Kaapstad?

• Dave

Ik zie dat veel mensen vanuit Kaapstad naar Namibië willen reizen.Als je het zuiden wilt bezoeken zoals Fish River Canyon,begrijp ik dat,maar laat je dan de auto achter,of rij je dezelfde weg terug?Dit,omdat de afstand Kaapstad-Windhoek niet zo veel verschilt van Joh'burg-Windhoek als je via Botswana reist.Behalve dat je natuurlijk rechtstreeks naar Windhoek kunt vliegen,ben ik nieuwsgierig waarom men Kaapstad als startpunt kiest.Of is dit gewoon de onbekendheid van de Trans Kalahari Highway?Zomaar een vraag,of misschien een tip voor iemand.

• Tamara

wij vliegen via Kaapstad omdat:

1 goedkopere tickets

2 autohuur ook goedkoper vaak (we brengen hem ook terug naar kaapstad)

3 je komt door 1 van de mooiste streken van ZA (Cederbergen, Richtersveld, Namaqua, uitstapje Kgagalagadi)

4 Altijd leuk om nog even een dagje in Kaapstad te zijn

Dit zijn voor ons de redenen.

• Maaike

In Kaapstad woont een familielid van het andere stel, waar we voor een groot deel mee samen gaan reizen. Daar gaan we natuurlijk ook langs. Dat gaf de doorslag voor K'stad en niet J'burg. Bovendien zijn alle routes nieuw voor ons en is er in het ZA gedeelte volgens mij ook genoeg te zien. Dus als mensen nog tips hebben voor het gedeelte van Kaapstad naar Namibie dan zijn ze welkom. Alle grensovergangen zijn nog mogelijk, want we hebben nog geen definitieve plaatsen gekozen om Namibie in en uit te gaan. Het zal voor ons niet de enige vakantie blijven in deze gebieden van Afrika.

• Mo

Ik ben dit jaar ook in kaapstad gestart, omdat ik een tijdje vrijwilligerswerk had gedaan in Wilderness….dus dat was gemakkelijker om vanuit kaapstad te reizen.

En ik vind Kaapstad ook een heerlijke stad om te verblijven.

Omdat wij wilden eindigen in Wilderness (ja, weer!!) zijn we op de terugreis via upington, britstown door de karoo naar wilderness gereden om uiteindelijk weer in kaapstad op het vliegtuig te stappen (jammer de jammer….)

En nu ben ik weer in holland aan het lesgeven.

Groetekes, Mo

• Dave

OK.,maar dan wel de N7 links laten liggen en via Stellenbosch-Wellington-Ceres-Citrusdal-Clanwilliam-Vanrhynsdorp rijden.Prachtige route met veel bergpassen.Kun je zowel op de heen als terugreis doen,maar een keer is nooit meer vergeten.

• Dave

In,via Noordoewer?,uit,via Ariamsvlei naar Upington,Augrabies Falss bezoeken?Het mooiste ligt naast de hoofdwegen,goede reis.

• Dave

Ben jij misschien toevallig de Monica,die ik ooit nog eens een fles wijn beloofd heb,als ze geen slaapplaats kon vinden?

• Mo

Ja, dat ben ik…..

Helaas als ik heel eerlijk ben, ben ik dit niet, maar een wijntje op zijn tijd sla ik niet af….

Mijn volledige naam is Monique…

Groetjes, Mo

• Mart

Daar sluit ik me helemaal bij aan

• Maaike

Weten jullie welke (deel)kaart van ZA goed en duidelijk is. Want wij hoeven alleen maar het westelijke deel van ZA te hebben. (benodigde kaarten/altlassen vvoor Namibie zijn al binnen)