Khadoum NP en van Zyl's pass

• Susanne

Wij gaan over twee weken vijf weken naar Namibie en willen graag naar Khadoum NP (erg mooi afgelegen park) en de van Zyl's pass (Erg mooi gebied en valleien in het noorden). Alleen zijn de wegen slecht en waarschijnlijk veel vast zitten. We zijn dus op zoek naar mensen die in dezelfde tijd er heen gaan en met ons zouden willen rijden.

Ook zijn we benieuwd naar mensen die al in Khadoum NP zijn geweest. Hoe het was en welke weg ernaar toe het beste is (vanuit het noorden of het zuiden).

Groetjes,

Susanne en Herald

• marc

Khadoum is idd zeer mooi en de moeite waard. Houd er rekening mee dat je volledig self supporting moet zijn. Alles ( echt alles) moet je zelf meenemen. En volgens mij moet je met minimaal twee 4x4 voertuigen zijn ( of is dat veranderd?). De weg vanuit het noorden was goed te doen.

Van Zijl's pas heb ik niet gedaan maar ben wel door Kaokoland gereden. Daarvoor geldt hetzelfde als hierboven: volledig self supporting en met twee voertuigen. Informeer altijd ter plaatse naar de wegcondities. De weg tot Opuwo is prima te doen, daarna wordt het slechter.

Succes!

marc

• Susanne

Marc,

Ik ben erg benieuwd hoe je aan die tweede auto bent gekomen. Ben je onderweg mensen tegen gekomen die toevallig ook die kant op gingen?

Groetjes,

Susanne

• Anna

MartinH heeft 16-07 ook op deze vraag gereageerd en ik sluit mij bij hem aan. Beide routes zijn intens 4x4 en buiten met twee auto's moet jij ook 4x4 ervaring hebben.

• marc

We waren met 6 mensen, dus hadden we van te voren al e.e.a. geregeld.

Ben het met Anna eens dat je je goed moet voorbereiden en niets aan het toeval moet overlaten. In Khadoum zijn wij bv. vier dagen lang niemand tegengekomen. Je moet echt zeker van je zaak zijn. Het is geen terrein om “zo maar” te verkennen en rond te rijden. Het vereist, m.i., de aanpak van een expeditie. M.a.w. weet waar je mee bezig bent!

Succes,

marc

• Dave

• Dave

• Anna

Ek dink dat ons aan die einde van die jaar ook maar eers daar heen gaan.

• Startpagina Namibië

Susanne,

Onervaren 4x4 rijders moeten absoluut niet de van Zyl's pas op. Da's levensgevaarlijk.

Groetjes,

Edgar

• Startpagina Namibië

Susanne,

Onervaren 4x4 rijders moeten absoluut niet de van Zyl's pas op. Da's levensgevaarlijk.

Groetjes,

Edgar