Ik doe m'n best.
Ik ben nu drie maanden bijna elke dag buiten “in het veld” (dus in perfect slangen habitat) aan het werk in Namibie, en ik heb ook maar drie gezien. Ze doen absoluut niks zolang je er niet bovenop gaat staan. Inderdaad gezond verstand geruiken, ik raad je toch aan om (in het donker) niet op blote voetjes rond te lopen, want al is de kans dat je bijvoorbeeld een schorpioen zien vrij klein, een beet is wel behoorlijk pijnlijk. Maar nogmaals, de kans ik vrij klein!
Veel plezier!
Ik las vandaag een goede tip:
“Schorpioenen worden goed zichtbaar onder een ‘blacklight’ lamp” (via reptielenzoo Serpa in Delft)
Laat ik nou net laatst een zaklampje gekregen hebben met blacklight. Ik wist niet wat ik er mee moest doen, maar nu dus wel: hij gaat mee naar Namibie.
Verder allemaal bedankt voor de geruststellende woorden.
ongeveer 3 jaar in namibie te hebben gewoond, waarvan een enkele dag in de stad. Slangen zijn niet zeldzaam, echter om gebeten te worden moet je echt moeite voor doen. Als je een beetje geluid maakt ( en dat doe je automatisch) schrikt de slang meer van jou dan andersom.
kleine schorpioenen kunnen wel lastig zijn. Tip: ga er niet naar op zoek. til geen grote stenen op en als je in echt ruig terrein loopt ga dan op!! de stenen lopen in plaats van je voeten tussen stenen te plaatsen.
In namibie is een afrikaans/engels boekje verkrijgbaar uit de serie“struik pocket guides for southern afrika” zeer compact geod geillustreerd en niet te groot.
gehele serie is overigens een aanrader:
insects,spiders, mamals, birds of prey en Highvelds Birds mooie pockets om bij je te hebben.
Erik,
de door jou genoemde boekjes zijn ook in Nederland te koop. Wij kochten ‘mammals’ ISBN 1-86872-621-5 in een reisboekenwinkel (naam even kwijt) in Amsterdam en de ‘birds’ ISBN 1-86872-764-5 in ‘Naturalis’ in Leiden. Wij hebben van beide boekjes heeeel veel plezier gehad.
Een ander aanrader: de Pocket Traveller, uitvouwbare, geplastificeerde folders met veel afbeeldingen met beknopte info.
African Wildlife: de meest voorkomende dieren
(zoog-, reptielen, vogels etc. ISBN 158355032-1
African Birds: alleen vogels ISBN 158355033-1
Groetjes
Annemart
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?