Welke auto?

• mo

Hoi allemaal,

Moet je een auto eigenlijk al vanuit nederland huren. Kan het ook niet gewoon in kaapstad op de luchthaven? Deze auto moet wel helemaal naar Etosha en terug…

We moeten dit nog steeds doen maar we stellen het steeds uit…

Wat zou de beste tijd zijn om een auto te reserveren of maakt dit niet uit.

Wij gaan met twee personen van kaapstad naar etosha en weer terug naar kaapstad. We vinden een 4 x4 niet noodzakelijk….kunnen we dan met een opel corsa de weg opgaan of is een iets grotere auto wel aan te raden.

Hoe zijn jullie ervaringen!

Wie kan ons hiermee helpen?

Groetjes, Mo

• tamara

Ik zou wel een wat grote auto nemen dan een corsa, een toyota carolla ofzo.

Teneerste heb je dan veel meer ruimte voor je bagage en ten tweede rijdt het ook wat lekkerder op de gravelwegen in Namibie.

Bovendien hebben de grotere auto's vaak ook grotere benzinetanken, en omdat je niet overal kan tanken is dat misschien wel handiger. En het prijsverschil is ook niet enorm dat je het daarom moet laten.

Dus ik zou zeggen: neem een maatje meer!

• MartinH

Mo,

Wij hebben jaren lang in een Fordje Lacer rondgereden en zijn zelfs op plekken geweest waar 4x4's vast zijn komen te zitten. Mijn zwager rijdt in een Golf citi en is vorig jaar met ons mee geweest naar de Caprivi, Etosha en hij werkte toen in Palwag waar hij heen reed vanuit Windhoek of Otjiwarongo. Lijkt me geen probleem dus en hoe kleiner de auto des te minder onnodige meuk om mee te slepen. Ik zou het gewoon ter plekke doen dit is vaak veel goedkoper en je krijgt dezelfde auto. Meestal is een paar weken te voren ruim voldoende. Ik heb begrepen dat je eerst nog enige weken ging werken, dan heb je volgens mij tijd genoeg om je te oriënteren in Kaapstad.

groeten,

Martin

• Mart

Ik had er een Toyota Corolla, is me prima bevallen. Wilde eerst ook gewoon de allerkleinste huren maar toch een iets grotere gekozen i.v.m. bagageruimte, we hadden een tent en kampeeruitrusting bij, in een Corsa zou het niet allemaal gepast hebben. Of je moet je spullen op de achterbank kwijt maar dat leek ons wel erg aantrekkelijk voor het dievengilde.

Ik had hem vanuit NL al gehuurd, of het in Afrika goedkoper kan weet ik niet. Ik vind het ook wel een prettig idee te weten dat er gewoon iets klaar staat en je geen energie meer hoeft te steken in zoeken naar een auto. Elke vakantiedag is er één en je komt altijd dagen tekort………

Als je tijd genoeg hebt is dat natuurlijk een ander verhaal.