lodges okavanga en chobe

• anna

Ik heb een vraagje over de okavanga delta. Wij willen deze bezoeken vanaf de caprivi…heeft iemand een idee hoe je dit het beste doet? Eigenlijk hebben we niet meer dan 2/3 dagen dus een groot bezoek wordt het toch niet (helemaal naar maun is denk te ver) beter vanuit rundu ergens naar een plaats er vlakbij. Maar misschien is er een goeie leuke lodge in het ‘noorden’ van de delta, zodat we het vanaf daar goed kunnen bezoeken. Daarna willen we door naar Chobe en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal…vervolgens naar Victoria Falls…we dachten om misschien naar een lodge bij chobe te gaan en daar 3 dagen te blijven zodat we het park en de watervallen kunnen bezoeken…Alle tips zijn welkom!

• AnnaV

Kyk op ngepicamp.com. Vanaf hier organiseer hulle okavango delta trips in die noorde van die delta net oor die grens in Botswana. Ngepicamp is dan ook 'n mooi camp pal aan die okavango rivier. Heel mooi! Ons vind die noorde van die delta ook veel beter as die gedeelte wat jy vanuit Maun doen.

In chobe kan jy by chobe safari lodge en chobe river lodge probeer.

• anna

en ik kan met een 2x4 of 4x4 bij al die lodges komen?! weet je hoe lang het rijden is van rundu naar die ngepicamp?! bedankt naamgenootje!

• AnnaV

Divundu is so ongeveer 200km vanaf Rundu. Voor die brug regs af en vanaf daar is dit volgens my 14km tot by Ngepi Camp. Dit is wel goed aangegee en ook goed te doen met 2X4. Chobe is ook goed te doen met 'n 2X4.

Tip: Voor die grens met Botswana is ook een leuk wildtuin Mahango NP. Echt een aanrader.

• Deerik

Hi Anna,

In Chobe kan ik je Kubu Lodge aanraden. Ligt echt super met schone en leuke lodges. Prima eten en je stapt er zo de boot op voor de sunset tour over de chobe!

Zie www.erikjoosten.nl

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• Solange

Kan men het Mahango NP in met een 2x4 ? Nog een vraagje, kan men van Ngepi Camp in één dag naar de Vic Fall's in Livingstone rijden of moeten we nog een extra nachtje uittrekken bev in Katima Mulilo, misschien verliezen we veel tijd aan de grensovergang?

Groet,

Solange

• anna

Mag ik vragen waar jij je auto hebt gehuurd en van welke plek en waar jullie hem inleveren?!

• AnnaV

Mahango is voor die helft aan die rivier kant goed te doen met 2X4. Is ook die kant van die park waar die meeste gebeur. Mahango is ook een van die kleinste parken in Namibia, maar ook een van die mooiste.

Ngepi naar Vic Falls is kilometer gewys goed te doen in een dag, máár met al die grensposten kan dit soms wat vertraginging veroorsaak.

Ek sou een ekstra dag voor dit reis plan, byvoorbeeld by Chobe aan doen oid.

• Solange

Wij huren een auto in Johanneburg en moeten die dar ook weer inleveren.

• Solange

Bedankt Anna, kan je me soms ook vertellen of we vanuit Livingstone gewoon de brug te voet overkunnen om naar Victoria Fall's te gaan in Zimbabwe ? Er werd ons namelijk verteld Zimbabwe niet in te rijden met een huurauto.