Vanaf vioolsdrif naar Fish River...

• mo

Wij willen vanuit vioolsdrif naar Fish River Canyon…

Hoe kunnen we dar het beste komen? Via de B1 en dan via de C10 of de C12?

En waar kunnen we goed overnachten? We willen graag kamperen of een goedkopere overnachtingsplaats.

Na een paar nachten Fish River gaan we naar Sesriem. We hebben nog tijd voor 1 overnachting tussendoor….

Heeft iemand een tip halverwege fish river en Sesriem?

En welke weg kunnen we dan het beste nemen.

Alvast bedankt.

Mo

• Mart

Ik ben via de B1 en de D316 gegaan.

Vanaf Viooldrif een kilometer of 40 over een goede teerweg, over lange rechte wegen, nauwelijks begroeiing, in de verte bergen te zien en verder zie je zand, zand en zand. Heel indrukwekkend.

Dan dus linksaf, van de verharde weg af en 80 kilometer over gravelroad. De uitzichten zijn hier grandioos! Ik kan deze route wel aanraden!

Je voelt je alleen op de wereld (dat gebeurd overigens wel vaker in Namibië), op de 80 kilometer kwamen we 2 auto's en 1 bus tegen!

Via de vijf-mijl pas (effe steil met een paar scherpe bochten) kom je dan in het Ai Ais Hot Spring Resort uit. De camping is daar prima, ligt er schitterend. Alles is er schoon, mét voorzieningen om zelf te koken, je hebt je eigen kookgerei hier niet nodig. Er is ook een kampwinkel en als ze geen zin hebt om te koken ook een restaurant. Relaxen kan in het zwembad en (ook niet onbelangrijk) er is een benzinepomp.

Vorig jaar was een overnachting voor 2 personen 150 Nam.$, overigens moet je ook nog 60 Nam $ entree voor het Nat. Park betalen.

Als overnachting tussen Fish River en Sesriem zou ik Aus aanraden. In Aus kun je inkopen doen en tanken.

Bij Klein Aus Vista kun je in de Ranch luxe overnachten maar ook je tentje op de camping opzetten, de omgeving is daar prachtig mooi.

De camping en de sanitaire voorzieningen zijn schoon. Er is geen electriciteit maar in de Lodge mag je accu's van camera's e.d. opladen.

Ga lekker eten en een wijntje drinken in de Ranch, superlekker! En niet eens zo heel duur, (we zijn tenslotte Nederlanders), zeker waar voor je geld.

Over eten gesproken, het schiet me ineens te binnen dat we ook in de Ranch ontbeten hebben, ook dat was geweldig goed. En een heel welkome afwisseling in de toch vrij karige ontbijten bij ons tentje………

Er zijn een paar mooie wandelingen te maken, als je weinig tijd hebt ook korte wandelingen van een uur of anderhalf. Vlak bij de camping staat een boom met een groot wevervogelnest. Daar ben ik met zonsopkomst heen gelopen en heb een tijd naar de bedrijvigheid in het nest zitten kijken. Ik ben geen vogelaar maar dit was toch heel apart!

Succes ermee!

• MartinH

Sluit me aan bij Mart.

Ik vraag me alleen af of “een paar nachten” bij Fish River niet wat lang is.

Martin

• MartinH

Je kan, als je Aus te ver uit de richting vindt, ook bij Duiseb castle of verder op bij Betta kamperen. Bij Duiseb kan je ook eenvoudige huisjes huren. Best heel apart. Wij hebben een paar jaar geleden in de groepsaccomodatie overnacht en dit is goed bevallen.

Martin

• mo

Bedankt voor de reacties. We zullen het eens rustig bekijken,

Maar het is dus misschien leuker om 1 nacht Fish river te doen en daarna 2 nachten tussen fish river en sesriem in….

ik denk dat we niet naar Aus rijden, omdat dat een stukkie om is, maar we zullen zien. Of is dat toch wel de moeite waard (we gaan niet naar luderitz)

Groet, Mo

• MartinH

Ik persoonlijk vindt de omgeving best mooi, maar om er voor om te rijden….?

Nee.

Martin

• Mart

Wij zijn vanuit Fish River naar Keetmanshoop gegaan, daar een paar nachten gebleven en toen naar Aus.

Als je vanuit Vioolsdrif naar Fish River gaat kom je daar vrij vroeg aan, je hebt nog een paar uur de tijd om daar rond te kijken, een stukje langs de rivier te lopen, een duik in het zwembad te nemen e.d.. Eén overnachting is vond ik genoeg.

Betta is inderdaad ook een aardige tussenstop op weg naar Sesriem. Stel je van Betta niet teveel voor, een kruising met benzinestation met winkeltje en camping. Je kunt er je tentje opzetten maar ook een kant en klare tent of caravan huren.

In het winkeltje kun je ook vlees en hout kopen om te braaien.

Onze nacht was er overigens niet echt rustig, Betta is een verzamelplaats voor geiten dus we hebben de hele nacht genoten van het gemekker van geiten! Voordeel is wel dat je redelijk dicht bij Sesriem bent en daar dan redelijk vroeg kunt arriveren.

• mo

Wij hebben in de planning om vanaf kaapstad naar

Fish River canyon (2 nachten) te gaan, 1 nacht halverwege, daarna heb ik al 2 nachten sesriem camping gereserveerd.

daarna 2 nachten swakopmund, 3 nachten damaraland/twijfelfontein (of iets in die omgeving), 4 nachten etosha (zijn al gereserveerd) en daarna hebben we nog 7 nachten om vanaf Etosha naar Wilderness (bij Knysna) te rijden. Want in wilderness gaan we even bijkomen van ruim 3 weken namibie. We weten alleen welke weg we gaan nemen (de snelweg naar het zuiden) maar we weten nog niet waar we zullen overnachten en hoe lang we zullen overnachten, maar op deze terugweg staat ook een nachtje keetmanshoop op de planning.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Mo

• Mart

Waar overnacht je op de rit van Kaapstad naar Fish River?

Drie nachten tussen Swakopmund en Etosha lijkt mij vrij lang maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je de route pakt. Of wil je na Twijfelfontein nog noordelijker gaan? Dan heb je die dagen wel nodig.

Zit Windhoek ook in je plan? Ik vond het heerlijk om na de natuur (en soms primitieve omstandigheden) een paar dagen in Windhoek te zijn. Ervaren hoe het leven in de ‘grote’ stad is, wat winkelen en lekker eten.

Als je in Swakopmund gaat kamperen dan is Sophia Dale Rest Camp wel aan te raden, dit ligt buiten de ‘mistzone’.

Als je in Keetmanshoop gaat kamperen dan is het Quiver Tree Rest Camp een goede optie. Ligt iets buiten de stad bij het Quiver Tree Forest.

• MartinH

Ziet er volgens mij wel goed uit. Damaraland vindt ik persoonlijk waanzinnig mooi dus ik zou mij er wel 3 dagen kunnen vermaken. Ik zou niet in/bij Twijfelfontijn blijven maar nog doorgaan naar b.v. Palmwag. Ook ik zou Windhoek niet overslaan.

Martin