Kleding i.v.m. Malaria

• BertG

We gaan in augustus naar Kruger Z.A., Chobe Botswana en Etosha Namibië. We hebben Fjall Raven broeken van dun MT stof die redelijk muggenbestendig zijn. Ik heb echter begrepen dat alleen een dikke (niet soepele) broek met G1000 stof gegarandeerd malariamug bestendig is. Ik heb zo'n zware broek inmiddels gekocht maar ik denk erover om 'm weer terug te brengen. Ik ben van plan om de dunne broeken voor de zekerheid te gaan impregneren met Permetrine. Ben ik nu zwaar aan het overdrijven met de voorzorgsmaatregelen en zou ik best met lage schoenen en een low budget afritsbare broek die gebieden veilig kunnen bezoeken?

(We gebruiken Malarone).

Groetjes, BertG

• MartinH

Bert,

direkt terug brengen. Met je gewone broek en muggenspray (peacefull sleep of tabbart) kom je er ook wel.

Je focus ligt te veel op je broek. Nu heb je je dikke broek aan, wat nu van het volgende.

- je hoofd?

- je bovenlijf?

- je handen?

- wat te doen als je naar het toilet gaat?

Goed smeren en sprayen werkt beter als een dikke broek.

Martin

• Jane

Hoi Martin,

Wij gaan in September naar Namibie.

De merken muggenspray die je noemt ken ik niet, heb je ze ter plekke gekocht of kun je ze in Nederland kopen en bij welke winkel?

Groet, Jane.

• BertG

Hallo Martin,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht mijn hoofd eventueel te bedekken met een headnet als er veel vliegen zouden zijn. (Careplus - Tropenzorg). Blous met MT stof lange mouwen. Onder andere handen wil ik insmeren met Deet Lotion 50%. Werken de middelen die je noemt beter dan de Deet lotion van Tropenzorg?

Groet, Bert

• MartinH

Hallo Jane en Bert,

peacefull sleep en tabbart kan je gewoon bij de supermarkt in Namibië kopen.(b.v. pick & pay, shoprite, checkers) Kost ongeveer N$ 20,00 per bus en werkt beter als alle andere dingen die ik ooit hier vandaan daar naar toe heb gesleept. Ik heb nog nooit zoveel muggen en vliegen gezien dat je met een headnet moest lopen. Ik heb een poos aan de Kavango rivier gewoond en zelfs daar volstaat een bus met spray. Je zou nog Doom musqit coils kunnen kopen en 's avonds aansteken als je rond het kampvuur zit. Als wij naar de familie gaan hebben we alleen een korte broek T-shirt en peacefull sleep aan, de lange broek gaat op het vliegveld meteen uit.

Martin

• Jane

Hoi Martin,

Bedankt voor de nuttige informatie.

Ik heb een korte broek en peacefull sleep aan.

Ik dacht dat Peacefull sleep een spray of lotion was.

En… je advies is koop de anti mugmiddelen daar.

Groet Jane.

• MartinH

Klopt!

• Ruud

Inderdaad terugbrengen als het nog kan die broek. Krijg je echt spijt van van dat dikke ding.

Dunne kleding en broeken en een spray werken prima.

Succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Anton Visser

Hai Martin (of iemand anders)

Weet je ook of je Permethrine (of permetrine) in Namibie of Zuid Afrika kan kopen? Zo ja, waar in welke stad/dorp? Wij komen vanaf het zuiden (Kaapstad ) Nambibie in en gaan dan via Swakupmund naar het noorden.

Dank alvast,

Anton