September

• Greta

Volop aan het voorbereiden voor een selfdrive straks midden september vanuit ZA (wonen hier immers), daarbij nog volgende vragen:

- klopt het dat er ook HIMBA-mensen te bezoeken zijn in Kamanjab of moeten we echt naar Opuwo reizen?

- is er een keuze aan B&B zoals in ZA en zouden we dus zonder reserveren in september kunnen rondreizen? We zijn niet zo'n kampeerders ;-)

(Hebben wel al begrepen dat we dit niet kunnen riskeren voor Etosha…)

Bedankt alvast,

Greta & Roger

• Kees

Hoi Greta en Rodger,

Wij beginnen op 9 september aan onze 4 weken rondreis door Namibie. We hebben een 4x4 huurauto met ene tent op dak. Dit is ongeveer hetzelfde comfort als in lodge alleen iets avontuurlijker. Als je zo resit is accomodatie veel minder een probleem. Wellicht zien we elkaar nog ergens onderweg. We doen het rondje van Windhoek naar bendene en dan langs de kust weer omhoog en dan de Kaprivistrip.

Groeten,

Kees

• Greta

Hoi Kees,

Wij starten een week later vanuit ZA Tuinroute, reizen met een ZA-4x4 kenteken CAW72254, een lichtblauwe Huyndai Tucson… maar onze reisroute ligt nog niet vast, het is zeer goed mogelijk dat we elkaar ergens zien, al is het land wel ruim natuurlijk.

Goede reis alvast,

Greta & Roger

• marc

Ik kan me niet voorstellen dat er in Kamanjab Himba' s wonen, daarvoor moet je naar Opuwo en noordelijker.

Reserveren voor B&B's is niet echt nodig. Een dag vantevoren bellen zou voldoende moeten zijn om teleurstelling te voorkomen.

• anna

Hallo, wij willen een rondreis Namibie boeken van 12 december t.m. 27 december. Is dit verstandig of is december te warm en kunnen we beter in het voorjaar gaan?

Wij willen graag maar als de periode niet geschikt is moeten we maar wachten tot het volgend jaar.

• anna

Hallo, wij willen een rondreis Namibie boeken van 12 december t.m. 27 december. Is dit verstandig of is december te warm en kunnen we beter in het voorjaar gaan?

Wij willen graag maar als de periode niet geschikt is moeten we maar wachten tot het volgend jaar.

• Greta

Dit is inderdaad een warme periode, ook januari is dat nog,,,

Maar het kan er vooral druk zijn - vooral wat campings betreft - omdat de zuid-afrikaanse bezoekers dan ‘grote’ schoolvakantie hebben.

• anna

Bedankt voor je bericht. Wij willen een georganiseerde rondreis dus het boeken van een hotel o.i.d. is niet nodig maar als je in deze periode weinig ziet of dat het te warm is om iets te ondernemen dan kunnen we beter een andere vakantie boeken.

• Greta

Anna,

er is veel te zien hoor, een prachtig land - hebben we voorlopig enkel uit onze reisvoorbereiding en gesprekken met mensen die er al waren. Maar het is vooral een ideaal land, net als zuid-afrika trouwens, om als selfdrive te doen!

Na midden oktober kan ik je alvast nog meer vertellen… mail me later gerust als je nog vragen hebt.

• MartinH

Anna,

Wij gaan elk jaar rond deze tijd. Eigenlijk is er voor elke periode wel wat voor of tegen te zeggen. Het kan idd wel warm worden maar je hebt ook kans op een lekkere regenbui en dat is best bijzonder in een woestijn land. Het is ook waar dat Namibiërs en Zuid Afrikanen dan vakantie hebben, maar als je in mei-juni-juli gaat is het vergeven van de europeanen en die kan je hier ook wel zien.

Ik zou zeggen gewoon gaan.

Martin