tips of ideeen?

• anna

Goed ik ben al een tijdje bezig met een reis en ik ben er eindelijk uit! Dit gaat het ongeveer worden, graag jullie tips, ideeen en commentaar over wat haalbaar is of niet, leuke betaalbare acc. etc. Ik heb nog genoeg tijd om er mee te schuiven.

Dag 1: Schiphol ?kaapstad

Dag 2: Kaapstad

Dag 3: cederbergen clanwilliam

Dag 4: springbok

Dag 5:fish River canyon

Dag 6:luderitz/kolmanskop

Dag 7:sossusvlei

Dag 8:sossusvlei

Dag 9:walvisbay

Dag 10:walvisbay

Dag 11:damaraland

Dag 12:etosha

Dag 13:etosha

Dag 14:etosha

Dag 15: rundu

Dag 16: okavanga

Dag 17: okavanga

Dag 18: okavanga

Dag 19: chobe

Dag 20: chobe

Dag 21: victoria falls

Dag 22: victoria falls-schiphol

• Startpagina Namibië

Hoi Anna,

Een paar opmerkingen:

dag 6: Fish River - Luderitz is best ver; een leuke route is om van Fish river naar de Oranjerivier te rijden en dan via Rosh Pina. Dan zou je die dag tot Aus kunnen (Overnachten Klein Aus Vista) en dan de volgende dag naar Luderitz. Heb je een 4x4 gehuurd?

dag 7: Luderitz-Sossusvlei; ga je die ochtend eerst nog naar Kolmanskop? Want dan zal dat ook een lange rit gaan zijn.

dag 8: tussen Sossusvlei en Walvisbaai ligt Soliatire, het appelgebak van Moose daar is erg lekker. Ton van der Lee schreef er ook een mooi boek over.

dag 9 en 10: wellicht ook aardig om een dagje Swakopmund te doen, ligt maar 30 km van Walvisbaai.

Verder ziet het er goed uit.

Groetjes,

Edgar

• anna

hoe ver is best ver? :-)

over hoeveel uren rijden (of km) heb je het dan? We wilden inderdaad Kolmanskop bezoeken, leek me wel interessant. We hebben nog niet gehuurd…dat komt wel…en een 4x4 is geloof ik niet persee nodig, wel willen we graag een SUV, zodat je wat hoger zit, maar dat zijn niet allemaal 4x4's.

• Startpagina Namibië

Best ver is een hele dag rijden, zeg maar van 10 uur s'ochtends tot 16 of 17 uur in de middag. Welke periode ga je? In het regenseizoen (nov-april) zou ik voor die route een 4x4 nemen omdat sommige wegen dan erg slecht zijn. Er liggen op de route Aus-Walvisbaai een aantal rivierbeddingen die vol kunnen staan als het flink regent. Daarbuiten volstaat een 2x4.

• Ruud

Hoi Anna,

2 dagen in Walvisbaai zou ik niet doen. Het stelt niet al te veel voor en ik zou dan eerder doorrijden naar Swakopmund om daar te overnachten.

Je kunt in Walvisbaai wel een ‘seal and pelicantour’ doen.Dat is altijd in de ochtend. Je gaat met een boot de zee op waarbij de zeerobben aan boord springen en de pelikanen zo dicht langs de boot vliegen dat je wel een groothoeklens moet hebben!

Ik mis alleen Cape Cross. Beetje afhankelijk van de tijd van het jaar maar daar zitten vele 10.000-en zeerobben gezellig bij elkaar… Ik weet niet welke route je naar het noorden wilt nemen maar ik zou zeker langs Cape Cross rijden. Gaan jullie kamperen of lodges en B&B?

Bij Sossusvlei ligt de sossuvlei lodge….niet goedkoop maar zeker een aanrader.

Om het wat goedkoper te houden kun je overwegen om 1 nacht in Sossusvleilodge te boeken en nadat je de volgende ochtend naar de wereldberoemde duinen bent gereden, doorgaan naar Solitair. Naast de plaats waar je de appeltaart van Moose niet mag missen, heb je ook een lodge. Prima plek om te overnachten!

Ik weet niet precies in welke tijd je wilt gaan maar als je niet kampeert zou ik Etosha bellen of er in die periode nog plek is…

In ieder geval een hele goeie reis

succes met je reisplannen

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• anna

thanx heren!

welke acc. zouden jullie in of vlakbij etosha kiezen?!

• anna

overigens willen we dus overnachten in lodges, de ene keer heel eenvoudig en af en toe luxe!

• Mo

Hoi Anna,

We hebben pas ook gedeeltes van jouw reis bereisd….

We zijn gestart in kaapstad, de eerste nacht in Clanwilliam hebben we overnacht in ndedema lodge, ik vond dat een heerlijk plekje.

De tweede nacht hebben we in springbok geslapen op een plekje dat niet echt het vermelden waard is, maar dat was in het bloemenseizoen het enige plekje waar we terecht konden wat betaalbaar was.

Fish river canyon hebben we overnacht in Canon road house, een fijne plek in een totaal lege omgeving (omdat dat de eerste nacht in namibie was, was dat voor ons een omschakeling, maar prachtig. Dit ligt ook dicht bij de fish river canyon (ongeveer 16 km)

Daarna hebben we besloten om iets meer verharde wegen te nemen, omdat we met twee vrouwen (geen autokenners) met een gewone auto op grindwegen rijden toch een minder goed idee vonden. We zijn vanuit fish river canyon naar keetmanshoop gereden waar we in een raar maar prettig huisje hebben gelogeerd bij het quiver tree forest, waar we natuurlijk ook de kokerbomen bekeken hebben en een kleine wandeling hebben gemaakt bij giants playground.

Ik vond dit een lekker plekje.

Daarna overnachting in maltahohe op de camping.

Toen twee nachten sesriem camping, dus daar kan ik weinig over andere accommodatie vertellen.

Maar echt zorgen dat je dichtbij de ingang verblijft, zodat je gemakkelijk naar de rode zandduinen kunt rijden.

Daarna zijn we in een keer doorgereden naar Swakopmund, en ik zou persoonlijk dat verkiezen boven walvisbay. Vergeet niet te stoppen in solitaire voor de appeltaart van moose. We hebben in swakopmund in pension rapmund geslapen, eenvoudig, niet echt speciaal, maar ok en niet zo duur. En dicht bij de vuurtoren, waar ook verschillende restaurantjes zijn. Daar zit ook de ocean basket op loopafstand. En we vonden de koperen ketel (duits restaurant) super goed….

Daarna zijn we naar omaruru gereden, wij vonden dit een heel erg leuk plaatsje. Echt een aanrader. We hebben daar gekampeerd, maar op de camping hebben ze ook een paar huisjes staan. We vonden het dorpje erg leuk, en een voordeel was dat ze daar een enorme goede SPAR hebben. En vergeet dan niet een bezoekje te brengen aan de sanddragon…..voor een drankje of een hapje…

Je zou van hieruit ook gemakkelijk in een keer naar etosha kunnen rijden, maar wij zijn nog een nacht naar outjo gegaan, dat was een uur rijden van Etosha vandaan.

In Etosha hebben we 3 nachten in Okaukeujo geslapen (2nachten camping, 1 nacht huisje) Prachtige plek en genieten aan de bar of bij de prachtige waterhole.

En we hebben 2 nachten in Namutoni geslapen (1 nacht camping, 1 nacht fort) Ik vond het fort ook erg leuk om hier te overnachten, niet echt luxe, maar ok. Ook hier is een waterhole aanwezig, waar je kunt kijken naar de dieren.

Wij zijn vanuit Etosha weer via de grootste weg naar het zuiden gereden, waar we geeindigd zijn in Wilderness.

Dat was ongeveer onze route. Maar bedenk dat iedereen anders is en om andere redenen bepaalde keuzes maakt, nog veel plezier met plannen maken.

Wij hadden onze plannen een aantal keren helemaal omgegooid tijdens de reis.

Voor meer vragen of specifieke dingen, laat het maar weten!!!

Het wordt vast een super reis…..

Groetekes, Mo

• Moon

Hallo Mo,

Heel graag zouden wij een rondreis per "gewone' huurauto in Namibie maken. Net als jij hebt gedaan, willen we starten in Kaapstad. Verder vermijden we het liefst ook de grindwegen. Ik begrijp uit jouw reactie dat het rijden in Namibie over verharde wegen wel mogelijk is, maar helaas kom ik er niet goed uit of de route die ik heb uitgestippeld over verharde wegen mogelijk is. In diverse reacties lees ik dat van de een naar de andere plaats rijden vaak uren (7 a 8 uur) aan tijd en stofhappen kost. Routeplanning is als volgt; Fish River Canyon, Aus, Sesriem, Swakopmund, Twijfelfontein of Omaruru, Outjo, Etosha, Okahandja, Windhoek, Kalkrand, Keetmantshoop, Sprinkbok en weer terug naar Kaapstad.

Wil jij of wil misschien iemand anders reageren of de geplande route mogelijk is met verharde wegen vanaf medio mei ? Is het mogelijk om een tijdsduur tussen de bestemmingen aan te geven ?

