Hoi Anna,
Wij hebben een geweldige tijd in namibie gehad. We hebben onze route wel ter plekke aangepast, omdat we het toch prettiger vonden om meer op asfalt wegen te rijden. We zijn vanuit kaapstad, clanwilliam, springbok naar fish river canyon gereden, dan keetmanshoop, maltahohe, sesriem, swakopmund, omaruru, outjo, Ethosha (okaukujo en namutoni) mariental, britstown, Wilderness….
Wat is namibie toch prachtig, maar wel zo erg leeg. Wij hebben ons verkeken op het feit dat wij niet genoeg op de hoogte waren van wat nu echt een dorp was waar je boodschappen kon doen en waar alleen een tankstation was. We hebben gekampeerd en in huisjes geslapen, waar we veel zelf gekookt hebben.
Ik vond Sossusvlei en Etosha echt hoogtepunten. Omdat ik niet zo'n stadsmens ben en ik heel erg mijn vrienden in wilderness mistte zijn we vanuit etosha (waar we extra lang gebleven zijn) zo snel mogelijk naar wilderness gereden.
Ook vond ik omaruru een onverwacht leuk dorp, met erg leuke mensen. De sand dragon is een plek die ik iedereen kan aanraden voor een bezoekje. (om iets te drinken of te eten)
Helaas is mijn 3 maanden durende (werk)vakantie weer voorbij en ben ik sinds gisteren weer begonnen met lesgeven op mijn hollandse schooltje. Nu weer flink sparen voor de volgende vakantie. waarschijnlijk wordt dat toch weer zuid-afrika.
Het is alleen gruwelijk balen dat er iets met mijn memory kaart van mijn fototoestel is gebeurd, waardoor ik al mijn foto's van namibie kwijt ben. dus ik moet het dadelijk met mijn film doen. Dat vond ik wel om te janken….
Ik wens iedereen die nog naar namibie toegaat een supertijd toe….en geniet….
Groetjes, Mo