle straatjes e.d., ruimte zat ;-)

De matrassen in de tent voldoen in principe prima als je niet al te hoge eisen stelt…maar het is geen boxspring o.i.d. Ik slaap er goed in…

In juli/augustus kan het aan de kust behoorlijk kil, mistig en koud zijn en dan is overnachten in een B&B wel lekker.

Succes!

Marc

• José

Wij hebben in december een 4x4 met 2 daktenten gehuurd bij Caprivi in Windhoek.

Heel goede service. Ze komen je ophalen op het vliegveld en brengen je ook weer terug. Heel aardige mensen en een zeer goede betrouwbare auto.

Wij hebben in Zuid-afrika gereisd met een camper van Bobocamps, ook heel goed en verschrikkelijk aardige mensen, alleen zijn de wegen in Namibie niet zo geschikt voor een camper.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt