Info Gevraagd

• Rob

Wij vliegen met 2 personen met LTU naar Namibië en wel van 3 t/m 21 November.

Ik ben aan het proberen om een route uit te stippelen en heb daarbij wat advies nodig van de forumleden met reiservaring in Namibië..

Wij hebben inmiddels de autohuur vastgelegd: Isuzu 2x4 enkelcabine..

De volgende route heb ik zo globaal in gedachten voor onze 17 dagen in Namibië…ik zal de punten in mijn routebeschrijving waarover ik heel graag wat advies wil hebben aangeven met twee vraagtekens;

Wij zijn overigens op zoek naar de wat kleinschaligere accommodaties (van eenvoudige bungalow/kamer tot safaritent) die voor ons ook betaalbaar zijn..gemiddeld zo ongeveer tussen de ? 100 -130 met z'n 2en voor een nacht (eerder ? 100.- dan 130). Wij houden overigens wel van lekker eten, dus als het kan is een goede keuken altijd welkom !!..

We hebben inmiddels wel al alle berichtjes op dit forum goed gelezen…

Nov 04:

Wij zoeken nog een eerste overnachting voor deze dag van aankomst (Tamboti werd aanbevolen maar ook Villa Verdi en Terra Africa…een wat minder bekende plek is natuurlijk ook leuk)..??

============================================================

Nov 05:

Overnachting in Camp in Waterberg

Nov 06 t/m 09: vier overnachtingen in de 3 camps in Etosha (wij komen via de oostkant binnen)

In welke van de 3 lodges is het aan te raden om 2 nachten te blijven ??

Nov 10 t/m 12 of 13:

Deze dagen willen we naar Damaraland om daar 3 of 4 (??) nachten te overnachten.

Wij kregen als tips door Cheetah Farm (Kamanjab) + Palmwag Lodge + Camp Xaragu..

Als er over deze drie positieve of juist negatieve opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag…in welke van deze drie zou je eventueel het beste 2 nachten kunnen blijven…??

Is er een alternatief voor de overnachting op de Cheetah Farm maar zodanig dat je toch met de Cheetah middag excursie (het voeren) mee kan..die Farm is nl. nogal prijzig ??

ANDERE tips voor Damaraland (bezienswaardigheden of andere accommodaties, zijn van harte welkom)..??

============================================================

Hier verandert het schema omdat we nog niet weten of het 3 of 4 overnachtingen worden in Damaraland…

Nov 13 of 14 t/m 15 of 16:

Drie nachten in Swakopmund met daarvanuit uitstapjes en een bootocht waarover jullie al schreven..in principe denk ik dat accommodatie vinden hier geen probleem zal zijn..

Nov 16 of 17:

Overnachting in Solitaire..ik neem aan de S.Country Lodge ??

Nov 17of 18 :

1 nacht zo dicht mogelijk bij de Sossusvlei…graag advies voor een overnachting die zodanig dicht bij de Sossusvlei ligt dat je 's ochtends niet teveel tijd kwijt bent om uiteindelijk bij die duinen aan te komen…??

Nov 18 of 19

Op de terugweg naar Windhoek…

Als tip kregen wij de Zebra River Lodge…zijn er voors en tegens of wellicht een ander advies…we zoeken twee rustige overnachtingen om even rust te nemen met mooie natuur, lekker eten en wellicht een zwembad(je)..

Nov 20:

Laatste nacht in Windhoek

Als er naast de tips voor bezienswaardigheden of dingen die je “moet doen” die al op het prikbord staan nog wat anders aangeraden wordt op deze route dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat allen ontzettend bedankt voor jullie tips and adviezen…

Rob en Lucienne

• Tamara

hoi Rob en Lucienne,

Leuke route! Wij vertrekken oop 3 nov, maar dan naar Kaapstad en verdefr met de auto. Misschien komen we jullie nog tegen, volgens de planning het meeste kans in de Sossusvlei ;-)

Bij de Soosusvlei ligt ook een lodge : http://www.sossusvleilodge.com/ . Zelf geen ervaringen mee, wij kamperen altijd.