Hartelijk dank vast en groeten,

Moon.

Mo schreef:

>

> Hoi Anna,

>

> We hebben pas ook gedeeltes van jouw reis bereisd….

> We zijn gestart in kaapstad, de eerste nacht in Clanwilliam

> hebben we overnacht in ndedema lodge, ik vond dat een

> heerlijk plekje.

>

> De tweede nacht hebben we in springbok geslapen op een plekje

> dat niet echt het vermelden waard is, maar dat was in het

> bloemenseizoen het enige plekje waar we terecht konden wat

> betaalbaar was.

>

> Fish river canyon hebben we overnacht in Canon road house,

> een fijne plek in een totaal lege omgeving (omdat dat de

> eerste nacht in namibie was, was dat voor ons een

> omschakeling, maar prachtig. Dit ligt ook dicht bij de fish

> river canyon (ongeveer 16 km)

>

> Daarna hebben we besloten om iets meer verharde wegen te

> nemen, omdat we met twee vrouwen (geen autokenners) met een

> gewone auto op grindwegen rijden toch een minder goed idee

> vonden. We zijn vanuit fish river canyon naar keetmanshoop

> gereden waar we in een raar maar prettig huisje hebben

> gelogeerd bij het quiver tree forest, waar we natuurlijk ook

> de kokerbomen bekeken hebben en een kleine wandeling hebben

> gemaakt bij giants playground.

> Ik vond dit een lekker plekje.

>

> Daarna overnachting in maltahohe op de camping.

>

> Toen twee nachten sesriem camping, dus daar kan ik weinig

> over andere accommodatie vertellen.

> Maar echt zorgen dat je dichtbij de ingang verblijft, zodat

> je gemakkelijk naar de rode zandduinen kunt rijden.

>

> Daarna zijn we in een keer doorgereden naar Swakopmund, en ik

> zou persoonlijk dat verkiezen boven walvisbay. Vergeet niet

> te stoppen in solitaire voor de appeltaart van moose. We

> hebben in swakopmund in pension rapmund geslapen, eenvoudig,

> niet echt speciaal, maar ok en niet zo duur. En dicht bij de

> vuurtoren, waar ook verschillende restaurantjes zijn. Daar

> zit ook de ocean basket op loopafstand. En we vonden de

> koperen ketel (duits restaurant) super goed….

>

> Daarna zijn we naar omaruru gereden, wij vonden dit een heel

> erg leuk plaatsje. Echt een aanrader. We hebben daar

> gekampeerd, maar op de camping hebben ze ook een paar huisjes

> staan. We vonden het dorpje erg leuk, en een voordeel was dat

> ze daar een enorme goede SPAR hebben. En vergeet dan niet een

> bezoekje te brengen aan de sanddragon…..voor een drankje of

> een hapje…

>

> Je zou van hieruit ook gemakkelijk in een keer naar etosha

> kunnen rijden, maar wij zijn nog een nacht naar outjo gegaan,

> dat was een uur rijden van Etosha vandaan.

>

> In Etosha hebben we 3 nachten in Okaukeujo geslapen (2nachten

> camping, 1 nacht huisje) Prachtige plek en genieten aan de

> bar of bij de prachtige waterhole.

> En we hebben 2 nachten in Namutoni geslapen (1 nacht camping,

> 1 nacht fort) Ik vond het fort ook erg leuk om hier te

> overnachten, niet echt luxe, maar ok. Ook hier is een

> waterhole aanwezig, waar je kunt kijken naar de dieren.

>

> Wij zijn vanuit Etosha weer via de grootste weg naar het

> zuiden gereden, waar we geeindigd zijn in Wilderness.

> Dat was ongeveer onze route. Maar bedenk dat iedereen anders

> is en om andere redenen bepaalde keuzes maakt, nog veel

> plezier met plannen maken.

> Wij hadden onze plannen een aantal keren helemaal omgegooid

> tijdens de reis.

>

> Voor meer vragen of specifieke dingen, laat het maar weten!!!

> Het wordt vast een super reis…..

>

> Groetekes, Mo

• Anton

Edgar,

Hoe had jij dan gedacht van Fish River canyon naar Rosh Pinah te komen. Moet je dan eerst via de 316 naar het zuiden gaan, aansluiten op de B1 en dan via de 212 langs de Oranjerivier stroomafwaarts gaan naar Rosh Pinah. Dan rij je toch een enorm eind om? Is dit zo'n mooie weg dat dit het waard is?

Heb je van Koelkrans camp gehoort, is dat ook in eind juli een mooie plek om te kamperen?

Groeten,

Anton