grensovergang Rietfontein

• Jacob

Beste mensen,

Weten jullie ook of er een grensovergang open is bij Rietfontein? Wij waren namelijk van plan om op de terugweg van Namibie naar Kaapstad via het Kgalagadi Transfrontierpark te gaan en dus vanaf Keetmanshoop de weg naar Rietfontein te nemen en daar de grens over te steken. Nu heb ik net de nieuwe Footprint 2006 Namibie gekocht en daar staat in dat hier geen grensovergang is. Volgens de Lonely Planet Zuid-Afrika is er wel een grensovergang en volgens sommige reisverhalen ook. Kunnen jullie dit ophelderen?

Groeten van Jacob

• Ruud

Hallo Jacob,

volgens mijn info is daar wel degelijk een grenspost. Volgens de onderstaande link is die dagelijks geopend van 08.00 tot 16.30.

Ik hoop niet dat ze het opeens veranderd hebben want dan hebben wij ook een probleem, alleen wij gaan eerst naar Kgalagadi en dan door naar Namibie.

Maar dat lijkt mij sterk. Is een website van de overheid.

http://www.home-affairs.gov.za/land_border_posts.asp

groeten

en een mooie reis, wanneer gaan jullie die kant op ?

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

PS.

overigens gaat er nog steeds het verhaal dat ook de grensovergang bij Mata Mata deze zomer weer open zou gaan, maar dat is nog niet bevestigd….

zou makkelijk zijn want dan ben je direct in het park.

groeten

• Jacob

dat zou inderdaad makkelijk zijn, dan hoeven we ook niet eerst naar Keetmanshoop (niet dat het daar niet mooi is!).

Bedankt voor je reactie, de grensovergang van Rietfontein is toch die van Twee Riviren aan Zuidafrikaanse zijde? We zullen ter plekke ook nog informeren voor de zekerheid.

Wij gaan 24 mei vliegen naar Kaapstad en maken dan een rondje langs de Namib, Skeletoncoast, Damaraland, Etosha en dan optioneel OF naar het noorden caprivi en in een lange ruk weer terug naar Kaapstad OF via Kgalagadi terug naar Kaapstad.

We hebben er ontzettend veel zin in.

Groeten van Jacob

• Ruud

Klopt, in ZA moet je eerst de R31 aanhouden en die gaat in Namibie over in de C16. en komt vanzelf uit in Keetmanshoop.

Over Caprivi kan ik je niets vertellen. Wij zijn daar ook nog niet geweest evenals de Kgalagadi. Dat laatste wordt dit jaar voor ons de eerste keer.

Had het niet makkelijker geweest als je naar Windhoek had gevlogen of wil je Kaapstad e.d. ook meenemen.

Overigens zou ik denk ik Kgalagadi in plaats van Caprivi meenemen in jullie geval.

goeie reis!!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Jacob

Ja, we zien het wel hoe het gaat, we hebben een grove planning, maar het is altijd leuk om je plan op basis van wat je onderweg ervaart te wijzigen.

Ja Windhoek is denk ik qua tijd handiger, maar niet qua kosten, vliegtickets en autohuur waren aanzienlijk goedkoper in Kaapstad, dat is de enige reden. Nu schijnt de autotocht (1 dag) naar de Namibische grens geen vervelende rit te zijn, dus komt het helemaal goed..

• Jane

Ik lees dat jullie ook van Kaapstad naar Namibie rijden en terug.

Wij gaan eind september en hebben in Kaapstad een camper gehuurd.

We horen graag jullie ervaringen. Gaan jullie kamperen?

Wij denken erover om op de heenweg de grensovergang Noordoewer te nemen en dan naar Rosh Pinah maar of dat realiseerbaar is met een camper, dat moeten we nog uitvinden. Het is wel heel wat anders als de grensovergang Rietfontein.

Een heel goede reis en een fijne vakantie.

De groeten van Jane.

• Ruud

Ha Jane,

leuk dat jullie met een camper door Namibie gaan. Wij hebben dat ook afgelopen jaar gedaan en dat is hel goed bevallen. Alleen zijn wiuj in Windhoek gestart en ge-eindigd. Bij wie heben jullie de camper gehuurd?

Misschien een overbodige tip maar wellicht is het verstandig om de camping bij Sesriem/Sossuvlei te reserveren. Het is de enige in de buurt en ik neem aan dat jullie ook daar heen wilen.

goeie reis en het is echt een prachtig land.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

PS

of het mogelijk is om met een camper naar Rosh Pinah te rijden weet ik niet. In die hoek zijn wij niet geweest.

Succes!

• Jacob

Jane schreef:

>

> Ik lees dat jullie ook van Kaapstad naar Namibie rijden en

> terug.

> Wij gaan eind september en hebben in Kaapstad een camper

> gehuurd.

> We horen graag jullie ervaringen. Gaan jullie kamperen?

> Wij denken erover om op de heenweg de grensovergang

> Noordoewer te nemen en dan naar Rosh Pinah maar of dat

> realiseerbaar is met een camper, dat moeten we nog uitvinden.

> Het is wel heel wat anders als de grensovergang Rietfontein.

> Een heel goede reis en een fijne vakantie.

> De groeten van Jane.

Ik zal onze ervaringen op deze pagina zetten, volgens mijn info is een groot gedeelte van de weg van Noordoewer naar Aus al geasfalteerd. Van een andere reiziger las ik dat ze op het moment van hun reis bezig waren met het asfalteren van de weg. Misschien zijn ze inmiddels al klaar.

Wij gaan inderdaad kamperen. Lijkt me heerlijk om in Afrika in een tentje te slapen, eigenlijk onder de sterrenhemel en dat zullen ook ongetwijfeld een keer doen.

Hoezo is de grensovergang met Rietfontein heel anders? Heb je daar ervaringen mee? Wij gaan daar waarschijnlijk de terugweg langs.

We zullen de ervaringen eind juni hier neerzetten, dan kan iedereen daar gebruik van maken. Jullie veel plezier met voorbereidingen voor de reis in september.

Groeten van Jacob

• mo

Hoi Jacob,

Ik hoor heel graag je ervaringen. Want wij gaan ook vanuit Kaapstad en ik moet zeggen dat ik het toch wel spannend vind om met 2 personen in zo'n leeg land te reizen. Dus ik lees straks graag jullie verslag.

Wanneer komen jullie terug? Want ik ben al vanaf 18 juni in zuid-afrika en ik weet niet of ik dan zo goed online kan komen. Maar ik ga zeker mijn best doen.

Heel veel plezier alvast.

Mo

• Jacob

wij komen 17 juni terug, dus dat wordt krap… het maakt denk ik ook niet uit, het is ook erg leuk en spannend om het zelf te ontdekken. Zorg voor veel water, benzine en gezond verstand en geniet van die prachtige leegte….