bereik mobiele telefoon

• Susanne

Ik had deze vraag gesteld, omdat er thuis misschien een noodgeval komt, waardoor we terug geroepen kunnen worden. Vandaar dat we goed bereikbaar willen zijn en internet dus voor ons geen optie is.

Ik merk dat de meeste in Etosha als meest afgelegen gebied zijn geweest waar dan niet eens geweldig bereik is. Wij gaan tot de grens van Angola en ook bushmanland tot de grens van Botswana. Ik vraag me af of we daar bereik zullen hebben. Vorig jaar in Gemsbok park in Zuid Afrika hadden we met ons eigen mobieltje al geen bereik meer, dus ik was benieuwd of jullie ervaring hadden met een namibische sim kaart.

Groetjes,

Susanne

• jolijn

Hoi, hoi, ik weer in het land ja!

Super gehad! Vooral onder de indruk van Etosha National Park, wat een hoop beesten zeg en van de Sossusvlei. Al is kayakken tussen de zeehondjes ook echt een aanrader!

groetjes Jolijn

• Startpagina Namibië

Susanne,

Ik kan je wel aan een satelliettelefoon helpen. Huur is niet superduur, zo'n 10 euro per dag.

Stuur me maar even een mailtje.

• donald

Hallo Annemart,

Ik hoop dat je dit bericht leest. Wij gaan binnenkort voor de 1e keer naar Namibië. Lazen dat je problemen hebt gehad met GPS.

Wat waren die problemen en welk apparaat heb je gebruikt? Wij hebben Garmin eTrex Cx gekocht.

Alvast bedankt voor reactie

donald

• Annemart

Dag Donald,

Wij hadden een Navteq meegenomen (gratis gekregen bij mijn nieuwe GSM ;-))

Eigenlijk heb je er niet zoveel aan, want er is geen GPS-kaart van Namibie/ wel geeft het de coordinaten door, maar die staan (meestal) weer niet op de papieren kaarten.

Na ekele dagen liet het apparaat/ het scherm het afweten, waarschijnlijk als gevolg van al het gehobbel en getril. Maar we hebben de GPS niet gemist.

Een goede wegenkaart werkt perfekt, alle wegen staan goed aangegeven ook de verkeersborden zijn duidelijk en overal aanwezig!

Een fijne reis toegewenst… ben jaloers!

Groetjes

Annemart

• Startpagina Namibië

Er zijn wel GPS kaarten van Namibië, toevallig heb ik daar digitale versies van.

Groeten,

EdgarAnnemart schreef:

>

> Dag Donald,

> Wij hadden een Navteq meegenomen (gratis gekregen bij mijn

> nieuwe GSM ;-))

> Eigenlijk heb je er niet zoveel aan, want er is geen

> GPS-kaart van Namibie/ wel geeft het de coordinaten door,

> maar die staan (meestal) weer niet op de papieren kaarten.

> Na ekele dagen liet het apparaat/ het scherm het afweten,

> waarschijnlijk als gevolg van al het gehobbel en getril. Maar

> we hebben de GPS niet gemist.

>

> Een goede wegenkaart werkt perfekt, alle wegen staan goed

> aangegeven ook de verkeersborden zijn duidelijk en overal

> aanwezig!

>

> Een fijne reis toegewenst… ben jaloers!

> Groetjes

> Annemart

• donald

Hoi Annemart,

Je reactie gelezen. Bedankt daarvoor. Jammer dat je Navteq het liet afweten.

Wij hebben nog wat tijd voordat we in november naar Namibië gaan en gaan nu het GPS apparaat uitproberen.

donald

• Claudia

Hoi Susanne en anderen die een oplossing hebben,

Wij zitten met exact hetzelfde probleem (en ook dezelfde ervaring in Gemsbok); ik wil dus echt bereikbaar zijn; af en toe ergens misschien kunnen internetten voldoet ook in ons geval niet. Ik heb tussen de reacties op jouw vraag nog niet echt een bevredigend antwoord gezien; heb je intussen zelf al misschien op een andere manier een oplossing gevonden? Die zou ik dan heel graag willen weten… Overigens wordt bij ons wel Etosha ons meest noordelijke punt.

Groetjes, Claudia

Susanne schreef:

>

> Ik had deze vraag gesteld, omdat er thuis misschien een

> noodgeval komt, waardoor we terug geroepen kunnen worden.

> Vandaar dat we goed bereikbaar willen zijn en internet dus

> voor ons geen optie is.

> Ik merk dat de meeste in Etosha als meest afgelegen gebied

> zijn geweest waar dan niet eens geweldig bereik is. Wij gaan

> tot de grens van Angola en ook bushmanland tot de grens van

> Botswana. Ik vraag me af of we daar bereik zullen hebben.

> Vorig jaar in Gemsbok park in Zuid Afrika hadden we met ons

> eigen mobieltje al geen bereik meer, dus ik was benieuwd of

> jullie ervaring hadden met een namibische sim kaart.

> Groetjes,

> Susanne