huurauto afhalen in windhoek

• Patricia

Hallo,

Wij willen in het najaar drie weken naar Namibie en nu via internet een huurauto regelen. De huurtarieven blijken echter afhankelijk van de plek waar je de auto afhaalt en de kosten kunnen daarmee flink oplopen.

Blijkbaar is huren in de stad goedkoper dan huren op het vliegveld. Heeft iemand hier ervaring mee? En toevallig bekend met de straten ‘Independence Avenue/Ausspannplatz’ of ‘Mandume Ndemufayo Avenue’ waar ook huurauto's af te halen zijn.

Daarnaast heb ik begrepen dat rijden over de c14 en c28 door sommige verzekeringen niet gedekt wordt. Terwijl het berijden van die wegen toch wel tot de hoogtepunten van de trip behoort… Kent iemand een organisatie die deze wegen niet uitsluit in de huurovereenkomst?

We denken momenteel aan huren via Ebookers, heeft iemand hier ervaringen mee?

Maw we hebben nog veel vragen en alle tips zijn van harte welkom!

Groet, Patricia

• Ruud

Hoi,

ik kan alleen even reageren met betrekking tot de C14. Wij zijn in april/mei 2005 met een camper door NAmibie gereisd met heel veel plezier. Wij zijn via de C26 vanuit Windhoek over de C14 en C19 naar Solitiar en Sesriem gereden. Allemaal onverharde weg maar geen enkel probleem zolang niet denkt dat je 120 kunt gaan rijden maar zo rond 80-90 was met de camper geen punt. Hierna zijn wij via C14 naar Walvisbaai/Swakopmund gegaan en ook dat was prima te doen.

Het zou inderdaad zonde zijn als je die wegen niet kan berijden.

Cape Cross is ook een aanrader en in Walvisbaai zou ik een ‘ pelican/sealtour’ doen

pelikanen vliegen zo dicht naast de boor dat je wel een groothoeklens nodig hebt…

En de zeerobben komen aan boord…..

Wel een beetje toeristisch, maar wel leuk.

Ga je kamperen of huur je bungalows??

als je vragen hebt, stel ze gerust

hier op het forum kmt altijd wel een antwoord

succes met de plannen.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• MartinH

Patricia,

Wat wil je weten over deze straten. Ze liggen allemaal in het centrum van de stad. Een auto zou je kunnen huren op www.namibian.org zij komen je ophalen op het vliegveld en zijn zo ver ik weet de goedkoopste. Ze kunnen je evt. ook verder helpen met accomodatie ed.

Veel plezier,

Martin

• Patricia

Hoi Ruud,

Dank voor je antwoord en zo snel al! Zo'n prikbord is inderdaad een uitkomst. Ik heb al behoorlijk wat gelezen, maar op een of andere manier is informatie van reizigers die er al eerder zijn geweest toch nuttiger!

De dingen die je noemt, stonden inderdaad ook op m'n ‘lijstje’, en het is goed om de bevestiging te horen dat de c14 inderdaad de moeite waard is!

groet, patricia

• Patricia

Hoi martin,

Dat is goed om te weten, ik was in de veronderstelling dat een van die straten bij het vliegveld zou zijn… Dank voor je tip mbt namibie.org. Ik ga meteen even kijken!

Groet, Patricia

• Jacob

Het uitsluiten van wegen als de C14 en c28 riekt naar oplichterij. Dat zijn goede wegen in namibie.

Zorg dat je bij het reserveren van de auto een nieuwe auto (niet ouder dan 2 jaar) afspreekt met nieuwe banden. Bij het afhalen van de auto controleren of de banden nieuw zijn (profiel, geen schade aan zijkant banden), geen roest bij accu etc. Misschien overbodige tips, maar banden zijn belangrijk op de Namibische wegen.

Veel plezier in namibie

• Mart

Bij het vliegveld zijn verder geen wegen, overigens ligt het vliegveld 40 kilometer van de stad vandaan.

• Dionne

Hallo Patrica,

Wij hebben alles geregeled via internet zo ook de huurauto via

e-bookers. Alles was prima in orde en bij aankomst op de luchthaven lag alles netjes klaar. En ze zijn het goedkoopst.

De auto kan je volgens mij alleen ophalen op de luchthaven.

Groetjes Dionne

• Patricia

Dat klinkt goed!

Ik moet zeggen dat de site van ebookers er betrouwbaar uitziet, maar het is altijd beter om het zoiets nog even bevestigd te krijgen door anderen!

Dank en groet, Patricia

• Startpagina Namibië

Hallo Patricia,

Ik ken de meeste verhuurbedrijven in Windhoek goed; ik kom er ieder jaar. Als je aangeeft wanneer je er naar toe gaat, kan ik wel eens voor je informeren.

Kijk ook maar eens op www.autohuurnamibie.nl

Groetjes,

Edgar