We gaan toch nog dit jaar!

• tamara

Ik ben zo blij! Het lag niet in de (financiele) planning dit jaar weer naar Afrika te gaan, maar we hebben alles bij elkaar geschraapt en toch nog gisteren tickets geboekt. Van 3 november tot 26 november gaan we dan! We landen op Kaapstad, via de prachtige Cederbergen naar Namibie.

De route zijn we nog niet zo uit, maar de Kgalagdi Transfrontier wil ik in ieder geval heen. (ZA-kant)

En Etosha.. en Sossusvlei wederom.

Vraag aan jullie: als je van Rietfontein naar Sossusvlei rijdt, waar moet je onderweg dan perse stoppen (overnachten)? iemand tips, dat deel van Namibie ken ik nog niet.

• Ruud

Ha Tamara,

geen verkeerde keuze natuurlijk enne…..ja Afrika blijft trekken.

Wij doen het net andersom. Wij gaan eerst naar Kgalagadi en dan via Rietfontein, naar Namibie. Maar het lijkt mij een heel eind om direct door te rijden totaan Sesriem. Tenzij je vanaf Keetmanshoop via de B1 rijdt (de hoofdweg naar het noorden) maar ik weet niet of dat de bedoeling was.

Wij gaan vanaf Kgalagadi via Keetmanshoop naar Aus. Daar overnachten en dan via de C13 en C27 (Duwisib Castle) naar Sesriem.

Goeie en mooie reis in ieder geval

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Jacob

Ik zou als je vanaf Aus naar Sesriem gaan over de D707 gaan. In mijn beleving één van de mooiste wegen van Namibie met de rode duinen aan één kant en bergen aan de andere kant. Je zou kunnen oevrnachten halverweg de D707 op de Namtib camping. Prachtige camping met uitzicht over de savanne.

• Ada

Leuk Tamara, misschien ko,men we elkaar tegen… wij moeten 4 nov. weer in Kaapstad zijn. Ik begrijp je enthousiasme volkomen…

Veel plezier met alle voorpret,

Ada

• Jane

Hoi Namibiegangers,

Het blijkt dat het druk wordt in Namibie, zoveel mensen die ernaar toe gaan.

Wij gaan eind september met een camper vanaf Kaapstad, net als Tamara.

Jacob schrijft over dat de D707 een mooie weg is. Maar is het ook een weg die per camper te berijden is? En de Namib camping, ligt die aan deze weg? Ik kon wel Nubib Nature Camp vinden.

Hoop graag meer van de oud reizigers te horen.

Groet, Jane.

• MartinH

De D707 is prima met een camper te bereiden. Er is nog een campsite bij Beta niet spectaculair maar toch en je kunt ook nog naar Duiseb castle rijden. Dan zijn er in Namib rand nog de nodige lodges waar je met een flinke tas geld wel terecht kunt.

Martin

• tamara

hoi Ada,

wat grappig inderdaad, wij landen om 11.30 uur, dus wie weet! Wat zijn jullie plannen dit keer?

groetjes

tamara

• Ada

Wij vliegen dus ook op Kaapstad en willen na aankomst diezelfde dag nog doorrijden naar Springbok. Wanneer we eenmaal in Namibie zijn willen we direct naar onze verste bestemming, Opuwo, en dan laten we ons ‘afzakken’ naar beneden. Natuurlijk Etosha, Sossusvlei, misschien Fish River. Misschien dat we op het eind nog een dag of 2 in Kaapstad blijven. Ook wil ik graag weer een nacht op Roy's Camp kamperen. Maar eigenlijk hebben we geen vastomleind plan en zien wel wat we uiteindelijk gaan doen. Opuwo en een bezoek aan de Himba staat vast…

• tamara

Leuk leuk! De Himba gaan wij niet redden denk ik , we hebben maar 3 weken en willen toch wel even in de Kalahari en Etosha blijven.

Hoe lang rijden is het van Kaapstad naar Springbok? De laatste dag wordt dat onze rit namelijk.

• Ada

Springbok-Kaapstad was in 1999 555 kilometer… en is natuurlijk prima te doen in een dag tijd.

Ada