Weet iemand wat momenteel ongeveer de prijzen zijn van benzine en diesel.
Ik ben nu aan het uitzoeken of we een 4 x 4 op diesel of benzine zullen nemen. En wat de voordelen van diesel zijn ten opzichte van een bezinewagen.
Ik kwam net onderstaand aanbod tegen. Eéntje met diesel en ééntje met een benzine:
“4WD SUV, met of zonder tent en uitrusting (zie prijzen), l. 4.2 m, br. 1.7 m. buitenhoogte 1.46 m, dieselmotor, verbruik ong. 1:8, stuurbekrachtiging, watertank 20 l, radio/CDspeler, gasstel, koelkast, buitendouche, airco in dashboard, kampeertafel/stoelen, geschikt voor 2 pers., tent 2.1 x 1.2 m”
“4WD Single Cab, Met of zonder tent en uitrusting (zie prijzen), l. 5.1 m, br. 2 m, buitenhoogte 2.1 m, benzinemotor, verbruik ong. 1:6, stuurbekrachtiging, watertank 55 l, gasstel, koelkast, buitendouche, airco in dashboard, radio/CDspeler, keukenuitrusting, kampeertafel/stoelen, geschikt voor 2 pers., tent 2.1x1.2 m”
Hallo Maaike,
ik heb verderop de discussie gelezen m.b.t. jullie reisschema en ik zie niet in waarom je je op kosten laat jagen door een 4x4 te huren ipv. een gewone dubble cab. Je hebt, behalve de laatse 5 km in Sossusvlei, nergens een 4x4 nodig. Grote vraag voor mij blijft ook altijd nog hebben jullie überhaupt ervaring met het rijden van een 4x4. Als je dat niet hebt laat die auto dan voor wat het is huur een (goedkopere) 2x4 met rooftop tent, etc, etc. Ik zou wel een diesel proberen te krijgen om dat die vaak zuiniger rijden dan de benzine uitvoeringen. Ze zijn vaak ook sterker. Nog een ding m.b.t. het reisschema. Ik deel in geen geval de mening om Windhoek te laten schieten wij zijn gisteren terug gekomen uit Namibië en zijn de laatste 3 dagen in Windhoek geweest. Nog even de laatste inkopen gedaan en lekker door de stad gelopen. Als je bij een van de vele B&B's of lodges advies vraagt waar om te gaan is er genoeg te zien. Ik kom elk jaar 2x in Namibië voor familie bezoek en zal Windhoek nooit overslaan. Ben ook 3x in Daan Viljoen geweest maar ik verkies enige accomodatie in de stad boven dat.
Veel plezier.
Martin
Maaike,
kijk ook eens op de volgende site www.namibian.org/travel/car.htm . Dit is een lokale aanbieder die naar mijn weten nog altijd de goedkoopste in Namibië is. Zij kunnen je ook verder helpen met de div. reserveringen, routes en wat al niet zij. Dit is een van de betrouwbaarste in het land en dit is niet alleen omdat ik er zelf gewerkt heb. Vraag naar Aulden hij zal je verder helpen.
Martin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?