Route - jullie advies

• tamara

Oke, we zijn dit weekend bezig geweest met een globale routeplanning. Nu wil ik graag jullie advies, misschien zie ik een must-see over het hoofd. er zitten een paar lange reisdagen bij maar dat vinden we geen probleem. We landen en vertrekken vanaf Kaapstad. Adressen voor leuke (kleinere) campings zijn ook welkom.

dag 1 Cederbergen

2 Namaqua NP

3 Augrabies watervallen

4 Kalahari 2 Rivieren

5 en 6 Kalahari

7 Kokerbomenwoud (keetmanshoop)

8 Daan Viljoen of zoiets (omg Windhoek)

9 Namutoni Etosha

10 Namutoni

11 Halali

12 Halali

13 omg Omaruru/Erongobergen

14 Swakopmund

15 Sesreim

16 Sesreim

17 Aus

18 Fishriver

19 Fishriver, Richtresveld

We hebben nog 2 reservedagen en 1 dag om naar Kaapstad terug te rijden.

Wat vinden jullie?

• Jacob

Een prachtige route, wij hebben deze ongeveer omgekeerd gedaan. Het is wel veel reizen, maar reizen door zo'n prachtige land vinden wij ook niet erg.

Heel veel plezier.

• Mart

Ik zou zeker minimaal een dag in Windhoek blijven. Een leuke stad, niet al te groot, gezellig centrum met wat leuke winkeltjes en je kunt er heerlijk eten en drinken. Een prachtige afwisseling met alle dagen in de natuur waar je weinig andere mensen ziet.

• Jacob

Het is maar net hoe je dat beleefd. Wij waren na bijna 2 weken woestijn in Swakopmund en dan zijn zoveel mensen wel weer even wennen… maar goed Windhoek kan leuk zijn natuurlijk..

• tamara

Ja wij zijn ook niet zo van de steden. Vorig jaar noodgedwongen daar een halve dag geweest ivm autopech, maar we mijden de steden meestal liever op vakantie. Maar goed, het was toen ook zondag en er was niets te beleven, misschien is dat op andere dagen wel zo.

Ik zag gisteren dat Richtersveld niet mogelijk is met een gewone personenauto. Dus nu rijden we van Etosha naar Palmwag en slaan Ricchtersveld over aan het eind. Ik las hier zulke goede berichten over Palmwag en de woestijnolifanten en neushoorns. Dus dat lijkt me wel wat.

• Mart

Het gekke is dat wij ook niet echt van de steden zijn maar in Windhoek hadden we het heel goed naar onze zin, we zijn er zelfs langer gebleven dan vooraf gepland.

Maar iedereen zijn voorkeur natuurlijk. En je hóeft er niet te blijven, genoeg te zien in de rest van Namibië maar dat weten jullie al lang!

Overigens is een combinatie met Daan Viljoen ook leuk, 's morgens wandelen in Daan Viljoen en de middag en avond in Windhoek.