Verder heb ik van horen zeggen dat de Palmwag lodge een beetje overbevolkt door groepsreizen is en dat Xaragu Camp leuker is als je niet van te veel mensen houdt.

En deze voor de eerst nacht http://www.natron.net/tour/elisenheim/

Leeek mij wel wat. Iemand daar ervaring mee, ben ik ook wel benieuwd naar?

• Solange

Wij waren in juli in Namibië, en ik zou je zeker de Betesda Lodge aanraden, een half uurtje rijden naar de ingang van de Sossusvlei, heel mooie lodge en lekker eten.

In Windhoek zou je kunnen gaan eten in Joe's Beerhouse, heel lekker.

www.betesda.iway.na

www.joesbeerhouse.com

• Hans

In Windhoek kan ik het Rivendell guesthouse aanraden. Kwartiertje wandelen van het centrum, zwembadje erbij. Ze hebben kamers met prive-wc en douche maar ook met gezamelijke voorzieningen, je moet dus even kijken wat je wil.

Je kunt er goed ontbijten en in de stad zijn tal van goede restaurants voor lunch en diner. Bij de receptie geven ze ja graag tips en als je wil reserveren ze een tafeltje voor je en regelen ze een taxi.

Als je zelf wil koken dan kan dat ook, je kunt gebruik maken van een grote keuken en je mag ook je de koelkast gebruiken om levensmiddelen te bewaren.

De sfeer is erg gemoedelijk, drinken pak je gewoon uit de koelkast en op een briefje streep je aan wat je gehad hebt, lekker makkelijk. Verder kun je er ook internetten.

• jolijn

Hoi!

Ik vond persoonlijk de omgeving rondom het Okaukuejo en Namutomikamp het meest dier-rijk, maar dat schijnt nog wel qua periode te wisselen (wij zijn afgelopen zomer geweest).

Wij sliepen in WIndhoek ook in Rivendell, zeker een aanrader!

Nog 1 aanrader is het kano-varen tussen de zeehonden. Dit hebben wij in Swakopmund geboekt en in Walvisbaai gedaan. Een unieke ervaring!

groetjes Jolijn

• Ruud

Ha Rob,

goed plan om naar Namibie te gaan.

Wij (helaas) net weer terug en het was weer zeker de moeite waard.

Maar wat tips? of anvullingen van onze kant;

- In Etosha is met name Okaukuejo in onze ogen het beste kamp en daar zou ik

als het nog kan zeker 2 nachten blijven. Dit jaar hebben wij weer alle 3 de

kampen gedaan en in Okaukuejo is het weer het beste bevallen. Deze verlichtte

waterplek direct voor het kamp is iedere avond goed voor meestal een behoorlijke

hoeveelheid wild dat kom t drinken. ALs je de tijd er voor neemt krijg je zeker

zwarte neushoorns, olifanten, giraffen, zebra's springbokken, en met een beetje

geluk een leeuw te zien.

Overigens moet je wel gaan informeren of er nog plek is want je bent niet de

enige die naar Etosha wil en het zit al behoorlijk volgeboekt….

- Palmwag vonden wij wel aardig maar relatief gezien vrij duur voor wat er geboden werd. Ik moet er bij zeggen dat wij een bungalow hadden met ‘zicht’ op de ingang en de receptie dus wat dat betreft hebben wij het dan ook niet betroffen. Aardig maar niet bijzonder.

- Vergeet natuurlijk niet naar Cape Cross te gaan!!

- Solitair Country Lodge is een prima plek. Zijn wij ook geweest en helemaal niets mis mee. Doen.

- Zoals Tamara al aangaf, het dichtst bij de ingang is Sossuvleilodge.

Geweldige plek, meer dan fantastisch eten en luxe dus…..niet goedkoop.

Maar met de huidige stand van de Rand wellicht te overwegen, maar bel of er

plaats is want ook hier ben je niet de enige…Maar wel een aanrader!!

Hopelijk heb je er wat aan.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Rob

Bedankt voor jullie reacties !

Rob