bereik mobiele telefoon

• Susanne

Nog een vraagje. Vanwege de thuissituatie willen we tijdens de vakantie bereikbaar zijn. We hebben niet zo'n goede ervaringen met het bereik in afgelegen gebieden in Afrika, maar misschien lag dat aan onze telefoons. Een met orange en een met kpn, allebei prepaid. We hebben al gedacht aan een satelliettelefoon te huren, maar dat is erg prijzig. Heeft iemand goede ervaring met een gewone mobiele telefoon en welke provider was dat? We gaan ook naar het noorden van Namibie. Iemand ervaring dat daar ook goed bereik was?

Groetjes,

Susanne

• Dionne

Wij hadden 2 mobile telefoons mee.

1 kaart en 1 abb. maar dat maakte niets uit qua bereik.

Over de snelwegen was er prima bereik en de “grote” plaatsen maar in het noorden was er geen bereik dan heb ik het over Etosha en omgeving.

• Mart

Ik heb een pre-paid meegehad met Vodafone als provider en over het algemeen goed bereik gehad. In Etosha meen ik minder. Je kunt ook goed gebruik maken van internet om met het thuisfront in contact te blijven!

• Annemart

Er zijn maar heel weinig internetcafe's in Namibie en degene die er zijn werken traag, vallen na enkele minuten stil of werken helemaal niet.

Als je van te voren je route en verblijfplaatsen weet kun je misschien de tel.nrs. en evt.emailadressen van die campings e.d. voor thuisfront achterlaten. Al staat er vaak een emailadres vermeld bij de adressen: deze zijn meestal alleen voor het bedrijf en niet door de gasten te gebruiken. (wel voor noodgevallen).

Groet Annemart

• Annemart

Wij hadden onze eigen GSM meegenomen: Orange en T-Mobile hadden zelden ontvangst, iemand anders uit onze groep had een KPN-abb. en had vaker ontvangst.

Een goed alternatief is: Koop bij aankomst i.p.v. een sateliettelefoon een Namibische SIM-kaart > een groter bereik en veel goedkoper, ook het bellen naar Nederland.

De GPS die we mee hadden genomen, gaf alleen de coordinaten door, geen kaarten. Deze liet het echter na ruim een week al afweten, waarschijnlijk door al het gehobbel en getril.

Groet

Annemart

• Mart

Die ervaring deel ik niet. Alleen in Keetmanshoop lagen de verbindingen in eerste instantie plat, we zijn toen gaan lunchen en daarna werkte alles weer prima. Op andere plekken heb ik geen last gehad van niet werkende verbindingen.

Verder heb ik op veel plekken kunnen internetten, eigenlijk in alle plaatsen van een beetje betekenis. En een aantal keren heb ik bij de receptie van de camping/lodge gevraagd of ik effe gebruik mocht maken van internet, dit was nooit een probleem. Uiteraard zat ik er dan geen uren en was de verbinding is niet altijd even snel maar meer dan voldoende om effe mail te checken en een bericht te versturen.

Als je echt weblogs wil bijhouden, foto's uploaden e.d. dan is het wellicht een ander verhaal.

• Annemart

Misschien hadden we gewoon pech in Swakopmund en later in Opuwo. In het Etoshapark is het uiteindelijk wel gelukt.

Gr.Annemart

• jolijn

Wij (KPN en T-Mobile) hadden alleen in de steden bereik. Dus niet in etosha en onderweg.

• tamara

He Jolijn, weer terug?

hoe heb je het gehad????

grt

tamara

• Annemart

Hoi Jolijn,

Mijn reactie sloeg nog op het probleem met internetten!

Groetjes

Annemart