4 x 4

• Ruud

Hoi Jose,

Ik moet toch zeggen dat wij het afgelopen jaar een prima reis hebben gemaakt met een Discoverer 4 van Bobocampers. Wij hebben ruim 3 weken door Namibie gereisd, globaal van Windhoek, Solitair,Sesriem,Walvisbaai,Swakopmund,Cape Cross,Spitzkoppe,Outjo,Etosha en terug naar Windhoek via OkonjimaLodge, maar geen enkel probleem gehad. Veel gravelwegen gereden en die waren uitstekend te doen. Als je inderdaad meer Kaokoland in wilt heb je een 4x4 nodig maar verder is het geen enkel probleem om met een camper te rijden. Het slechtste stuk weg wat wij hebben gereden was nog eigenlijk de ‘ geasfalteerde’ weg van Sesriem naar Sossusvlei met alle potholes erin, maar dat was het enige. Je moet een beetje slalom rijden….. Uiteraard zul je ongetwijfeld nog heel wat andere wegen kunnen vinden die niet aantrekkelijk zijn met een camper maar om te stellen dat de wegen niet bepaald geschikt zijn….

daar ben ik het niet mee eens. Je moet geen 120 km willen rijden maar je bent op vakantie dus neem de tijd, geniet van de omgeving en tussen de 80 en 90 km is geen enkel punt.

Inmiddels hebben wij al vele 10-duizenden kilometers met campers van Bobo door het zuiden van afrika gereden, maar Namibie viel ons zeker niet tegen.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Frank

Hoi Maaike,

een 4x4 met tent(en) op het dak is ideaal; wij doen het al een aantal jaar en het bevalt ons prima. Grote voordeel tov een camper is dat je alle campsites in de Caprivi en Botswana kan bezoeken. Wij huren altijd via www.driveafrica.co.za (vestigingen in CPT en Windhoek). Net zoals de meesten pikken ze je op het vliegveld op en brengen ze je desgewenst weer terug. Auto's zijn volledig uitgerust voor een mooie 4x4 trip (incl. Koeling en matrassen etc.). Prijs valt zeer mee maar ben je ervan bewust dat de verzekering een behoorlijk groot onderdeel van de totale huurprijs uit zal maken (dit kan oplopen tot 30%). Je moet rekenen op een prijs van € 85 (laagseizoen) tot € 120 (hoogseizoen) per dag.

Succes,

Frank

• José

Met 4x4 heb je wat meer mogelijkheden om te rijden.

Denk aan Fish River Canyon waar je 4x4 kunt rijden, of Sossusvlei waar je dan

weer een stuk verder door kunt rijden.

Wij hebben onze auto gehuurd bij Caprivi-car hire. Edgar Pijnenburg heeft dit voor ons geregeld, kijk maar eens op zijn site : www.mooinamibie.nl .

Hij kan ook wat korting bedingen.

Succes, Jose

• Ruud

Het ligt er inderdaad aan wat de route is die je wilt rijden maar voor de laatste 3 km naar Sossusvlei heb je niet direct een 4x4 nodig. De shuttles rijden voor niet al te veel geld en komen je keurig op de afgesproken tijd weer ophalen.

FishRiverCanyon weet ik niet, ben ik nog niet geweest.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Maaike

José, je link werkt niet. Is er misschien iets fout in de link?

• José

Sorry, moet zijn namibie.ismooi.nl

• Maaike

Ik heb inmiddels al heel wat aan jullie kennis en div. websites gehad voor wat betreft het zoeken naar het juiste vervoermiddel. Voorlopig ziet het er naar uit dat we 4 weken in oktober 2007 gaan. We gaan niet met een camper, maar met een 4 x 4 met 1 daktent. Onze vrienden weten nog niet of ze ook 4 weken willen gaan. Zo ja dan is het gezien een langere periode en qua privacy toch handiger om met 2 auto's te gaan met elk een daktent. Wel duurder natuurlijk, maar uit verschillende verhalen die ik las is het ook wel handig om 2 auto's te hebben in geval van pech, ruimte in de auto etc. Alvast bedankt tot zover. Ik ga nu maar eens een tijdje prijzen/voorwaarden e.d. vergelijken.

• Maureen

Hoi Frank,

Wij willen in het voorjaar van 2007 naar Namibie en eindigen in kaapstad. Kun jij mij vertellen of we de auto in Windhoek kunnen ophalen en achterlaten in Kaapstad?

Maureen

• Nora

Wij staan op het punt om ook op deze manier een auto met daktent te huren. Zijn jullie tevreden over het bedrijf en de bemiddeling?

• Ruud

Hallo Maaike,

jullie hebben nog wel even de tijd maar in ieder geval een goeie vakantie in een enerverend land!

succes met je voorbereidingen

Ruud

www.afrikafotosafari.nl