Welke reisgids voor Namibië is de beste handleiding om mee rond te reizen.
Wij hadden iets van 5 verschillende gidsen mee, maar die van Bradt hebben we verreweg het meest gebruikt.
De overige gidsen die we hebben gelezen (maar niet allemaal hebben meegenomen):
Southern Africa, Lonely Planet (vrij beperkt omdat het een combi is)
Zimbabwe/Botswana/Namibie, Dominicus (idem)
Te gast in Namibie
The Best of Namibia, Globetrotter
Namibia, Reise Know How
Namibia, Dumont Reisetaschenbuch
Ook gelezen:
In de schaduw van de doornboom, reisverhaal door Christien Kronenberg
Juweel van Afrika, reisverhaal door Ine Andreoli
Onder het motto: beter te veel geinformeerd dan te weinig.
Groetjes,
Bibi
Aan onderstaande reisboeken heb ik al veel gehad:
Reisboek van Ada Rosman: Olifanten in de nacht: In 2003 zijn Ada en Jan 5 weken in zuidelijk afrika geweest (Zuid-Afrika, Botswana en Namibië). In Namibië hebben ze een bezoek gebracht aan o.a. de Himba bij Opuwo, Sossusvlei en Etosha. Uiteraard ontbrak het appelgebak bij Solitaire niet. Van deze fascinerende reis heeft Ada een prettig leesbaar boek geschreven dat een goed beeld geeft van de natuur en cultuur van de bewoners van deze prachtige landen. Kijk ook op haar website (www.adarosman.nl) voor meer informatie.
Routeplanner Zuidelijk Afrika, D. Schetar, Daniela Schetar, E. Petersen, Namibie . Zuid-Afrika . Zimbabwe . Botswana, € 24,75, Paperback, 240 Pagina's Terra - Lannoo, Uitgeverij, 2002, ISBN: 9020942867 Beschrijving: Na een korte inleiding volgt een chronologisch overzicht van ieder van de vier landen van de prehistorie tot heden. In het hoofdstuk “De mooiste reisgebieden” worden per land aantrekkelijke toeristische steden, dorpen landschappen en natuurparken vaak lyrisch beschre-ven. De meeste plaats wordt ingeruimd voor Namibië, de vroegere Duitse kolonie Zuidwest-Afrika. Alleen voor Namibië en de Zuid-Afrikaanse Republiek worden reisroutes gegeven, per land vijftien stuks, alle voorzien van een routekaart en met in een afzonderlijk kadertje gegevens over slaap- en eetgelegenheden en wat aanvullende zaken. In een laatste hoofdstuk worden allerlei voor de reiziger nuttige en noodzakelijke wenken en feiten samengebracht. Het geheel is voorzien van veel kleurenfoto's. Met register.
Reisboek: Juweel van Afrika, Ine Andreoli , Namibië, een belevenis, € 17,95, Paperback, 186 Pagina's, Boekenplan, 2006, ISBN: 9071794989 Beschrijving: Het ‘Juweel van Afrika’ geeft de belevenissen en sfeer weer van de reis die de schrijfster met haar man maakten in Namibië. In een 4 x 4 terreinwagen - met slaapplaats (tent) op het dak - reizen ze door het land. Ze gaan op bezoek bij de Himba, een stam die nog volgens oude traditie leeft, beleven de zonsopgang in de Deadvlei, reizen langs de kust, snuiven de penetrante geur van de pelsrobben op, laten zich verrassen in Etosha, bewonderen de Welwitscha Mirabilis in de woestijn, bezoeken verscheidene natuur- en wildparken en maken een kort en spannend uitstapje naar Botswana. Naast persoonlijke ervaringen geven feiten, beschrijvingen, informatie en tips de lezer een goed beeld van het uitgestrekte en schitterende land Namibië.
Solitaire, T. van der Lee, Een thuis in de Namibische woestijn, € 15,95, Paperback, 297 Pagina's, Prometheus, 2004, ISBN: 9044604228 Beschrijving: Als filmproducent Ton van der Lee zijn overvolle leven bekijkt, constateert hij een groot gevoel van leegte. De filmwereld, netwerken, vrienden en vriendinnen: het lijkt wel of hij al-le sociale rituelen al een keer heeft meegemaakt. Hij besluit zijn productiebedrijf te verkopen en Nederland te verlaten. Zijn vrienden en collega's reageren geschokt: iedereen droomt ervan weg te gaan en alles achter te laten, maar niemand doet het écht. Ton vertrekt naar Afrika en belandt in Solitaire, een minuscule verzameling huizen in de Namibische woestijn. Hier zet hij zijn kamp op, jaagt hij op springbokken om te kunnen eten, ziet hij de vloedgolf van de rivier aankomen en maakt hij urenlange tochten door de woestijn. Hij voelt zich eindelijk thuis.
Wegenkaart: “Reise Know How” 1 : 250.000 (€ 9,–)
Routeatlas: Globetrotter, “Road Atlas of Namibia” ($ 12,95)
Zelf denk ik erover de reisgids van Bradt ook nog aan te schaffen.
Ik heb:
Iwanovsky's Namibia Gids. Dit is een Duits boek, maar verschrikkelijk goed. Er staat enorm veel nuttige informatie in. Wel wat minder plaatjes. Je kunt hem bij amazon.de bestellen.
Lonely Planet Namibia: ik vind het een veel te subjectief boek.
Dominicus Zimbabwe, Botswana en Namibie heb je eigenlijk niks aan
Heb nu net bij Amazon the nieuwste Footprint Namibia besteld. Ik hoop heb in augustus te krijgen. Hij is uit 2006 dus wel lekker actueel in ieder geval. Ik zal nog laten weten hoe die is.
en verder leuk om te lezen:
Solitaire van Ton van der Lee
Olifanten in de nacht van Ada
Op deze link http://www.jvw.nl/index.php?main_page=index&cPath=1_212 staat vermeld wat er ongeveer allemaal aan boeken, gidsen, wegenkaarten,
Rally & Motorsport & 4WD, fotoboeken, natuurboeken e.d. te koop is i.v.m. Namibie te koop is. Ik weet niet of dit wordt gezien als te veel reclame, dan moet de webmaster de link maar weer verwijderen. Je kunt de boeken natuurlijk altijd ergens anders kopen/bestellen………..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?