livingstone/victoria falls

• anna

misschien niet de juiste plek voor deze vraag, maar wie weet kan iemand me hiermee helpen. Wij denken erover om vanaf livingstone of victoria falls weer terug te vliegen naar Nederland (na de auto in Kasane te hebben ingeleverd). Weet iemand van welke plaats je het beste kan terug vliegen? Qua geld maakt het niet echt uit, maar wie weet moet je voor de een een (duur)visum of een langere reistijd?

• MartinH

Volgens mij is Vic Falls-Jo'burg de meest gebruikelijke vliegroute! Tegenwoordig is Harare geen populaire bestemming meer dus dat zal niet gemakkelijk zijn. Je kan ook Vic-Falls Windhoek proberen maar dit is volgens mij een stuk duurder.

Martin

• anna

qua kosten maakt het niet uit, en beiden vliegen via Jo-burg terug. Het gaat mij vooral om de route van Kasane naar het vliegveld en bij de ene vlieg je terug uit Zimbabwe en de ander uit Zambia en ik heb geen idee of daar nog visumkosten ofzo aan verbonden zijn. Stel ik ben langer onderweg naar Livingstone en het kost me ook meer geld dan vlieg ik liever vanuit Vic.Falls…maar goed…ik heb geen idee?!

• Explore Namibia cc

Hi Anna,

Als je je huurauto in Kasane inlevert en naar Livingsone wilt in Zambia, dan moet je pont nemen bij Kazangula. Op zich geen probleem, maar het kan nogal eens een tijd duren en tevens heb je een visa voor Zambia nodig (25 Eur pp. en beste vanuit NL al aan te vragen bij de ambasade in Brussel). Voor Vic. Falls is het iets gemakkelijker aangezien je van Kasane naar Vic. Falls gemakkelijk een transfer kan regelen, b.v. bij de Chobe Safari Lodge (in dacht 50 US$).

Ik neem aan dat je sowieso de watervallen zelf wilt bezoeken, is zeker de moeite waard.

Vanuit Vic. Falls gaan er geregeld vluchten naar J'Burg, Windhoek, etc.

Groeten,

Marco

www.explore-namibia.com

• anna

heel erg bedankt! beter dus vanuit victoria falls een vlucht regelen!! thanx! We willen de laatste 3 dagen inderdaad lekker bijkomen in een lodge in kasane/chobe en daarvoor al de auto in kasane inleveren en dan via de lodge excursies doen naar chobe park en vic. falls en dan een transfer naar de luchthaven. Hoe lang is het rijden van Kasane naar Vic. falls? enig idee?

• Explore Namibia cc

Vanuit Kasane naar Vic. Falls is het niet ver, schat een 100-150 km.

De douane en papieren rompslomp bij de grens kan je wel wat oponthoud geven, maarhet blijft Afrika…….

• Ruud

Hallo Anna,

rare vraag misschien maar waarom vlieg je niet gewoon terug vanaf Kasane naar JHB.

Is prima te doen.

Als je toch daar je auto inlevert kan je zo het vliegtuig in. En je hebt een rechtstreekse verbinding naar JHB.

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• anna

nee geen rare vraag, maar dan moeten de vluchten apart geregeld worden enzo…qua kosten maakt dat niet zo uit.