Wij vliegen met 2 personen met LTU naar Namibië en wel van 3 t/m 21 November.
Ik ben aan het proberen om een route uit te stippelen en heb daarbij wat advies nodig van de forumleden met reiservaring in Namibië..
Wij hebben inmiddels de autohuur vastgelegd: Isuzu 2x4 enkelcabine..
De volgende route heb ik zo globaal in gedachten voor onze 17 dagen in Namibië…ik zal de punten in mijn routebeschrijving waarover ik heel graag wat advies wil hebben aangeven met twee vraagtekens;
Wij zijn overigens op zoek naar de wat kleinschaligere accommodaties (van eenvoudige bungalow/kamer tot safaritent) die voor ons ook betaalbaar zijn..gemiddeld zo ongeveer tussen de ? 100 -130 met z'n 2en voor een nacht (eerder ? 100.- dan 130). Wij houden overigens wel van lekker eten, dus als het kan is een goede keuken altijd welkom !!..
We hebben inmiddels wel al alle berichtjes op dit forum goed gelezen…
Nov 04:
Wij zoeken nog een eerste overnachting voor deze dag van aankomst (Tamboti werd aanbevolen maar ook Villa Verdi en Terra Africa…een wat minder bekende plek is natuurlijk ook leuk)..??
============================================================
Nov 05:
Overnachting in Camp in Waterberg
Nov 06 t/m 09: vier overnachtingen in de 3 camps in Etosha (wij komen via de oostkant binnen)
In welke van de 3 lodges is het aan te raden om 2 nachten te blijven ??
Nov 10 t/m 12 of 13:
Deze dagen willen we naar Damaraland om daar 3 of 4 (??) nachten te overnachten.
Wij kregen als tips door Cheetah Farm (Kamanjab) + Palmwag Lodge + Camp Xaragu..
Als er over deze drie positieve of juist negatieve opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag…in welke van deze drie zou je eventueel het beste 2 nachten kunnen blijven…??
Is er een alternatief voor de overnachting op de Cheetah Farm maar zodanig dat je toch met de Cheetah middag excursie (het voeren) mee kan..die Farm is nl. nogal prijzig ??
ANDERE tips voor Damaraland (bezienswaardigheden of andere accommodaties, zijn van harte welkom)..??
============================================================
Hier verandert het schema omdat we nog niet weten of het 3 of 4 overnachtingen worden in Damaraland…
Nov 13 of 14 t/m 15 of 16:
Drie nachten in Swakopmund met daarvanuit uitstapjes en een bootocht waarover jullie al schreven..in principe denk ik dat accommodatie vinden hier geen probleem zal zijn..
Nov 16 of 17:
Overnachting in Solitaire..ik neem aan de S.Country Lodge ??
Nov 17of 18 :
1 nacht zo dicht mogelijk bij de Sossusvlei…graag advies voor een overnachting die zodanig dicht bij de Sossusvlei ligt dat je 's ochtends niet teveel tijd kwijt bent om uiteindelijk bij die duinen aan te komen…??
Nov 18 of 19
Op de terugweg naar Windhoek…
Als tip kregen wij de Zebra River Lodge…zijn er voors en tegens of wellicht een ander advies…we zoeken twee rustige overnachtingen om even rust te nemen met mooie natuur, lekker eten en wellicht een zwembad(je)..
Nov 20:
Laatste nacht in Windhoek
Als er naast de tips voor bezienswaardigheden of dingen die je “moet doen” die al op het prikbord staan nog wat anders aangeraden wordt op deze route dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat allen ontzettend bedankt voor jullie tips and adviezen…
Rob en Lucienne