Ik ben via de B1 en de D316 gegaan.
Vanaf Viooldrif een kilometer of 40 over een goede teerweg, over lange rechte wegen, nauwelijks begroeiing, in de verte bergen te zien en verder zie je zand, zand en zand. Heel indrukwekkend.
Dan dus linksaf, van de verharde weg af en 80 kilometer over gravelroad. De uitzichten zijn hier grandioos! Ik kan deze route wel aanraden!
Je voelt je alleen op de wereld (dat gebeurd overigens wel vaker in Namibië), op de 80 kilometer kwamen we 2 auto's en 1 bus tegen!
Via de vijf-mijl pas (effe steil met een paar scherpe bochten) kom je dan in het Ai Ais Hot Spring Resort uit. De camping is daar prima, ligt er schitterend. Alles is er schoon, mét voorzieningen om zelf te koken, je hebt je eigen kookgerei hier niet nodig. Er is ook een kampwinkel en als ze geen zin hebt om te koken ook een restaurant. Relaxen kan in het zwembad en (ook niet onbelangrijk) er is een benzinepomp.
Vorig jaar was een overnachting voor 2 personen 150 Nam.$, overigens moet je ook nog 60 Nam $ entree voor het Nat. Park betalen.
Als overnachting tussen Fish River en Sesriem zou ik Aus aanraden. In Aus kun je inkopen doen en tanken.
Bij Klein Aus Vista kun je in de Ranch luxe overnachten maar ook je tentje op de camping opzetten, de omgeving is daar prachtig mooi.
De camping en de sanitaire voorzieningen zijn schoon. Er is geen electriciteit maar in de Lodge mag je accu's van camera's e.d. opladen.
Ga lekker eten en een wijntje drinken in de Ranch, superlekker! En niet eens zo heel duur, (we zijn tenslotte Nederlanders), zeker waar voor je geld.
Over eten gesproken, het schiet me ineens te binnen dat we ook in de Ranch ontbeten hebben, ook dat was geweldig goed. En een heel welkome afwisseling in de toch vrij karige ontbijten bij ons tentje………
Er zijn een paar mooie wandelingen te maken, als je weinig tijd hebt ook korte wandelingen van een uur of anderhalf. Vlak bij de camping staat een boom met een groot wevervogelnest. Daar ben ik met zonsopkomst heen gelopen en heb een tijd naar de bedrijvigheid in het nest zitten kijken. Ik ben geen vogelaar maar dit was toch heel apart!
Succes ermee!