Nacobta campsite's

• Jane

In een boek over Namibie heb ik gelezen over Nacobta, de Namibische organisatie ter ondersteuning van gemeenschapstoerisme. Gerund door de autochtone bevolking. Zij beheren ook Campsite's, deze zijn eenvoudig, maar de opbrengsten komen ten goede aan de plaatselijke bevolking. Wie heeft ervaring met deze campings en kun je er ook met een camper komen? Met name in de camping bij Spitzkoppe ben ik geinterresseerd.

Wie weet meer??

Groet Jane.

• Maaike

In welk boek?

• Jane

Een klein boekje, gekocht bij de GGD. Met praktische informatie over Namibië.

Ze hebben ook een website: www.nacobta.com.na. Het gaat mij om informatie van mensen die er geweest zijn.

Groet Jane

• tamara

wanneer wil je het weten. Ik ga er in november een paar bezoeken (ook spitzkoppe) dus dan weet ik meer…

• MartinH

Jane,

Wij zijn al met een gewone auto bij spitskoppe geweest, volgens mij moet dat met een camper ook lukken. Er zijn wel site's waar de weg redelijk mul is vraag anders even bij de ingang. Nacobta heeft hele wisselende campsites, het hangt af van de plek en hoe de locale bevolking er mee omgaat. Sommige van die projecten worden gedraaid door ontwikkelingsprojecten dit betekend meestal dat er een europese projectmanager op zit. Over het algemeen zijn de sites basic, voor luxe ga je hier ook niet naar toe, maar je betaald er ook niet voor.

Martin

• Jane

Voor Tamara,

Wij gaan in Oktobe er naar toe, dus zijn eerder in Namibie.

Voor Martin,

Je bedoelt dat Spitzkoppe per camper bereikbaar is. We hebben belangstelling voor Nacobta om zo meer van de Namibische samenleving mee te kunnen pikken. Misschien zijn er nog meer aanraders (bv. redelijke camp site's) van deze organisatie.

Groet, Jane.

• Startpagina Namibië

Jane,

Je kan het eens aan mijn zus (Brunhilde) in Windhoek vragen: focus@iafrica.com na. Ik heb zelf een paar dagen bij Spitskoppen gekampeerd; erg mooi en niet duur.

Groeten,

Edgar

• Tomas

De Nacobta camping bij Spitzkoppe is erg basic, maar wel heel apart. De camping ligt namelijk om de Spitzkoppe heen en is daarom enorm groot. De campsites liggen erg verspreid last van je buren zal je dus niet zo snel krijgen. Het terrein is met een camper goed te doen. Het kan zelfs erg handig zijn wanneer je achteraan op de camping staat, want je zit dan 2,5 km van de toiletten / receptie vandaan.

Aba Huab ( nabij twijfelfontein) is ook een Nacobta camping. De camping is een stuk moderner ( bar, ontbijt, enz,enz) en daarmee ook gelijk het paradepaardje van de Nacobta. De camping ligt aan een “droge”rivierbedding waar regelmatig woestijn olifanten doorheen lopen, en dat is een zeer bijzondere ervaring.

Hopelijk heb je iets aan deze info, alvast veel plezier in Namibië.

Tomas

• hilko

Ik ben geweest op de camping in spitzkoppe. Het is basic maar erg mooi. Water kan je kopen per liter. Ze hebben een serieus waterprobleem en het water wordt ergens anders vandaan gehaald. Er zijn verder geen voorzieningen dan anders dan een flink aantal kampeerplaatsjes midden in het gebied. Wij hadden helaas te weinig tijd om een nachtje te genieten.

• Jane

Bedankt Tomas,

Leuke tip van Aba Huab.

Ben je er onlangs geweest?

Wij gaan volgende maand en hebben er heel veel zin in.

Groet, Jane.