dat was fijn

• Jacob

Zo, net een week terug ut Namibie. Ook alweer heimwee, wat een prachtig land.

We hebben de volgende tocht gemaakt:

Kaapstad (veel goedkoper vliegen en auto huur, wel een lange autotocht, maar een mooie route)

Oranjerivier

Fish River Canyon

Luderitz

Via D707 (mooiste weg van Namibie) naar Sesriem, halverwege D707 overnachten bij Namtib, super

Sesriem en Dead- en Sossusvlei (FANTASTISCH!!!!!!!)

Via Remhoogte en Spreethoogte (overnachten bij Namibgrens) naar Mirabeb (Mooiste nacht ooit)

Swakopmund (Welwitchia Drive een lichte teleurstelling, kun je overslaan, zeker met 2WD)

Via Cape Cross naar Spitzkoppe (Prachtig)

Twijfelfontijn (Hadden liever Erongo gedaan denk ik, maar Twijfelfonteijn was ook mooi)

Etosha (2 nachten Okaukuejo (beetje te populair bij de waterhole 's nachts) en 1 nacht Halali, FAntastisch veel dieren, prachtig)

Waterberg, geweldig gewandeld in dit prachtige gebied, indrukwekkend uitzicht vanaf het plateau

Kalahari vlakbij Gochas (De Red Dune Camping van de boerderij Tranendal van de lieve Peter en Mariet is werkelijk FANTASTISCH! Boven op een kalahari duim camperen, echt super!

Keetmanshoop, Kokerboomwoud, erg mooi, je moet de Garascamping hebben, erg bijzonder, dus niet die toeristenval van Nolte, wel een mooi woud overigens, ik zou er wle even kijken.

En dan weer terug naar Kaapstad met een overnachting in Citrusdal.

Super.

Mochten jullie brandende vragen hebben, stel ze gerust.

Groeten van Jacob

• Maaike

Ik zat al naar je verslag uit te kijken.

Zo te lezen heb je een fantastische tijd gehad.

Je tips neem ik zeker mee in bepalen van onze route.

Jouw route moet ik verder nog op de kaart nakijken.

Met wie heb je gevlogen en bij wie heb je de auto gehuurd?

Wij zijn ook van plan via Kaapstad te gaan, maar zijn er nog niet helemaal uit bij wie we gaan huren.

Wij zijn van plan via Duitsland te vliegen, maar de prijzen voor volgend jaar mei zijn nog niet bekend.

Hoe lang heb je over de reis gedaan van Kaapstad naar Oranjerivier?

• Jacob

Wij hebben gevlogen met South African Airways (Tickets via WorldTicketCenter). De vlucht ging ook via Duitsland (Frankfurt). Auto gehuurd via Holliday Cars. Prima auto, alleen waren 2 banden zodanig versleten, dat we 2 nieuwe banden hebben moeten kopen. Ik weet niet of je dat risico ook bij andere verhuurmaatschappijen hebt, misschien moet je van te voren aangeven, dat er nieuwe banden onder de auto horen.

Wij zijn 's ochtends vroeg (5 uur geland, 7 uur weggereden) vertrokken uit Kaapstad en om 17:00 uur stond het tentje op een prachtige camping aan de Oranjerivier en stond er al een potje te pruttelen en biertje koud. 10 uur dus, incl. boodschappen, picknick langs de weg en de grensovergang.

De camping kan ik erg aanbevelen. Licht aan de C13, zo'n 15 km vanaf de B1. Hij heet de Abiqua River Camp.

We hebben inderdaad een prachtige tijd gehad. Het landschap van Namibie is werkelijk adembenemend en de mensen zijn erg vriendelijk.

Ik weet niet of jullie kilometervreters zijn, maar wij hebben dus zo'n 7300 km afgelegd in 23 dagen. Tis geen relax vakantie, maar ja relaxen kan wel in Nederland toch :)

• Mart

Ik heb ook gehuurd bij Holiday Cars, destijds was dat de goedkoopste aanbieder. Bij het afhalen van de auto de banden goed bekijken blijkt dus geen overbodige luxe!